Hamilton duplázott, leszakadt kerék borzolta az idegeket
2018. június 22. 15:48
Az első szabadedzésnél gyengébb idővel, továbbra is Lewis Hamilton a leggyorsabb Paul Ricardon, a Francia Nagydíj új helyszínén. A pilóták és a mérnökeik már a tréning elején elkezdtek beszélgetni arról, hogy az erős és változó irányú szél miatt romlott a pálya állapota az első tréninghez képest, miközben a hőmérsékletek emelkedtek koradélután óta.
Ez a Sauber pilótáját, Marcus Ericssont nem érintette, mert a nyitóedzésen kigyulladt autóját nem lehetett megjavítani, két karosszériát pedig nem lehet egy napon belül használni, így a svéd pilóta kénytelen volt kihagyni a második szabadedzést. Ezzel mindössze 19 autó kezdte meg a 90 perces tréninget, de nem ő volt az egyetlen, aki bajba került.
Az élmezőnyt Valtteri Bottas műszaki hibája befolyásolja. A finn pilóta a tréning utolsó bő harmadát volt kénytelen kihagyni, miután a Mercedesnél hűtésproblémára gyanakodtak, ezért leszerelték az autó padlólemezét. Ez azt jelenti, hogy a délután során lényegében csak Hamilton adatait használhatják a beállítások tökéletesítéséhez.
Ijesztő baleset miatt vesztett időt Sergio Pérez,
miután az edzés derekánál levált az autójának bal hátsó kereke, de szerencsére az senkit és semmit sem talált el. A furcsa eset miatt rövid időre leállították az edzést, Pérez viszont bő félórával később néhány körre vissza tudott térni a pályára. Ugyanez nem mondható el Brendon Hartley-ról, őt mérnöke utasította arra, hogy álljon meg, miután lángnyelvek jelentek meg a kipufogócsövében.
A nagyobb problémák mellett ezúttal is gyakoriak voltak a megpördülések és a vezetői pontatlanságok. Kimi Räikkönen már a tréning elején megforgott, Fernando Alonso kétszer is elhagyta a pályát, majd az edzés végén nagy tempóval megforgott, de Romain Grosjean és Stoffel Vandoorne is megjárta a pálya szélét.
Pérez balesete kissé az összetett eredményt is befolyásolta,
mivel akadtak versenyzők – köztük Räikkönen is – aki pont kénytelen volt megszakítani az időmérő szimulációját, így csak az újraindítás után kezdhetett újra ezzel foglalkozni. Sebastian Vettel és a két Red Bull ekkor már a versenyszimulációt futotta, egészen a leintésig. Így Hamilton tempójára természetesen már nem volt ellenszerük.
A brit pilóta különösen a hármas szektorban húzott el a többiektől, 7 tizedmásodperces előnye még akkor is figyelemre méltó, ha a Ferrarik valószínűleg ezúttal is letekert motorokkal közlekedtek és a második tréningen egyébként sem az abszolút legjobb köridők, hanem az etapok körátlagai a mérvadók.
A körülmények nem könnyítették meg a csapatok dolgát,
hiszen a sokak számára nagyrészt új pályán nehéz volt kiismerni a beállításokat és az autók viselkedését, így várhatóan a szombati harmadik szabadedzésre is marad bőven teendő a fontosnak ígérkező időmérő előtt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.17. - 13:30Emilia Romagna Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.17. - 17:00Emilia Romagna Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.18. - 12:30Emilia Romagna Grand Prix - Last Practice |
2024.05.18. - 16:00Emilia Romagna Grand Prix - Qualification |
2024.05.19. - 15:00Emilia Romagna Grand Prix - Race |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Francia Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Az első 90 percen már túl van a mezőny, eddig Lewis Hamiltonnak ment a legjobban. Vajon megtartja a lendületét?
Legutóbb 2008-ban, még Magny Coursban lépett pályára a mezőny, azóta megszakadt a Francia Nagydíj gazdag története. Rendhagyó módon két cikket is fordítottunk a hétvége felvezetésére.
Fiatal szurkolók számára talán a Bahreini Nagydíj helyszíne ugrik be Paul Ricardról. Aszfaltozott bukóterek mindenhol, ezért várhatóan a pályaelhagyás ellenőrzése sem lesz egyszerű a hétvégén. A bukóterek annyiból viszont érdekesek, hogy a kék csíkok kevésbé, a vörösek durvábban lassítják az autókat, így eltérő mértékben tesznek kárt a gumikban is.
