Az első szabadedzésnél is hűvösebb körülmények között kezdődött a Sao Pauló-i Nagydíj időmérője: a levegő hőmérséklete 16, míg az aszfalté 26 fokosra csökkent, főleg utóbbi számított jelentős változásnak.
A Q1-ben Pierre Gasly kezdett az élen, őt pedig a két Ferrari követte, ez azonban csak átmeneti állapot volt, hiszen a mezőny nagy része csak utánuk teljesítette első gyorskörét. Max Verstappen 1:09.219 másodperccel vette át a vezetést, őt pedig Lando Norris, Sergio Pérez és Daniel Ricciardo követte.
Ekkor viszont a Mercedesek még nem léptek színre, ami nem sokkal később természetesen megtörtént:
Lewis Hamilton 505 ezreddel bizonyult gyorsabbnak riválisánál, Valtteri Bottas viszont 5 századdal elmarad a holland pilótától. Utóbbi ideje annyira kevésnek bizonyult, hogy mindkét Ferrari és Alpha Tauri megelőzte volna, ha Charles Leclerc idejét nem veszik el szabálytalan pályaelhagyás miatt, amit a 4-es kanyarban követett el. Carlos Sainz ráadásul közvetlenül Hamilton mögé jött fel, 222 ezredes hátránnyal, csapattársa viszont így komoly veszélybe került, hiszen az utolsó próbálkozások előtt a 20. helyen állt.
5 perccel a vége előtt mindkét Mercedes javított, így Hamilton 313 ezredre növelte előnyét, míg Bottas feljött Sainz mögé. A lényeg ekkor persze már nem ez volt, hanem a kiesés elkerüléséért folytatott harc. Leclerc korán visszajött, és azzal, hogy bejött közvetlenül csapattársa mögé, be is biztosította továbbjutását.
Végül a két Williams és a két Haas mellett Lance Stroll búcsúzott, miután 65 ezreddel elmaradt Kimi Räikkönentől. Érdekesség, hogy George Russell először kapott ki időmérőn aktuális williamses csapattársától. A Haason belül nem volt meglepetés, Mick Schumacher a 19., Nyikita Mazepin a 20. lett.
Az elején annyi változott, hogy Bottas megelőzte a Ferrarikat, Pérez pedig Verstappent.
A Q2-ben több mint 3 perc telt el, amikor a mezőny tagjai kigurultak a pályára, ekkor viszont gyorsan benépesült az aszfaltcsík. A Q1-gyel ellentétben Verstappen kezdett a legjobban, 1:08.567 másodperces köre 92 ezreddel volt gyorsabb Hamiltonénál, akinek ráadásul elvették a körét. A hétszeres világbajnok azonban nem került bajba, sőt, második mért körével 181 ezreddel felülmúlta riválisát. Őket Bottas, Gasly és a Ferrarik követték, Pérez viszont csak a 8. pozíciót foglalta el. Esteban Ocon, Cunoda Juki, Sebastian Vettel és az Alfa Romeo versenyzői azonban nála is nagyobb bajban voltak, mivel ők álltak kieső helyen.
Végül a búcsúzók névsora nem változott, csak a német és a japán pilóta cserélt helyet. Ami az élmezőnyt illeti, Hamilton szélárnyék segítségével 1:08.068-cal zárt, Bottas pedig 358 ezreddel maradt el tőle. Verstappen szintén gyorsult, ám a bajnoki éllovas így is 431 ezredes lemaradásban találta magát a Q2 végére.
Az időmérő záró szakaszában, az előzőhöz hasonlóan a pilóták nem hagyták el rögtön a garázst, és csak szűk 3 perc elteltével jelentek meg a két Ferrari vezetésével. Az első próbálkozások után ismét Hamilton foglalta el az első helyet, 265 ezreddel megelőzve Verstappent. A holland pilóta a gumik túlmelegedésére panaszkodott, ettől függetlenül annak örülhetett, hogy Bottast legalább meg tudta előzni. Mögöttük Pérez, Gasly, Sainz, Norris, Alonso, Ricciardo és Leclerc volt az első tíz sorrendje.
