Verstappen esélyt sem hagyott Hamiltonnak, a Red Bull nyerte a Stájer Nagydíjat
2021. június 27. 14:40
Az egész héten várt eső végül a Stájer Nagydíj hétvégéjének vasárnapjára sem érkezett meg a Red Bull Ring fölé, így ez nem kavarta meg az erősorrendet, ám enélkül is volt bőven miért izgatottnak lenni a 71 körös verseny előtt. A pole pozícióból Max Verstappen várhatta a rajtot közepes keveréken, mellőle pedig az időmérőn a harmadik időt elérő, Valtteri Bottas büntetése miatt a második helyre előrelépő Lewis Hamilton indult, szintén a sárga oldalfalú Pirelliken.
Az első tízből rajtuk kívül csak az ötödik helyre száműzött Bottas és az eredetileg a Q2-ben kieső, Cunoda büntetése miatt a 10. rajtkockát megöröklő George Russell kezdett közepes keveréken. A harmadik helyről startoló Lando Norris és a lámpák kialvását a negyedik helyről váró Sergio Pérez lágy gumin vágott neki a futamnak.
Különösen utóbbi vihetett színt a Red Bull és Mercedes közötti taktikai csatába, pláne annak tükrében, hogy a Pirelli előzetesen a lágy-közepes taktikát jósolta a leggyorsabbnak, és az említett hármas által követni kívánt közepes-kemény változatot csak a harmadik helyre tette a lágy-kemény variáció mögé. A legjobb tízen kívül ugyanakkor senki nem tette fel a lágy gumit a rajthoz (a Q3-ba bejutó, büntetése miatt a 12. helyről induló Cunodát kivéve, de neki nem volt választása, miután a Q2-ben lágyon ment), keményeket pedig egyedüliként a 18. helyről induló Kimi Räikkönen használt.
A rajtot Verstappen jól kapta el, Hamiltonnak esélye sem volt támadni őt, hátrébb viszont óriási volt a helyezkedés. Ennek a 6. helyről rajtoló Gasly és a mögüle induló Leclerc itta meg nagyon a levét, az egyes kanyar után ugyanis összeértek, amitől az Alpha Tauri bal hátsója defektes lett, a Ferrarinak pedig letört a szárnya. A defektes gumival Giovinazzival is összeakadó Gaslynak ez a verseny végét jelentette, Leclerc pedig kerékcsere után a mezőny után eredhetett, akárcsak a szintén bajba kerülő Nicholas Latifi.
Pérez a negyedik helyről csak rövid ideig tudta megelőzni Norrist, aki a négyes kanyar előtt visszatámadott és visszavette a harmadik helyet. A 6. kör végén Verstappen, Hamilton, Norris, Pérez, Bottas, Stroll, Alonso, Russell, Ricciardo, Cunoda volt. Miután rendeződtek egy kicsit a viszonyok, Ricciardo néhány kanyar leforgása alatt visszacsúszott a 13. helyre, amikor elment az erő a motorjából, majd egyszer csak visszatért, így az ausztrál pilóta folytatni tudta.
Norris csupán a 10. körig őrizte a harmadik helyet, ekkor Pérez a DRS-sel simán kifékezte őt a 3-as kanyarban, majd egy körrel később Bottas is elment mellette.
A McLaren pilótáján látszott, hogy nem az élmenőkkel akar csatázni. Ami az első helyért zajló csatát illeti, Verstappen kicsit elhúzott Hamiltontól, és kényelmes, 3 másodperc körüli előnyt épített ki, miközben a hétszeres világbajnok mögött óriási szakadék tátongott, Pérez hátránya ugyanis már több mint 10 másodpercre rúgott.
A tervezett kerékcserék sorát a 22. körben a valamivel korábban Schumacherrel csatázó Nyikita Mazepin kezdte.
Az ekkorra már 5 másodperces hátrányba kerülő Hamiltonnak a 25. körben majdnem elszállt minden reménye a futamgyőzelemre, amikor a négyes kanyarban megcsípte a kavicságyat és majdnem eldobta a Mercedest,
miközben azt jelentette, hogy elkezdett kisebb vibráció jelentkezni az autóban.
