Folytatódott a Red Bull uralma Monacóban
2018. május 24. 14:54
A pálya hőmérséklete néhány fokkal nőtt, ezen kívül nem sokat változtak a körülmények Monacóban az első és a második szabadedzés között. A pálya persze tisztább lett, főként a Forma-2-esek időmérőjének köszönhetően. A Red Bull és a Mercedes ennek ellenére nem kapkodta el a dolgot, közel negyed órával az edzés kezdete előtt merészkedtek csak ki a bokszból. Max Verstappennek nem kellett sok idő az akklimatizációhoz, 1:12.468-cal rögtön az élre állt és alig több mint 3 tizeddel maradt el Ricciardo délelőtti etalonjától.
A holland folyamatosan srófolta lejjebb idejét a hiperlágy gumikon, majd éppen azután, hogy még egy utolsó mért körre készült, piros zászlóval félbeszakították az edzést.
Mint kiderült, a Casino és a Mirabeau kanyar között található rövid egyenesben az egyik csatornafedél lazult meg.
Charlie Whiting versenyigazgató pár munkással gyorsan a helyszínen termett, és szűk 15 perc alatt rendbehozta a „rakoncátlankodó" fedőt, így folytatódhatott a körözés.
A zöld zászló után szinte egy emberként özönlöttek vissza a pályára a versenyzők, ennek köszönhetően nem egy pilótát akadályozott erős forgalom az időmérő szimulációjában. Többek között Verstappent is, aki két lila szektor után a pálya utolsó részében időt vesztett és 6 tizeddel elmaradt saját legjobbjától. Ricciardónak kicsit több időbe telt felvenni a tempót, mert a többiektől eltérő módon még használt gumikon körözött de így is feltornázta magát Verstappen mögé másodiknak, hogy aztán Vettel rövid úton letaszítsa onnan.
Verstappen eközben majdnem összeütközött Grosjeannal a Loews hajtűben, miután elengedte a franciát, a Haas kis híján leborotválta az első szárnyát.
Az intermezzo nem zavarta meg a hollandot és hamarosan új körrekorddal jelentkezett, 1:12.035-re szorítva le a lécet. Ricciardo nem sokkal ezután, már új hiperlágyakon 18 ezredmásodpercre zárkózott fel mögé, majd amikor már mindenki azt hitte, hogy kialakult a végső sorrend, 1:11.841-gyel átvette a vezetést. Mondanunk sem kell, ez is új pályacsúcs. A Red Bullok mögötti bolyban a két Ferrari és a két Mercedes 3 tizeden belül volt egymáshoz képest, a sort Vettel vezette Hamilton, Bottas és Räikkönen előtt.
Az edzés záró részében következő versenyszimulációk túl sok izgalmat már nem tartogattak. A versenyzők a hiperlágyakon kezdtek, majd ki az ultralágyra, ki a szuperlágyra váltott. Hamilton utóbbi keverékkel egyáltalán nem volt elégedett, a csapatrádióban közölte:
nem érzi biztonságosnak a piros oldalfalú Pirelliket, túlkormányzott az autója és egyébként is, valami furcsa a W09-essel.
Hogy a monacói pálya milyen sokat követel a versenyzőktől, azt Lance Stroll rádióüzenete mutatta meg, a fiatal kanadai arra panaszkodott, hogy a pilótafülkében ülve össze-vissza ütötte a térdeit az aszfalt egyenetlenségeitől. Jó hír a Williams versenyzőjének, hogy a szokásoktól eltérően most egy napot pihenhet, hiszen Monacóban a péntek szünnap. Legközelebb szombaton, a harmadik szabadedzésen gurulnak pályára az F1-es gépek, addig törtheti a fejét a Ferrari és a Mercedes, hogy miként állíthatja meg a Red Bullt.
Percről percre tudósításunk a táblázat alatt olvasható!
2024.05.03. - 10:00Miami Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.03. - 18:30Miami Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.03. - 22:30Miami Grand Prix - Sprint Shootout |
2024.05.04. - 10:00Miami Grand Prix - Last Practice |
2024.05.04. - 18:00Miami Grand Prix - Sprint |
2024.05.04. - 22:00Miami Grand Prix - Qualification |
2024.05.05. - 22:00Miami Grand Prix - Race |
2024.05.17. - 05.19.Emilia Romagna Grand Prix |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
A Monacóra az ellenfelek által igencsak erősnek várt Red Bullok Daniel Ricciardo Max Verstappen sorrendben végeztek az élen, Lewis Hamilton lett a harmadik, Sebastian Vettel bő 9 tizedmásodperces hátrányban pedig a 4.
