Jelentősen emelkedtek a hőmérsékletek a Mexikói Nagydíj első és második szabadedzése között, ami a gumik és az erőforrások működtetése terén is megnehezítette a csapatok dolgát. Az autók általában bizonytalanul, nehezen vezethetően mozogtak a tréningen, a pilóták folyamatosan panaszkodtak a tapadás hiányára és a kopásra is.
A nagy kérdés, hogy az időmérőn a pilóták tovább tudnak-e jutni ultralágy gumikkal, vagy csak hiperlágyakkal, amelyek viszont csupán néhány kört bírnak majd ki a versenyen. A Pirelli szerint a válasz egyelőre nem, és a látottak is ezt támasztják alá: Lewis Hamilton és Sebastian Vettel is alaposan megküzdött az autójával a tréningen.
Ez az egykörös tempó alapján az eredményeken is meglátszott: Max Verstappen az első szabadedzéshez hasonlóan ismét az élen zárt, a tempójával csak Daniel Ricciardo tudta tartani valamelyest a lépést, de még a két Red Bull között is fél másodperces különbség alakult ki. A 3. helyezett Carlos Sainz már 1,2 másodpercre volt a holland pilótától.
Verstappen öröme azonban nem lehet felhőtlen, hidraulikus hiba miatt az autója pár perccel a leintés előtt megadta magát.
Korábban Ricciardo is küszködött a motor túlmelegedésével, Verstappen alatt pedig egyszerűen megállt az autó az 1-es kanyarnál. A célegyenes végi kanyar több pilótának is nehézséget okozott, elsősorban a fékek miatt, Hamilton és Fernando Alonso is levágta az edzés során.
Verstappen olyan formában vezetett, hogy az előnyét látva az sem biztos, hogy a Ferrarik és a Mercedesek feltekert motorral utol tudják érni őt az időmérőn. Ha ez nem sikerülne, a holland pilóta minden idők legfiatalabb pole pozíciós pilótája lenne, ehhez azonban várhatóan Ricciardónak is lesz néhány szava.
A Renault-motoroknak a nagy tengerszint feletti magasság segít leküzdeni a lóerőhiányt,
a McLarent azonban ez sem menti meg, Stoffel Vandoorne csak a 15. lett, míg Fernando Alonso kénytelen beérni a 19. pozícióval. Nála már csak Kevin Magnussennek megy kevésbé a szekér, a Haas pilótája végig a gumikkal küszködve az utolsó lett, nem csoda, hogy nem tudta feltartani Hamiltont, pedig egyáltalán nem akarta elengedni őt.
Percről percre tudósításunk az eredménytáblázat alatt olvasható!
2024.05.24. - 13:30Monaco Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.24. - 17:00Monaco Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.25. - 12:30Monaco Grand Prix - Last Practice |
2024.05.25. - 16:00Monaco Grand Prix - Qualification |
2024.05.26. - 15:00Monaco Grand Prix - Race |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat a Mexikói Nagydíj második szabadedzésének élő közvetítésében! Ilyen is ritkán történik az idén, az első tréninget Renault-motorokkal szerelt autók zárták az élen.
Az első szabadedzésen már gyűjtöttünk fotókat Mexikóvárosból, a galériát a későbbiek során még bővítjük!
---- separator ----gallery-content-type:70dd14bb-c023-4ea2-9dad-63efd35ad4dd---- separator ----Az austini futam győztese kissé besokallt, de következmények nélkül folytathatta az útját.
A Pirelli azt írta a Twitteren, hogy az első szabadedzés tapasztalatai alapján egyelőre a vártnál is erősebb a gumikopás, ami izgalmassá teheti a stratégiákat az időmérőn és a versenyen.
Elhalasztották a döntést, csak decemberre ígérik, hogy kiderül, ki lesz Danyiil Kvjat csapattársa 2019-ben. Az esélyesek között Brendon Hartley és Alexander Albon a kiemelkedő.
A Honda egy változattal régebbi erőforrással folytatja a szezont, ezért Pierre Gasly rajtbüntetést kap. A Red Bullnál közben valószínűleg valamilyen nyugtatót keresnek.
Sokkal melegebb van, mint az első tréningen volt, ez tovább nehezítheti a pilóták dolgát a gumikezelés terén. Izgalmas verseny elébe nézhetünk!
Pierre Gasly az első pilóta a pályán, miközben a Renault-nál még készülődnek a versenyzők, és Ricciardo is csak most sétál be a garázsba.
Miközben egyelőre nincs senki a pályán, a Sky Sports kommentátorai épp arról beszélgetnek, hogy Mario Isola, a Pirelli autósportért felelős vezetője szabadidejében önkéntes mentősofőrnek áll. Erről mi is beszélgettünk vele az Osztrák Nagydíjon.
A 2007-es világbajnok 1:20.027 alatt ért körbe szuperlágy gumikkal. Akadt egy komolyabb megcsúszás a körében. Hamilton is beült az autójába.
A finn pilóta 1:19.761-re gyorsult, Vettel az első körénél még az első két szektorban gyorsabb tudott lenni, a harmadikban azonban nem. Ő is csúszott keresztbe egy hatalmasat.
A brit pilóta most rugaszkodott neki a délutáni első körének, Vettel 1:19.472-vel átvette a vezetést, Räikkönen 0,119 másodperces hátrányban van.