Az élmezőnyből elsőként Pérez állt ki a lágy gumikon a 26. kör végén, és megkapta a kemény gumikat.
Pechére 4,8 másodpercig állt a szerelők között, mert a bal hátsója túl lassan ment fel.
A Mercedes azonnal le is csapott a hibára, a 27. körben kihívta Bottast és átugrotta vele a mexikóit. Egy körrel később Hamilton is érkezett a keményekért, majd egy körre rá Verstappen is meglátogatta a bokszot. Mondani sem kell, simán visszatért az élre.
Innentől kezdve azon múlt minden, hogy a kemény gumival ki tud jobban bánni és elmenni a futam végéig.
A 39. körben megismerhettük a második kieső kilétét is: a remekül kezdő, első williamses pontjaira hajtó George Russell leparkolta az autót a garázsban. A fiatal brit ezzel körök óta tartó szenvedésének vetett véget, az autóján ugyanis már korán technikai gondok jelentkeztek, ami miatt egy extra kiállást is be kellett iktatnia.
Eközben az élen Hamiltonnak azt mondták, hogy az eredeti tervhez képest máson gondolkodnak, magyarul a két kiállásos taktikát fontolgatta a Mercedes, amely a kemény gumin sem tudott hozzászólni Verstappen tempójához, ám az 50. kör után végül elvetették ezt a forgatókönyvet, és maradtak az egy cserénél.
Miközben Hamilton hátránya egyre csak nőtt, a Red Bullnál sem volt minden rendben, a holland ugyanis már sokadszor panaszkodott a hátsó fékekre, mire a mérnöke azt tanácsolta neki, hogy ne fékezzen az utolsó kanyar előtt a kerékvetőn. A pálya ezen szekciójával egyébként a címvédőnek is meggyűlt a baja, és kétszer egymás után is figyelmeztetést kapott pályaszélesítésért, így nagyon oda kellett figyelnie, hogy ne kapjon büntetést.
Mivel a 62. körre már 10 másodperc fölé nőtt Verstappen előnye, leginkább Bottas és Pérez csatája lehetett érdekes a dobogós helyezéseket illetően. A Red Bull az 54. körben másodszor is kihívta Pérezt, aki amellett, hogy közepes gumin elvette a leggyorsabb kört Hamiltontól, a finn pilóta nyomába eredt.
Hátrébb a két Ferrari mintaszerű felzárkózása szórakoztathatta a nézőket, Sainz és Leclerc a hajrára a hatodik, illetve a hetedik helyig kúszott fel a rangsorban, igazolva a pénteken látott kiváló versenytempójukat, sőt, a spanyol pilóta még Hamiltont is megelőzte, visszavéve a brittel szembeni körhátrányát.
Mivel elég nagy volt az előnye a harmadik helyen autózó Bottasszal szemben, a Mercedes a 69. körben kihívta Hamiltont lágy gumikért, hogy visszaszerezhesse a leggyorsabb kört és az azért járó egy pontot, ami össze is jött nekik. Mindez azonban mit sem zavarta Verstappent, aki simán nyert és növelte az előnyét az összetettben. Hamilton bejött a második helyen, a harmadik pedig az utolsó körben már Pérez támadásait visszaverő Bottas lett.
A mexikói pilóta mögötti sorrend a következőképp alakult: Norris, Sainz, Leclerc, Stroll, Alonso, Cunoda, Räikkönen, Vettel, Ricciardo, Ocon, Giovinazzi, Schumacher, Latifi, Mazepin.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható.
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, nemsokára kezdődik a Red Bull Ringen rendezett Stájer Nagydíj! A hétvége eddigi, pályán zajló eseményeinek összefogalóit az alábbi linkeken olvashatják.
A holland pilóta elárulta, közvetetten versenymérnöke, Gianpiero Lambiase is segíthetett neki, hogy a Q3-ban megautózza pole pozíciót érő körét. A második szakasz végén ugyanis a közepesek után lágy gumikon próbálkozott, ám már az 1-es kanyarban feltartották, emiatt elvette és visszahajtott a bokszba. A brit szakember megfeddte versenyzőjét, hogy a balszerencse ellenére befejezhette volna körét, hogy lássák, hogy az abroncsok mire képesek.