Az első edzés után a 2016-os Forma-1-es világbajnok Nico Rosberg, valamint édesapja, az 1982-es világbajnok Keke szórakoztatta a közönséget. Mindketten a vb-győztes autójukban gurultak pályára és tettek meg két kört egymás mellett.
---- separator ----gallery-content-type:47996709-e21e-463f-aca2-746c96397f3b---- separator ----Az első szabadedzésen az FIA felügyelői vizsgálták a hollandot, miután veszélyesen tért vissza a bukótérből a Saint Dévote-ban történt kicsúszása után, de végül nem büntették meg.
Komoly baleset nem történt, pár koccanás azonan igen az első első edzésen. Másfél perces összefoglaló a délelőtti eseményekről.
Az első edzésen még többnyire a beállításokat keresték a csapatok, most azonban képet kaphatunk a vasárnapra várható erőviszonyokról a tréning második felében várható hosszú etapokon. Előtte vélhetően időmérő szimulációkra is sor kerül, aminek Monacóban kiemelten fontos a jelentősége.
A levegő hőmérséklete változatlan maradt, a pálya hőmérséklete azonban jó néhány fokkal melegebb lett az első edzés óta.
A két Sauber és a két Haas rögtön belecsapott a lecsóba, jelenleg Grosjean áll az élen 1:14.971-el.
Az élcsapatok közül a két Ferrari jött ki elsőnek, Vettel át is vette a vezetést, Hartley azonban nem sokkal később letaszította az első helyről.
Hamilton és Bottas közel negyed óra elteltével még nem teljesített kört, akárcsak a két Red Bull és Lance Stroll.
Sebastian Vettel áll az élen 1:13.180-as idővel. A német az ultralágyakon érte el ezt az időt, miközben csapattársa, Kimi Räikkönen ugyanezen a keveréken jelenleg közel 6 tizeddel lassabb.
Az első edzésen a falat többször leborotváló francia autójáról az első kikötői sikánban vált le egy karosszériaelem.
Max Verstappen nem teketóriázott és 1:12.468-as idővel átvette a vezetést.
A holland tovább javít, már csak alig több mint egy tizedre van az első edzés legjobb idejétől.
Egyelőre Bottas a jobbik a két Mercedes közül, 1:13.266-tal feljött a harmadik helyre, Ricciardo azonban szinte rögtön letaszította onnan.
Egyelőre nem tudni az okát, vélhetően nem baleset miatt szakították félbe a tréninget.
A közvetítésben megjelenő felirat szerint a 4-es és az 5-ös kanyar között kell javítani a pályát.
A Casino kanyarból a Mirabeau felé vezető szakaszon két pályabíró nézegeti az aszfaltot. Elképzelhető, hogy egy csatornafedél lazult meg?
Az FIA versenyigazgatója is megérkezett pár munkás kíséretében. Minden bizonnyal a meglazult csatornafedél lesz a helyes megfejtés.
Daniel Ricciardóval azt közölte a mérnöke a csapatrádión, hogy várhatóan 15 percig kell még a garázsban ücsörögnie, annyi idő alatt végeznek a csatornafedél rögzítésével.
Ahogy az a szabadedzéseken szokás, az óra nem áll meg, a megszakítás alatt is folyamatosan csökken az edzésből hátralevő idő. Az élen a sorrend jelenleg: 1. Verstappen, 2. Vettel, 3. Ricciardo, 4. Bottas, 5. Hartley, 6. Gasly. Vettel és Bottas az ultralágyon, a többiek hiperlágyon érték el a legjobb idejüket
Bottas és Hamilton kivételével már mindenki visszatért a pályára, nagy a forgalom.
Két lila részidő után visszalassult az utolsó szektorban, talán utolérhetett valakit. Ezek már időmérő szimulációk lehetnek.
A finn csak átmenetileg birtokolja a 2. helyet, Ricciardo 1:12.670-vel megelőzte. Aztán Vettel mindkettejüket átugorta.
