Webber az élen az időmérő előtt, Vettel autója elromlott
2013. október 12. 03:57
Üdvözöljük Kedves Olvasóinkat a Japán Nagydíj harmadik edzéséről készített tudósításunkban! Pénteken Vettel és a Red Bull volt a leggyorsabb, és a hosszú etapok alapján közel van egymáshoz a Ferrari és a Mercedes teljesítménye.
A levegő hőmérséklete néhány fokot csökkent tegnaphoz képest, 25 fokos. Az aszfalt egyelrőe 35 fokos.
Egy órányi gyakorlási lehetőség áll a csapatok előtt az időmérő előtt. Eddig heten hajtottak pályára.
Mindketten annyira megrongálták autójukat pénteken, hogy új kasztnit kell használniuk. Bianchi délelőtt a kettes Degnerben bukott, ami miatt délután nem is tudott vezetni, míg Pérez a Spoon-nál forgott a falba a második tréningen.
Miközben mások egy kör után visszatértek a garázsba az ellenőrző kört követően, a finn újabb köröknek vág neki - szüksége is van rá, hiszen péntek délutáni megpördülésével sok időt vesztett. Azt mondta, a megváltozó szélirány fogott ki rajta. Lotusán a kemény gumik vannak.
Räikkönen, Grosjean, Pérez az állás. Grosjean az előbb elrontotta a sikán féktávját, és átrongyolt a bukótéren. Bianchitól megkérdezték, hogy minden rendben van-e az autóval, és a francia azt felelte, hogy igen.
Sutilnak és Péreznek is azt mondta a mérnöke, hogy első körében melegítse a fékeket, hogy üzemi hőfokon legyenek az első rendes körben. Szuzukában alig található kemény féktáv, ezért nem könnyű melegen tartani a fékeket.
1:33.637 a legjobb idő eddig, a finn érte el, aki a hetedik körében jár. Már heten iratkoztak fel a tabellára, de a Red Bullok és a Ferrarik, valamint Hamilton még a bokszban várakozik.
Az első csúcspont után megcsúszott, és kicsit levágta a sikánt. A Lotusok visszatértek a garázsba, Grosjean 1:33.232-vel vette át a vezetést csapattársától.
Rosberg fedélzeti kamerájából látható, hogy a hátsó egyenesre vezető kanyar kijáratát valaki eléggé kiszélesítette. Az élre Webber állt 1:32.722-vel, Vettel pedig a 3. helyre jött be Grosjean mögé.
Már csak a Ferrariknak nincs nyoma. Az autókon továbbra is a kemény gumik vannak. Vettel egy kissé kockásra fékezett gumira panaszkodik.
Az edzés harmadánál az állás: Webber, Grosjean, Vettel, Rosberg, Räikkönen, Ricciardo, Gutiérrez, Button, Pérez, Hamilton.
A venezuelai a balos hajtűbe esett be túl mélyen, és a kavicságyon keresztül fordult el.
A versenyző erre gyanakodik, mert furcsa hangokat hall hátulról. Vettel 314 ezredes lemaradással feljött a 2. helyre Webber mögé, Hamilton a 4.
Kiderült, hogy ki az a nagy név, akit a McLaren megszerzett a technikai stábjába: az Auto Motor und Sport arról számolt be, hogy Peter Prodromou az illető, aki a Red Bullnál Adrian Newey egyik legfőbb segédje. A szakember csak 2015-ben állhat munkába a McLarennél.
1:32.707, kicsivel verte Webbert. Az ausztrál mögé most Räikkönen jött fel, és a két Ferrari is megtette első rendes köreit. A Lotusokon már a puhább gumikeverék volt.
A Mercedes átvizsgálja a brit autóját, mert a pilóta az előbb túl szélesre vette a kettes Degner kijáratát, és pattogott egy kicsit a füvön.
Sutil a hátsó egyenesre vezető Spoon kijáratánál forgott meg, és eltalálta a pálya belső oldalán lévő falat is. A Force India eleje és hátulja is megsérült.
A kemény gumikon a brazil a 7., Alonso a 9. helyet foglalja el jelen pillanatban. Sutil rezignáltan állva szemléli autójának maradványait. Hülkenberg kiszállt az autójából, úgy tűnik, Sauberjével tényleg komolyabb gondok akadtak.