„Nem válaszoltam neki, de szerintem legbelül feltüzelt, hogy a Q3-ban futott első körömet kicsit jobban megnyomjam" – mondta Verstappen.
Nico Rosberg, a legfiatalabb, már nem aktív világbajnok a mai napon tölti be 36. életévét. Erről az F1 közösségi oldala sem felejtett el megemlékezni, amit pályafutása legnagyobb sikeréről készült képekkel tett meg.
Ahhoz képest, hogy vasárnap délutánra viharokat jósoltak a helyszínen, az utolsó információk szerint csupán 19% a valószínűsége, hogy a verseny ideje alatt megérkezzen az égi áldás. Az alábbi, nem sokkal korábban készült kép alapján ettől most igencsak messze vagyunk.
Az alábbi képen a futamra rendelkezésre álló gumiszettek láthatóak pilótánként. Az első öt pozícióból induló versenyzőből a két Red Bull és Norris rendelkezik friss közepes abroncsokkal, míg a Mercedesek nem. Igaz, a holland pilóta esetében ennek vélhetően csak akkor lehet jelentősége, ha legalább egyszer beküldik a biztonsági autót, ugyanis ő a sárga oldalfalú gumikon rajtol.
A Pirelli szerint a lágy-közepes taktikával lehet a leggyorsabban teljesíteni a versenyt, amit a lágy-kemény és a közepes-kemény, majd a lágy-közepes-lágy követ. Ez alapján az élmezőnyből Norris és Pérez van a legjobb stratégián, hiszen ők a C4-eseken rajtolnak. Jó kérdés, hogy az olasz gumigyártó miért nem tüntette fel a közepes-lágy variációt.
A hibrid korszakban még soha nem fordult elő, hogy a brackley-iek egymást követő négy futamból egyet se nyerjenek meg. Jelenleg zsinórban három Red Bull-győzelemnél tartunk, így a mai futamon ez a statisztika is könnyedén megdőlhet.
Két pilóta is hátrébbról rajtol, mint az időmérőn megszerzett pozíciója, A finn pilótát még a pénteki piruettje miatt szankcionálták három hellyel, míg a japán újoncot pont Bottas feltartása miatt sorolták hátra ugyanennyivel.
A brit versenyző a 11. helyen végzett a kvalifikáción, ám Cunoda büntetése miatt eggyel előrébbről kezdi meg a futamot. A második szabadedzésen irreálisan jó versenytempót mutatott, ami ha részben valós, akkor nagy esélye lehet a pontszerzésre. Ráadásul gumit is szabadon választhat.
A holland pilóta és Hamilton a közepes gumikon rajtol, míg a második sorból induló Norris és Pérez a sokkal jobban tapadó lágyakon. Ennek következtében könnyen lehet, hogy az első kör végén nem a két éllovas lesz az első két helyen.
Napos, részben felhős égbolt fogadja a mezőnyt, a páratartalom 33,2%. A levegő hőmérséklete 26 fok, míg a pályáé 52 fokos.
Az időmérő első tíz helyezettjét leszámítva egy kivétellel mindenki a sárga oldalfalú abroncsokon rajtol. Ez az egy kivétel pedig Räikkönen, aki a keményeket választotta, a lágyakon tehát csak azok indulnak, akiknek ez kötelező.
Mindenki simán elhagyta a rajtrácsot, tehát minden bizonnyal pár perc múlva megkezdődhet a Stájer Nagydíj.
A két éllovas simán eljött, Pérez azonban jobban rajtolt, de Norris végül a pályát elhagyva visszavette a pozíciót. Hátul közben néhányan összeütköztek.
A monacói pilóta be is ment a bokszba, de ugyanígy tett Gasly és Latifi is, előbbinek defektje volt. Giovinazzi szintén visszaesett, őt Gasly ütötte meg.
A holland pilóta másfél máásodperccel vezet Hamilton előtt, aki szintén ellépett Norristól. Pérez viszont közel tudott maradni a McLarenhez.