Az utolsó próbálkozások során Verstappen és Bottas nem tudott javítani, ellentétben Hamiltonnal,
aki 1:07.934 másodperccel simán megszerezte az első rajthelyet a sprintfutamra. Pérez ugyan gyorsult, de 144 ezreddel elmaradt a finn pilótától, míg Leclerc a 7. helyre jött fel, míg Ricciardo megelőzte Alonsót.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat, máris következik a Sao Pauló-i Nagydíj időmérője! Mindössze egy szabadedzés után a pilótáknak a sprintfutam rajtrácsán elfoglalt helyükért kell vívniuk. Izgalmasnak ígérkezik!
Beigazolódtak a pletykák, a Mercedes motort cserél Lewis Hamilton autójában, így a brit pilóta a vasárnapi nagydíjon a sprintfutam befutójához képest 5 hellyel hátrébb rajtol majd.
Nem volt tétje, de a pilótákban felébredt a versenyszellem. Alonsót érdemes lesz figyelni, az első két sprintfutamos hétvégén jól szerepelt, kedvezett neki, hogy kevés az idő a felkészülésre.
Interlagos a lassabb pályák közé tartozik, különösen a belső része, de a gokartos jelleg ellenére így is van lendülete, főleg Max Verstappen első szárnyáról nézve.
Az AWS elemzést készített az első szabadedzés alapján, ez Hamilton nagy fölényét hozta ki, de meglepő lenne, ha ez ténylegesen be is igazolódna Interlagosban.
Kimi Räikkönen az idén áll rajthoz utoljára Interlagosban, ahol megnyerte a 2007-es világbajnokságot. A helyi szurkolók úgy is szívesen emlékeznek rá, hogy a végső győzelemhet az kellett, hogy Felipe Massa elengedje őt.
Egy fontos szállítmány csak késve érkezett meg Interlagosba a Mexikóvárosi Nagydíj után, ezért a csapatoknak rohamtempóban kellett összeszerelni az autókat. A túlórázó szerelőknek köszönhető, hogy időben minden elkészült.
Leclerc az első mért körét kezdi, természetesen lágy gumikon, mögötte Sainz halad, tisztes távolságban.
Ez még csak a Q1 eleje, de Mexikóváros után Pierre Gasly ismét borsot tör a Ferrari-pilóták orra alá az olasz kistestvér, az Alpha Tauri autójával. A francia pilóta 0,425 mp-cel gyorsabb Sainznál.
A holland pilóta 1:09.329-ce az élre állt, Norris egyelőre 0,208 mp-es hátránnyal a 2. helyezett, Pérez egyelőre csak a 3. helyre ért oda 0,262 mp-es lemaradással. Most jönnek a Mercedesek.
Az eredeti tervekkel ellentétben a 4-es kanyarban nem lehet kiszélesíteni a pályát.
Hamilton 1:08.824-re gyorsult, ezzel Verstappen 0,505 másodperces hátrányba került, ez egyelőre igen sok egy ilyen rövid pályán. Bottas nem tudta megelőzni a holland pilótát, ő 0,555 mp-re van.
Nem nyugodhatnak meg az éllovasok, Sainz feljött a 2. helyre és az Alpha Taurik is megelőzték Bottast, ez erre utal, hogy gyorsan javul a tapadás, vagyis az utolsó pillanatokban is átrendeződhet a sorrend.
A monacói pilóta a pályaelhagyás monitorozásának első áldozata, törölték a körét, így továbbra is csak a 18. helyezett, 6 perccel a leintés előtt újra ki kell majd jönnie egy etapra a továbbjutás érdekében.
1:08.733 az új leggyorsabb kör, a brit pilóta az első és a harmadik szektorban a leggyorsabbnak bizonyult, a középsőben elmaradt az eddigi legjobbjától.
Új gumikat kap a Ferrari pilótája és úgy tűnik, nem az edzés legvégén küldik ki. Fontos, hogy értékelhető kört fusson, mert most ő a legutolsó.
Az utolsó pillanatban jutott tovább Ocon, ellentétben Stroll-lal és Russell a williamses pályafutása során először vereséget szenvedett a csapattársától.
