Az FIA Motorsport Világtanácsa átalakította az F1-es szuperlicenc megszerzéséhez figyelembe vett pontrendszert, visszamenőleg extra erőforrást adtak a világbajnokságba belépő motorszállítóknak, és mérsékelték a motorcserékért adható büntetéseket.
A várakozásoknak megfelelően az FIA Motorsport Világtanácsa enyhített a kvótán felüli F1-es erőforrás-összetevők cseréjéért kiszabható büntetéseken, így a soron következő Magyar Nagydíjtól kezdve a versenyzők legrosszabb esetben is csak a mezőny végéről kénytelenek rajtolni, a futamon már nem kell további időbüntetésekkel számolniuk.
A szövetség legmagasabb döntéshozó testülete visszamenőleg szabályba foglalta azt is, hogy az új F1-es motorszállítók az első szezon során négy helyett öt egységet építhetnek be az autókba, így a Honda az idén egy további motort büntetlenül bevethet. Ennek köszönhetően az is elképzelhető, hogy rögtön egy fejlesztett változatot hoznak el a Hungaroringre.

A jövőre életbe lépő új F1-es szuperlicenc-feltételeket ért kritikákra reagálva az FIA alaposan átdolgozta a különböző autósport (és gokart) kategóriák pontértékét is. Mint ismeretes, jövőre már csak a 18. életévüket betöltött pilóták igényelhetnek F1-es jogosítványt, akiknek az előző három szezon során összesen legalább 40 pontot kell összeszedniük különböző alacsonyabb kategóriákban.
Elsősorban a Formula Renault 3.5 és a DTM szervezői lobbiztak bajnokságaik pontértékének növelése érdekében. A német túraautó-bajnokság ennek köszönhetően felkerült a listára, a WSR csúcskategóriája pedig kissé elismertebb lett. Ettől függetlenül mindkét széria továbbra is rangon aluli minősítést kapott az FIA-tól, ami még mindig a saját kategóriáit favorizálja, bár a még nem is létező Forma-2 pontértékét mérsékelték.
A módosított F1-es szuperlicenc ponttáblázat
Bajnokság | 1. | 2. | 3. | 4. | 5. | 6. | 7. | 8. | 9. | 10. |
FIA F2 | 40 | 40 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 |
GP2 | 40 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 |
FIA F3 Eb | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
FIA WEC LMP1 | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
IndyCar | 40 | 30 | 20 | 10 | 8 | 6 | 4 | 3 | 2 | 1 |
F Renault 3.5 | 35 | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 |
GP3 | 30 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
Super Formula | 25 | 20 | 15 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 |
FIA WTCC | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
DTM | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
Indy Lights | 15 | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 |
F4 (nemzeti) | 12 | 10 | 7 | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 |
F3 (nemzeti) | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
F Renault 2.0* | 10 | 7 | 5 | 3 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
CIK-FIA Vb (Senior) | 5 | 3 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
* Csak a Eurocup, az NEC és az ALPS kategóriák eredményeit veszik figyelembe.
Érdekesség, hogy a DTM-mel azonos pontértékkel megjelent a táblázatban a Túraautó-világbajnokság (FIA WTCC) is, amelynek jelenlegi mezőnyéből az idén maximum Yvan Muller kaphatna F1-es licencet, de neki is csak akkor lenne elég pontja, ha megnyerné a bajnokságot. A sorozatban résztvevő Michelisz Norbertnek három év alatt legalább két bajnoki címet és egy 3. helyet kellene szereznie, ha – elméleti síkon – az F1-ben szeretné folytatni a pályafutását.
Mentességet kapnak a versenyzéssel járó pontok megszerzésének kötelezettsége alól azok az aktív F1-es tesztpilóták, akik az új szabályozás miatt automatikusan elesnének a szuperlicenctől. Megnyugodhat tehát Susie Wolff és Pascal Wehrlein, ők továbbra is jogosultak lesznek az F1-es részvételre, ahogy mindenki más is, akinek az idei szezonra érvényes licence van, mivel azok három évig még érvényben maradnak.
Nem szerepel a listán a Formula E bajnokság, amelynek győztese a következő szezontól automatikusan megkapja a szuperlicencet az F1-be. Ezzel is összefüggésben az elektromos autóverseny szervezői bejelentették, hogy csak olyan pilóták vehetnek részt a kategóriában, akik az FIA pontrendszerében három év alatt legalább húsz pontot összeszednek vagy az előző szezon során legalább három futamon részt vettek.
A Motorsport Világtanács azt is közölte, hogy a GP2 promótere jelentkezett az új Forma-2-es bajnokság lebonyolítására kiírt tenderen, így elképzelhető, hogy a jövőben az ismert utánpótlás kategória szolgál majd az újjáéledő széria alapjául. Korábban az is felmerült, hogy a Formula Renault 3.5 lehet a kiszemelt, de erről egyelőre nem érkezett megerősítés.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!