A brit pilóta a rádióban jelentette, hogy megütötte a jobb első abroncsot. Meglátjuk, hogy ez lesz-e hatással a versenyére, és ha igen, milyen hatást gyakorol.
A múlt heti futammal ellentétben nem fogja mindenki befejezni a mai versenyt, ugyanis a 6. helyről induló Gaslynak már az elején befejeződött a futama. Stroll szintén visszaesett, jelenleg ő az utolsó.
A brit pilóta három helyet is javított, igaz, nem önerőből, hiszen Gasly, Leclerc és Stroll is kiesett előle. Könnyen lehet, hogy ma meglesz az első pontszerzése a Williamsszel.
Ahogyan a Sky Sports kommentátorait, úgy minket is megviccelt a Live Timing, ami az utolsó helyen mutatta a kanadai pilótát. Stroll azonban továbbra is ott van a 6. helyen, így Russell sem a 7., hanem a 8. pozíciót foglalja el.
Az ausztrál pilóta hirtelen visszaesett a 13. helyre, azonban azóta abban a pozícióban halad, szóval lehet, hogy a gond csak átmeneti volt. Más kérdés, hogy ez is sokba került.
Úgy néz ki, valóban a közepes gumi volt a nyerő stratégia, ugyanis Hamilton már 10 másodperccel vezet Norris előtt. Verstappen mögött közel 3 másodperc a lemaradása.
Norris nem is nagyon védekezett, inkább megóvta a gumikat, így a mexikói pilóta a 3-as kanyarban elment mellette.
Hasonló volt a forgatókönyv, mint egy körrel korábban Pérez ellen, a brit versenyző nem igazán mutatott ellenállást. Bottas lemaradása 2,7 másodperc Pérez mögött.
A Ferrari pilótájának borzasztóan indult a futam, és még mindig az utolsó előtti helyen áll. Az imént érte utol Schumachert, vélhetően nemsokára meg is előzi.
A brit pilóta lemaradása csupán 1,2 másodperc Alonso mögött, őt viszont DRS-távolságon belül követi Cunoda. Eközen Leclerc elment mindkét Haas mellett.
Most már Russell is 1 másodpercen belül van, akit Cunoda követ közelről, de Sainz, Vettel és Räikkönen is 1 másodperc környékén van az előtte lévőhöz képest, A kiállások kulcsfontosságúak lesznek ezeknél a pilótáknál.
Verstappen előnye 3,7 másodperc, Hamilton viszont már 12 másodperccel vezet Pérez előtt. Russellnél eközben túlmelegedési probléma lépett fel.
A finn pilóta nem tudja utolérni Pérezt, sőt, hátránya már 3,7 másodperc. Lehet, hogy ezúttal sem lesz meg neki a dobogó.
Az AWS szerint a brit pilótának sokkal jobban sikerültéletben tartania az abroncsait, mint az előtte autózó Verstappennek. Kérdés, hogy ez mennyire valós információ, hiszen a programnál előfordul, hogy mellélő.
Mármint a lassú kanyarokban, legalábbis a finn pilóta mérnöke szerint. A 31 éves versenyző jelentősen csökkentett hátrányából Pérezzel szemben, jelenleg 3 másodperc a lemaradása.
Schumacher korábban visszakerült Mazepin elé, ám az imént blokkolta kerekeit és lecsúszott az ideális ívről. Ennek következtében könnyű préda volt az orosz pilóta számára.
A brit pilóta hátránya csupán fél másodperc, miközben Leclerc elment Giovinazzi mellett. Mazepin kiállt, így ismét Schumacher mögött van.
A finn pilóta körök óta gyorsabb, mint Pérez, így 2,5 másodpercre csökkentette lemaradását, miközben a rádióban is biztatják. Ha viszont most kiáll, akkor biztosan nem lágyakat fog kapni.
A brit pilótának korrigálnia kellett, majd vibrációt jelentett a rádióban. Eközben Leclerc Ocont is megelőzte, így feljött a 14. helyre.
A középmezőnyből ő állt ki elsőként, ám a Williams kerékcseréje borzasztóan lassúnak bizonyult, így a 17. helyre jött vissza.