16. Lance Stroll
17. Nicholas Latifi
18. George Russell
19. Mick Schumacher
20. Nyikita Mazepin
A Sky Sports műsorában "óriásinak" nevezte a Mercedes előnyét, majd hozzátette, hogy meglátják, hogy mit tehetnek az ellenféllel szemben.
Az óra már visszaszámol, de egyelőre senki sem hajtott ki a pályára. Van még idejük, ez a szokásosnál rövidebb pálya, így kevesebb idő kell a felvezető, mért és levezető körökre is.
Megunták a várakozást, Hamilton vezeti fel Bottast, mögöttük kisebb dugó alakult ki. Pérez használt gumikon ment ki.
A brit pilóta gyorsulni tudott a Q1-es köréhez képest, de törölték az eredményét. Verstappen szabályosan is gyorsabb volt, 1:08.567-tel az élre állt.
A brit pilóta középső és a harmadik szektorban abszolút leggyorsabb volt, 1:08.386-tal az élre állt, 0,181 mp-et vert Verstappenre. Kérdés, hogy mennyit javult a pálya, mennyit gyorsult az autó a kevesebb üzemanyag miatt és mennyit romlott a gumik állapota.
Hamilton, Verstappen és Bottas valószínűleg újabb kör nélkül is tovább tudna jutni, a többiek viszont nem érezhetik magukat biztonságban. Főleg a kieső helyeken lévő Ocon, Cunoda, Vettel, Räikkönen és Giovinazzi kénytelen majd igyekezni.
A német pilóta ismét kiszorult a legjobb 10 közül, így a Q1-ben búcsúzó Strollhoz hasonlóan ismét nem lesz Aston Martin a Q3-ban.
11. Esteban Ocon
12. Sebastian Vettel
13. Cunoda Juki
14. Kimi Räikkönen
15. Antonio Giovinazzi
Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke a Sky Sports műsorában elmondta, már azt is elfogadnák, ha az egyik autójuk bejutna az első sorba. Lewis Hamilton tempóját úgy is erősnek érzi, hogy a Mercedes pilótája szélárnyékot kapott.
A két Ferrari hajtott ki elsőként a pályára, majd jönnek a többiek is. Verstappen beállt Bottas mögé, ő Hamiltont követi, ő pedig Pérezt.
A Mercedes pilótája 1:08.107-tel vezet, Verstappen 0,265 mp-es hátránnyal egyelőre a 2. helyezett, Bottas 0,362 mp-et kapott, Pérez 0,731-et. A további sorrend: Gasly, Sainz, Norris, Alonso, Ricciardo, Leclerc.
Egy rádióüzenete szerint a 8-as kanyarra túlmelegednek az első abroncsai, mérnöke a szokásos "értettem" válasszal nyugtázta a helyzetet.
Hátrébb érdekes, hogy Gasly ismét veri mindkét Ferrarit.
A két Red Bull most jóval a két Mercedes előtt megy és ezúttal Hamilton ad majd szélárnyékot Bottasnak. Természetesen mindenki pályára lépett, szűk 2 perc van az időkeretből.
A Mercedes pilótája bő 0,4 másodperces előnnyel megszerezte az 1. rajthelyet a sprintfutamra, Verstappen bejutott az első rajtsorba, a második vonalban Bottas és Pérez kezd.
Utánuk Gasly, Sainz, Leclerc, Norris, Ricciardo és Alonso zárja a top 10-et.
Hamilton természetesen örült, amikor meghallotta mérnökétől, hogy 0,4 másodperccel gyorsabb volt Verstappennél, Verstappen a rádión azt mondta, az utolsó köre nem sikerült, de így is jónak érzi az első soros rajthelyet.
A Mercedes pilótája száraz pályán rendezett időmérőn idén még nem zárt az élen ekkora fölénnyel, ráadásul, ez a szezon egyik legrövidebb pályája.
Az első három helyezett rajtsorrendje megegyezik a silverstone-i sprinttel, így biztosan parázs csata várható majd az éllovasok között. Reméljük, újra találkozunk, addig is köszönjük a figyelmet, de nemsokára jövünk a reakciókkal!