Csak szóba kellett hozni, megjelent egy kis vizuális szemléltetés is a bukóterek eltérő felületeiről.
Jól érzi magát annak ellenére, hogy kigyulladt az autója, de a karosszériáját nem tudták újjáépíteni, ezért a Sauber csak Charles Leclerc révén képviselteti magát az edzésen.
A Paul Ricardon számos nyomvonalat lehet használni, elsősorban tesztelés céljára. Ember legyen a talpán, aki eligazodik rajta!
Anthony Rowlinson, az F1 Racing magazin főszerkesztője is a pálya körül kialakult, 10 kilométeres dugóban rostokol. A lelátókon továbbra is csak lézengenek a szurkolók.
A levegő 29, a pálya 50 fokos, a szél viszont még mindig problémát okozhat. Északnyugati irányból fúj, a hátsó egyenesben hátszél van, de az iránya gyakran és hirtelen változik.
Még dolgoznak a Ferrarin, első szárny és kerekek sincsenek az autón, de nem úgy tűnt, mintha bármi baj lenne vele.
Nem sietnek kifelé a pilóták, de van még idejük, hiszen ez is 90 perces edzés. Kevin Magnussen és Romain Grosjean mindenesetre kiment, a dán pilóta szuperlágyakkal, a francia lágyakkal.
A képpel ellentétben azonban most szuperlágy gumik vannak az autóján. Éledezik a mezőny, Alonso, Leclerc, Stroll és Hartley is kilátogatott. A gumik terén vegyes a kép, szuperlágy és lágy a sláger most.
Christina Aguilera legutóbbi albumán, a Pipe című dalban valószínűleg Lewis Hamilton verzéje hallható, de ő Franciaországban azt mondta, bár hallotta az ezzel kapcsolatos spekulációt, most nem kíván kitérni erre.
Grosjean, Alonso és Pérez is elhagyta a pályát, sőt, Räikkönen is megpördült. Mindannyian sok időt vesztettek.
Pontosabban, Verstappen már pályára lépett, de az első mért körrel még ő is adós csapattársához és a két Mercedeshez hasonlóan.
A Ferrari pilótája 1:35.165-tel az élre állt, kereketn 5 tizedet vert Vettelre, ráadásul ő lágy gumikkal megy, míg a német pilóta szuperlágyakkal.
Szuperlágy gumikkal kezdett, de a köre során látványosan időt vesztett egy rázókő támadásával, mégis az élre állt 1:34.923-mal. Ez most 0,242 másodperccel jobb Räikkönen körénél. Ricciardo most kezd mért kört.
A kezdeti, visszafogott tempó után Vettel 1:34.647-re gyorsult szuperlágyakkal, Verstappen hátránya 0,276 másodperc, mögé Ricciardo sorakozott fel szuperlágyakkal.
Erről tájékoztatták Vandoorne-t, elképzelhető, hogy a hőmérsékletek emelkedése nem tesz jót a teljesítménynek. Gasly közben fél körön keresztül beszélt a rádión, ebből viszont sajnos nem lehetett érteni semmit, mert az F1 TV közvetítésében szakadozik a hang.
A négyszeres világbajnok a köridőtáblázat 4. helyén kezdett, Bottas viszont 1:34.156-tal átvette a vezetést, ráadásul lágy gumikon. Most Verstappen a 2. helyezett Vettel és Ricciardo előtt.
A német pilóta a rádión a szelet hibáztatta, szerinte elég erős és váratlan lökések is érkeznek. Ez nem segíti a csapatokat abban, hogy kiismerjék a pályát és az autóik beállításait.
Véletlenül a szomszédos Force India garázsa előtt állt meg, de jelezték neki a szerelők, hogy tovább kell hajtania. A Williams szerint is gondot okoz a szél.
Legalábbis ezen az edzésen, hiszen az elsőn 1:32-es kört is tudott futni. Most azonban még erősebb a szél és a programok miatt több üzemanyagot is visznek az autók. A Mercedes pilótája szuperlággyal ment 1:33.915-öt.
A pályaelhagyás megakadályozása érdekében (nálunk hurkaként ismert) sárga bagetteket helyeztek el a rázókövek mellett. Fernando Alonso ezen az edzésen már másodszor rongyolt át rajtuk, ezúttal le is szakadtak alkatrészek a McLarenről.
Az edzés dereka felé haladva a csapatok időmérős szimulációkat kezdenek, mielőtt hosszabb etapokra váltanának. Hamilton már le is ment 1:33.582-re szuperlágy gumikkal, de ez még mindig jóval gyengébb az első szabadedzésen elért eredményénél. Vettel és Ricciardo most hajtott ki a pályára ultralággyal.