A mexikói versenyző cseréje sem volt valami gyors, így könnyen lehet, hogy Bottas meg fogja előzni. A következő körben fog kiállni.
A Red Bull hibáján múlott, ugyanis közvetlenül a mexikói pilóta elé jött vissza. Egyébként mindketten kemény keveréket kaptak.
Ennyi volt a pontszerzési esély, ugyanis a brit pilótának hidraulikai probléma miatt még egyszer meg kellett látogatnia a bokszutcát.
Hamilton egy körrel korábban látogatta meg a bokszot, de esélye sem volt az elévágásra, Verstappen simán visszajött elé. Mindketten keményeken vannak, közel 5 másodperc a különbség köztük.
Az élcsapatok kerékcseréi után Norris feljött a 3. helyre, de a következő körben ő is kiment keményekért. Eközben Verstappen a brake-by-wire rendszerre panaszkodik, ezt a Red Bullnál ellenőrizni fogják.
A hétszeres világbajnok hátránya már csak 4,1 másodperc Verstappen mögött. Mindeközben arra panaszkodik, hogy túl sok a törmelék a pályán.
Versenymérnöke az imént közölte ezt vele, látva, hogy Hamilton közeledik. Ennek ellenére az előző körben minimálisan, de gyorsabb volt riválisánál.
Verstappen és Hamilton sokkal gyorsabb, mint Bottas és Pérez, akiket 3 másodperc választ el. Ha továbbra is ez marad a tendencia, akkor egy bokszkiállásnyi időt is kiautózhatnak a mezőny többi tagjával szemben.
Sainz ezzel az 5., Ricciardo a 7. helyen halad a közepeseken. Érdekesség, hogy a keményeken rajtoló Räikkönen már teljesítette kerékcseréjét.
Eddig tartott a Williams pilótájának versenye. Sajnálhatja, ugyanis sokáig nagy esélye volt a pontszerzésre.
Elképesztő Verstappen és Hamilton tempója, a futam felén épphogy túl már a 11. Vettelnek is kört adott a holland pilóta. Ezzel a tempóval vélhetően csak a két csapattárs úszhatja meg.
A finn pilóta visszatámadott, de Leclerc megtartotta a 3-as kanyarban megszerzett pozícióját. Más kérdés, hogy ezzel is csak a 12. helyen áll.
Sainz és Ricciardo is teljesítette kerékcseréjét, ami azt jelenti, hogy a spanyol pilóta megelőzte Alonsót, és a 7. helyre jött vissza. Alonso azért vesztette el a pozíciót, mert el kellett engednie Verstappent.
Részben a kiállásoknak köszönhetően ott tartunk, hogy Botatst, Pérezt és Norrist leszámítva mindenki kört kapott az éllovasoktól. Eközben Sainz megelőzte Strollt, így már a 6. helyen áll.
A holland pilóta már 5,7 másodperccel vezet, Hamilton pedig arra panaszkodik, hogy az egyenesekben veszít sokat vele szemben.
A monacói versenyző Räikkönen után Giovinazzi mellett is elment. A finn pilóta egyébként még korábban azt mondta, hogy Leclerc hozzáért az első szárnyához.
Az utolsó körben közel fél másodpercet hozott rajta, így jelenleg 1,4 másodperc a hátránya. Bottas közben kijelentette, hogy próbálja a megfelelő hőmérsékletre hozni az abroncsait.
A Ferrari pilótája 10 körrel frissebb gumikkal rendelkezik, miközben hátránya 12 másodperc. Az utolsó körben csupán 3 tizedet hozott rajta, de nem tudni, hogy a brit versenyző abroncsai mikor fogynak el.
Ahhoz képest, hogy milyen borzalmasan indult a futama, ez egész jó teljesítmény. Az imént Vettelt előzte meg, aki a 3-as kanyarban elfékezte magát, így a következő egyenes lehetőséget biztosított erre.
A brit pilóta nem tudja tartani riválisa tempóját, mire méröke közölte vele, hogy most már csak arra figyeljen, hogy menjen végig. Nem sokkal később a Red Bull pilótája a pedálokra panaszkodott, mire mondták neki, hogy a 9-es kanyarban kerülje el a rázókövet.