A versenyző rádiójával történt valami gikszer, Button azt mondja, olyan volt, mintha egy hajókürtöt fújtak volna meg.
Nem változott a sorrend az utóbbi percekben, Grosjean vezet Webber, Räikkönen és Vettel előtt. A Lotusokat és a Red Bullokat a Mercedesek követik.
16-16 körével Grosjean és Räikkönen eddig a legaktívabb, az élmezőnyből most csak ők vannak kint a pályán. Hamarosan jönnek a sprintek a közepes keverékű abroncsokon.
A gyors első kanyarnál sodródott le az ívről, de szerencséjére itt aszfaltozott a bukótér, így gond nélkül tovább tudott hajtani. Hoppá, Vettel kiszállt az autójából, lehet, hogy az időmérőig már nem is ül vissza.
És valóban: a Sky Sports arról számol be, hogy műszaki hiba miatt véget ért Vettel edzése. Azt nem tudni, hogy mi romlott el a Red Bullban.
Érkezik Alonso és Massa a közepes keménységű, fehér jelzésű Pirelliken. Hét perc van hátra az edzésből.
Alonso a 3., Massa a 4. helyre lép fel a puhább gumikon, tehát nem tudták megdönteni Grosjean és Webber idejét - utóbbi még a kemény abroncsokkal jegyezte az idejét. A Ferrarik egy tizeddel maradtak el a szintidőtől az első próbálkozásra.
És az élre áll 1:32.053-mal. Kiderült, hogy Vettel autójában a KERS hibásodott meg.
Két perccel a leintés előtt mindenki próbál még javítani, kivéve persze Vettelt.
Hamilton a 2., Rosberg a 3. helyet foglalta el, de Webbertől egy, illetve három tizedet kaptak. Az időmérő magyar idő szerint reggel 7 órakor kezdődik.
A péntekihez képest módosultak a körülmények Szuzukában - megfordult a szélirány, és az aszfalt tapadása is nőtt -, így a csapatoknak reagálni kellett a változásokra az utolsó edzésen. A mezőny szokás szerint a keményebb gumikkal körözött a gyakorlás nagy részében, de a Lotus külön utat járt, és már az edzés felénél kiküldték a puhább, jelen esetben a közepes keveréken a versenyzőiket a pályára, s később visszaváltottak a keményebb keverékre.
Romain Grosjean és Kimi Räikkönen így hosszabb ideig az 1., illetve a 3. helyen állt, de miután a többiek is megkapták a jobban tapadó abroncsokat, visszaestek negyediknek és nyolcadiknak. Az eredményük azért nem teljesen mérvadó, mert az edzés végén értelemszerűen kedvezőbb feltételek mellett, jobb tapadású aszfalton vezettek a riválisok. Valószínűleg azért választotta ezt a taktikát a Lotus, mert pénteken úgy érezték, hogy a kemény gumikkal még sokat kell foglalkozniuk. Egyébként az övék volt a legaktívabb csapat, Grosjean és Räikkönen messze a legtöbb kört teljesítette a mezőnyben.
A tabella élén Mark Webber zárt, aki a közepes gumin jegyzett idejéhez képest hét tizedet javítva futott 1:32.053-at. Hozzá a Mercedesek zárkóztak fel az utolsó percekben, Lewis Hamilton hátránya bő egy, Nico Rosbergé három tizedmásodperc lett. A Ferrarik nem bizonyultak ennyire versenyképesnek, Fernando Alonso és Felipe Massa hasonló időt futva 5., illetve 6. lett, és Webber kemény gumin futott idejét sem tudták megdönteni.
Sebastian Vettel KERS-hiba miatt nem tudott visszatérni a pályára az edzés végén, vagyis nem próbálhatta ki a közepes abroncsokat. Rajta kívül Nico Hülkenbergnek is voltak technikai problémái, azonban a Sauber kisebb időveszteséggel megoldotta azokat.
Az utolsó gyakorlás sem volt mentes a kicsúszásoktól és elfékezésektől, de ezúttal csupán egyetlen autó rongálódott meg: Adrian Sutil a Spoon kanyar kijáratánál forgott meg, és Force Indiájának elejét és hátulját csapta hozzá a palánkhoz.
Az edzésről élőben készült, részletes összefoglalónkat az eredménytáblázat alatt olvashatják.
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!