Ricciardo, Hamilton, Vettel, Bottas, Magnussen és Gasly állt a köridőtáblázat élére. Mindannyian ultralágy gumikra váltottak. Sőt, az első 18 helyen csak Verstappen, Räikkönen és Vandoorne nem ultralágyakkal érte el a legjobb körét.
Sergio Pérez autójáról levált a bal hátsó kerék egy tempós kanyarban. A kerék elszabadult, de szerencsére senkit sem talált el, de így is nagyon veszélyes pillanatokat okozott. Az edzést szinte azonnal leállították. Pérez mért körön volt, már nem a boxból kifelé tartott, ráadásul nem is a terhelés alatt álló kerék vált le. Futómű hibának tűnik.
16:52-kor ismét megjelenik a zöld zászló. Nagy szerencse, hogy emberek és a pálya sem sérült meg Pérez balesete miatt. Egyelőre nincs magyarázat arra, hogy miért vált le a Force India kereke.
A piros zászló bár nem tartott sokáig, egyes pilóták etapjait kerékbetörte, így Hamilton használt, Räikkönen pedig új ultralágy szetteken lépett pályára. Vettel is használt, 9 körös szuperlágy gumikat kapott.
Bottas autóját viszont a Sky Sports szerint elkezdték szétszedni, pont a hosszú etapja előtt.
A brit pilóta egy nagy ellenkormányzással együtt is 7 tizedet vert Ricciardóra és 1:32.539-cel az élre állt, ez azonban még mindig gyengébb eredmény az első szabadedzésen látottaknál.
A finn pilóta a motorhome-ok felé indult a garázsból, majd kezet fogott Niki Laudával, aki inkább elküldte volna a kamerát. Úgy tűnik, lerobbant a Mercedes és Lauda osztozott Bottas szomorúságában.
A Sky Sports megkérdezte Chase Carey-t, hogy mi a véleménye a pálya körül kígyózó autósorokról. Kincstári optimizmussal válaszolt:
Vagyis, azt felelte, hogy "nagyszerű dolog népszerűnek lenni! Remek az itteni közönség már pénteken és a hétvégén csak egyre nagyobb lesz. Mindannyian jól fogjuk magunkat érezni!"
A Sky Sports riportere, Ted Kravitz szerint az hűtőrendszer romolhatott el Bottas autójában, de a Mercedesnél állítólag látnak esélyt arra, hogy a finn pilóta visszatérjen még az edzés vége előtt. Ezt részben később a Mercedes is megerősítette:
"Le kellett szerelnünk a padlólemezt és néhány elővigyázatossági vizsgálatot végzünk a hűtőrendszerben."
Régen volt annyira formában a Mercedes, mint ma Paul Ricardon, Hamilton egyelőre 7 tizedmásodperccel veri Ricciardót. Különösen a harmadik szektorban gyors.
Látványos, nagyított visszajátszással vizslatták Pérez kerekét, de ez alapján csak tippelni lehet, hogy talán a kerékanya adta meg magát.
Ők már a hosszú etapokon dolgoznak szuperlágyakon, Vettel tempója ígéretesnek tűnik, de ezt majd az edzés után fogjuk részletesen kielemezni. Hamilton még mindig ultralágyakon köröz.
A Toro Rosso kipufogójában lángok jelentek meg, az új-zélandi pilótának a mérnöke is mondta, hogy a lehető leggyorsabban álljon meg. Ezt pont a sportbírók mellett tette.
Pérez közben ismét felvette a sisakját, lehet, hogy még az edzés vége előtt visszatér a pályára.
A kanadai pilóta frusztráltan követelt információt a rádión, a mérnöke pedig közölte, hogy az adataik szerint a hátsó kerekek túlmelegednek. Stroll ezt az autóban nem így érezte.
Közben ismét szabad a pálya, 5 perc maradt a tréningből, Pérez ismét autóba ül.
Az utolsó percek során a sorrend már nem változott, mindössze Fernando Alonso pördült meg újra a pályán és Sergio Pérez visszajött még néhány körre a korábbi balesete után. Lewis Hamilton elsőségére természetesen egyikük sem volt veszélyes.
Ezzel megköszönjük a figyelmüket a második szabadedzésen, de ne menjenek messzire, nemsokára összefoglaljuk az eseményeket és jövünk további hírekkel is!