A Mercedes pilótája néhány pillanatra az élre állt, de először Hülkenberg, majd Vettel is megelőzte őt, így ismét egy Ferrari a leggyorsabb 1:19.007-tel.
Martin Brundle, a Sky Sports szakértője jégpályához hasonlította a pályát, na, nem a hideg, hanem a síkosság miatt. A 47 fokos aszfalton a pilóták küszködnek a tapadással.
Mérnöke szólt neki, hogy Vettel hol gyorsabb nála, azt felelte, hogy tud még gyorsabb is lenni, ha újra próbálja, majd elfékezte magát az 1-es kanyarnál és átvágta a kanyart. "Megpróbálom újra" - tette hozzá.
A holland pilóta 1:17.437-tel az élre állt, csapattársa fél másodpercre van tőle, a 3. helyezett Pérez (hiperlágy gumival) már 1 másodpercre. A két Red Bull ultrával megy, Hamilton eddig szuperlággyal, de Bottas most ultrákat kapott.
Legalábbis, a középmezőnyben.
A Pirelli azt írta a Twitteren, hogy nehéz lesz túljutni a Q3-on az ultralággyal, mert a hiperlágy sokkal gyorsabb, de jobban is kopik. A 11. helyezett viszont már szabadon választhat majd gumit a versenyre, valószínűleg nem a hiperlágyakra voksol majd.
Nem is kicsit, bár a köre tele volt hibákkal, pedig jól indult. A német pilóta nagyon küzdött az autójával. Most Räikkönenen a sor.
Räikkönen egyelőre nem bír a 2-3. helyezett Vettellel és Ricciardóval, pedig ő is megkapta a hiperlágy gumikat. A 4-es kanyarban közben feltámadt a szél, is ez befolyásolhatja a köridőket a szokatlan légsűrűség mellett.
Sainz feljött a 2. helyre 0,516 másodperces hátránnyal, utána jön Vettel 0,517 másodpercre Verstappentől, Ricciardo 0,527 másodpercre van.
Már most is sokan ülnek a mexikóvárosi lelátókon, és ide is ellátogattak Max Verstappen szurkolói. Egyelőre örülhetnek, kedvencük továbbra is az élen áll.
A holland pilóta hiperlággyal 1:16.720-szal az élen áll, ráadásul megint a motorjára panaszkodik. Az autója sokkal kezesebbnek tűnik a többiekénél, mégis azt mondja, hogy "össze-vissza" csúszkál.
Az ausztrál pilóta 0,153 másodpercre megközelítette csapattársát, ezzel ismét három Renault-motoros autó áll az élen.
Kezdődnek a versenyszimulációk, a Ferrari eltérő gumikkal küldte ki a pilótákat. Vettel autóján hiperlágyak vannak, valószínűleg nem sokáig.
Az időmérő-szimulációknak nagyjából vége, Stoffel Vandoorne 2,3 másodperces hátránnyal a 15. helyezett, miközben (állítólag dadogó) Renault-motorral Max Verstappen áll az élen. Az első 5 helyezett között négy Renault-motoros autó szerepel, az utolsó 6 között két McLaren-Renault.
A grafika elsősorban a gumitaktikák miatt érdekes.
A rádión azt mondta a mérnökének, hogy nem tud többet tenni, de nem teljesen világos, hogy az etap hosszára vagy a tempóra utalt. Egyik sem lenne kedvező a számára, hiszen 1,2 másodperc hátránnyal a 4. helyezett, és a rövid etap sem jó hír.
A Haas pilótája nem akarta elengedni a Mercedest, de Hamilton határozottan beszúrt mellé az utolsó kanyarnál. Magnussen egyelőre az utolsó helyezett, korábban a gumikra nagyon panaszkodott.
Ez a hőmérsékletek ismeretében nem meglepő, a Red Bull pilótája viszont aggódhat miatta. Szerinte néha már ki is hagy az erőforrás.
Ő is levágta az 1-es kanyart, majd keresztben kezdett csúszni a fal felé. Hamilton is panaszkodik, ő a gumikat bírálja.
Vettel pillanatnyilag 1,2 másodpercre van Verstappentől, ekkorát még a motorjuk feltekerésével sem valószínű, hogy tudnak ugrani.
A holland pilóta okosan egy megnyitásnál állt meg, így az autóját könnyen el tudják távolítani. A célegyenes végén egyszerűen leállt az autója, elektromos problémának tűnik, de megkérdezte, hogy porral oltót terítsen-e az autóra. A mérnöke nemmel felelt.
A Mercedea pilótája bő 9 másodperccel lassabb volt Verstappen eddigi legjobbjánál, Vettel utol is érte, és a szélárnyékot használva megelőzte ellenfelét.
Majdnem megismétlődött az első szabadedzés eredménye, hiszen három Renault áll az élen, Max Verstappen vezetésével. Sainz a 3. helyen már 1,2 másodpercet kapott, Vettel a 4. pozícicóban még ennél is többet. Az összkép alapján Verstappennek nem nagyon kell tartania, max az autójra rakoncátlankodása tehet keresztbe neki.
Köszönjük a figyelmet, nemsokára jövünk további összefoglalóval!