Vettel előtt, Ricciardóra 6, Räikkönenre majdnem 7 tizedet vert. Hamilton továbbra is a garázsban várakozik Bottas ellenben már kijött.
Mentségére legyen mondva, nem miatta történt majdnem ütközés: Verstappen a Loews hajtűnél a belső íven engedett el másokat, de Grosjeannak alig hagyott helyet, kis híján nekiment a hátsó kerekének az első szárnyával.
Verstappen egy hajszállal javított az előző idején, 1:12.0-nál tart még mindig. Ricciardo 384 ezreddel bejött mögé a 2. helyre, Vettel forgalomba került.
Elsőre fél másodperc a hátránya Verstappentől, de a köre végén utolérte az egyik Williamst. Alighanem lesz ez még jobb is. Vettel visszaelőzte Ricciardót, újra ő a 2.
A Forma-1-es naptár leglassabb kanyarja, de nem csak emiatt különleges. Sehol máshol nem láthatunk olyat, hogy a pilótáknak ennyire el kell fordítaniuk a kormányt.
Az élmezőny tagjai visszagurultak a boxba, nemsokára a versenyszimulációk következnek. A sorrend az élen: Verstappen, Vettel, Ricciardo, Hamilton, Räikkönen, Bottas.
Ők vezethetik a középmezőnyt ezen a hétvégén? Hülkenberg pillanatnyilag 7., Sainz 8., bár csak nagyon kevéssel előzik meg üldözőiket. A McLaren formája is jónak néz ki.
A holland Grosjean elengedése után ment majdnem neki a Haas hátsó kerekének
Az ausztrál 1:12.053-ra javított, mindössze 18 ezredre van Verstappentől.
A holland a hiperlágy keveréken tért vissza a pályára, legutóbbi körében 1:15.793-at autózott.
A német is versenyszimulációt folytat, nagyjából 2 tizeddel futott gyorsabb kört a hiperlágyakon Verstappennél úgy, hogy csúnyán elfékezte magát a Rascasse-ban.
A Red Bull ausztrálja egyelőre nem követi a többieket és továbbra is időmérőt szimulál. Ezt annyira jól teszi, hogy 1:11.841-gyel átvette a vezetést csapattársától.
A teljes mezőny a rózsaszín jelölésű Pirelliken köröz, kivéve Vandoorne-t és Ericssont, akik a kettővel keményebb szuperlágyat próbálgatják.
Sebastian Vettel és Valtteri Bottas eleget körözött a hiperlágyakon, a Ferrari és a Mercedes pilótája az ultralágy keverék viselkedéséről is szerez egy kis tapasztalatot a versenyre.
A Mercedes megosztja a feladatokat versenyzői között, míg Bottas az ultralágyat koptatja, Hamilton a szuperlágyon folytatja versenyszimulációját. Csapaton belül is láthatunk eltérő stratégiát a versenyen?
A Sky Sports szakkommentároaként dolgozó korábbi F1-es pilóta a pálya széléről figyeli az edzést, a két Red Bull pedig igen nagy hatással volt rá. Brundle szerint Ricciardo és Verstappen autójának elképesztően nagy a tapadása, a két pilóta pedig nagyon magabiztosnak tűnik.
A gumiszállító azt várja, hogy sokat javul a pálya állapota a hétvége során, ezért a mostani köridők még nem mérvadóak. Azt mindenesetre elismerik, hogy a Red Bull eddig hozza a tőle erre a hétvégére elvártat.
A négyszeres világbajnok arra panaszkodott a rádióban, hogy nem érzi magát biztonságban a piros oldalfalú keveréken, túlkormányzottsággal küzd és valami furcsa az autójával.
A Williams pilótája közölte: nem tud tovább körözni, teljesen összetörtek a térdei. A monacói pálya egyeneltlen aszfaltja nem kíméli a versenyzők testi épségét sem.
Letelt a délutáni másfél óra, a versenyzők sorban fejezik be utolsó mért körüket. Akárcsak délelőtt, ismét a Red Bull végzett az élen. Köszönjük megtisztelő figyelmüket, ne felejtsék, holnap szünnap, úgyhogy legközelebb szomaton délben, a harmadik szabadedzésen várjuk Önöket! Viszontlátásra!