Verstappen lényegében utolérte Norrist, és hamarosan le is körözi. Ezzel a Red Bull és a Mercedes pilótáit leszámítva mindenki kört fog kapni.
A Mercedes versenyzője ezúttal hólyagosodást említett. Eközben Leclerc megtámadta Cunodát, de nem tudta megelőzni.
A Red Bullnál megpróbálják azt a stratégiát, ami múlt héten Verstappennel bevált, a mexikói pilóta friss közepeseket kapott. Ami a középmezőnyt illeti, Leclerc nemcsak Cunoda, hanem Alonso mellett is elment.
Úgy néz ki, komolyan gondolja, hogy ezúttal is dobogóra álljon. Hátránya jelenleg 18 másodperc, ami ezzel a tempókülönbséggel behozható.
Egyelőre csak a mérnöke, ám Peter Bonnington kijelentette, ha nem vigyáz, akkor bütetést kaphatnak. Egyelőre még nem kapta meg a fekete-fehér zászlót, vagyis az utolsó figyelmeztetést.
Nem azért, mert feltartanák, hanem egészen egyszerűen nem annyival gyorsabb náluk, hogy elengedjék. Ez Péreznek segíthet, aki már kevesebb mint 13 másodperccel van lemaradva tőle.
A monacói versenyző Strollt is megelőzte, amivel feljött a 65. pozícióba. Sainzot 14 és fél másodperces lemaradásban követi, akinek 7 és fél hátránya a Norrisszal szemben.
Az imént lehetett látni, hogy egy sötét felhő szinte már a pálya felett van. Ennek ellenére Hamiltont úgy tájékoztatták, hogy a radaron nem látnak semmit.
A mexikói pilóta folyamatosan közeledik Botatsra, bár előző körében csak 8 tizedet adott neki. Bottas még mindig csak 1 tizeddel gyorsabb, mint a pályán előtte autózó Ricciardo.
Legalábbis Bottasszal szemben. A Ferrari pilótája a rádióban némileg aggódott, és kijelentette, ez mindkettőjük számára kockázatos manőver, de végül elment a finn versenyző mellett.
Még mindig jobb a tempója, mint Bottasé, de ezúttal csak fél másodpercet adott neki, ami nem elég ahhoz, hogy utolérje.
A finn pilóta körök óta ott volt a McLaren versenyzője mögött, aki azonban nem tartotta fel. Ricciardo most kapta meg a kék zászlót, így csak most kellett elengednie.
5,1 másodpercre csökkentette hátrányát, kérdés, hogy ez innentől kezdve elég lesz-e bármire, hiszen már csak 3 kör van hátra a futamból.
A Red Bull már csak 3,5 másodperccel van a Mercedes mögött, miközben Norrisszal közölték, hogy pár csepp eső leeshet, de semmi komoly. Hamilton kiállt új gumikért, hogy megfussa a leggyorsabb kört.
Szinte már DRS-en belül van, de nem biztos, hogy lesz elég ideje az előzésre. Verstappen Hamilton kiállásával már 40 másodperccel vezet.
A holland pilóta zsinórban második győzelmét aratta, amivel 18 vagy 19 pontra növeli előnyét a pontversenyben.
A finn pilótának sikerült maga mögött tartania Pérezt, akinek vélhetően egy körre lett volna még szüksége, hiszen csupán fél másodperccel kapott ki. Nem sokkal korábban Hamilton 1:07.058-cal megfutotta a leggyorsabb kört, így a 2. hely mellett az extra pontot is elvitte, így hátránya 18 pontra nőtt Verstappennel szemben.
A rajt után erre alighanem kevesen mertek fogadni, de Sainz a 6., Leclerc a 7. helyen zárt. Előttük Norris ért célba, mögöttük pedig Stroll, Alonso és Cunoda volt az első tíz sorrendje. Mi ezzel búcsúzunk, nemsokára jelentkezünk az összefoglalóval és a nyilatkozatokkal, jövő héten pedig az Osztrák Nagydíj következik ugyanezen a helyszínen. Köszönjük figyelmüket!