WRC: Hatalmasat bukott Loeb az Akropolisz-ralin

Vágólapra másolva!
Alaposan megtizedelte a mezőnyt a görögországi futam második napja. Loeb kezdte egy óriási bukással, majd többen is kiestek az első tízből. Hirvonen toronymagasan vezet, Latvala már a harmadik, és szenzációsan szerepelnek a Citroën fiataljai.
Vágólapra másolva!

Forrás: [origo]

Könnyedén begyűjtheti első idei győzelmét Hirvonen, előnye tetemes Ogier előtt. Ha Latvala is a dobogón végez, a Ford a gyártók versenyében is feljön a Citroënre


A szokásosnál is keményebb pályák szerepelnek az idei Akropolisz programjában, és ezek közül is a legnehezebbek szombaton várták a mezőnyt. Az első szakasz követelte a legnagyobb áldozatot, a világbajnok páros esett ki egy méretes bukás után. Szerencsére csak a C4 WRC-ben esett kár, de az olyan mértékű volt, amely lehetetlenné tette a folytatást: az autó hatszor fordult át a tetején, és a bukócső is megsérült. A leggyorsabb egyébként a pénteken hibázó, ezért remek rajtpozícióból induló Latvala volt, aki a szakaszgyőzelemmel megkezdte a felzárkózást. Az első helyért folyó harcban Hirvonen alig kapott ki Sordótól, így továbbra is az élen állt.

A második pályán a pénteken már szakaszt nyerő Novikov érte el a legjobb időt, mögötte szorosan Petter Solberg következett. A harmadik helyen álló norvég lendületesen feljött a vezető Hirvonen-Sordo duóra. A délelőtti kör utolsó gyorsaságiján a második gyári Citroën is kiesett, Sordo négy kilométerrel a rajt után egy sziklához csapta a hátsó futóművét, így számára véget is ért a nap. Pár perccel később Henning Solberg ugyanott, ugyanazt a követ találta el, sorsa is a spanyoléhoz hasonlóan alakult. Petter Solbergnek Sordo balesete miatt sárga zászlót lengettek a sportbírók, emiatt normál tempóban jött ki a pályáról. Később megadták neki a szakaszgyőztes Hirvonen idejét, de ennek nem örült a norvég, szerinte annál jobb időt futott volna.

Forrás: [origo]

Soha nem állt még ilyen előkelő helyen Ogier. A fiatal francia a legjobbkor szerepel ilyen jól, ugyanis a következő futam anyagi háttere még nem állt össze


Féltávnál ezzel együtt is a második helyen állt, mivel mindkét gyári C4 WRC kiesett előle, és Hirvonennel szembeni hátránya is 24 másodpercre csökkent. A harmadik helyen Ogier volt ekkor, Östberg előtt, Latvala pedig már az ötödik pozíciót bitorolta. A sok délelőtti kiesés miatt a mezőny megmaradt része óvatosabban futott neki a délutáni távnak, az első gyorsaságin - melyet Latvala nyert - nem változtak a helyezések az első nyolcban. A Szardínia-rali győztese addigra már annyira feljött, hogy csapattársán kívül nem volt előtte gyári versenyző, ezért akár vissza is vehetett volna, hiszen egyéniben már nincs sok esélye a világbajnokságon. Csapatfőnöke, Malcolm Wilson határozottan utasította, hogy eggyel vagy kettővel több egyéni pontért ne kockáztassa a Fordnak járó nyolc egységet.

A következő, 26 kilométeres szakasz ismét szedte az áldozatokat, leginkább a norvégok fogják átkozni a Ghymno nevű pályát. Östberg el sem tudott rajtolni, Imprezájában még az előző gyorsaságin eltörött az egyik lengéscsillapító, és bár elvergődött a rajtig, ott ki kellett állnia. Petter Solberg Xsarájának az első futóműve szakadt ki, méghozzá úgy, hogy átütötte a géptetőt. Kijött ugyan a célig a páros, majd ott egy gyorsszorítóval megpróbálták ideiglenesen megjavítani az autót, vissza is jutottak a szervizparkba, de számukra is véget ért a görög kaland. Feladták a futamot, ráadásul vasárnap sem tudják folytatni, mivel a váltó és a motor is megsérült. Mindebből a Citroën Junior Team tagjai profitáltak, Ogier lépett elő másodiknak, Novikov pedig ismét szakaszt nyert.

Forrás: [origo]

Petter Solberg a második helyről esett ki úgy, hogy öles léptekkel jött fel a vezető Hirvonenre. Mindent megpróbáltak hogy folytathassák, de ezúttal nem sikerült


A napi utolsón is a 18 éves orosz tehetség repesztett végig a legrövidebb idő alatt, szenzációs szombati teljesítményével az előkelő negyedik helyre jött fel. Hirvonen egy újabb hibátlan nap után toronymagasan vezet, előnye 1 perc 40 másodperc Ogier előtt. Latvala péntek este maga sem remélte, hogy dobogón végezhet, erre a záró nap előtt a harmadik pozíció az övé, vasárnap akár eggyel feljebb is léphet. Villagra ötödik, Rautenbach a hatodik, míg Al Quassimi a hetedik helyen áll. Petter Solberg a két kihagyott szakaszért járó tíz perc büntetéssel is a nyolcadik, ám mivel nem folytatja, helyét (és pontját) alighanem egy PWRC-s autó örökli.

Hogy melyik, az még igencsak kérdéses, mivel az abszolút 9-10-11. helyen tanyázó vezető hármas nagyon szorosan áll egymáshoz képest. Al-Attiyah vezet, de előnye csupán 8,8 másodperc a helyi meglepetésember Athanassoulas előtt, aki viszont mindössze 1,1 másodperccel előzi meg Araujót. Mayerék még délelőtt kiestek.

A záró napra öt szakasz maradt, de kétszer futja meg a mezőny a 33 kilométer hosszú, igen nehéz Aghii Theodori nevű pályát. Hirvonen és a Ford csapat óriási lehetőség kapujában áll, ha a jelen állás szerint sikerült célba érniük, újra nyílttá válik mindkét világbajnokság.

A verseny állása a második nap után:

1. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus RS WRC 3:07:33,0
2. Ogier/Ingrassia Citroën C4 WRC +1:40,1
3. Latvala/Anttila Ford Focus RS WRC +2:44,2
4. Novikov/Moscatt Citroën C4 WRC +3:49,8
5. Rautenbach/Barrit Citroën C4 WRC +4:01,9
6. Villagra/Diaz Ford Focus RS WRC +4:03,1
7. Al Quassimi/Orr Ford Focus RS WRC +6:09,4
8. P. Solberg/Mills Citroën Xsara WRC +10:12,1



PWRC:

1. Al-Attiyah/Bernacchini Subaru Impreza N14 3:18:37,6
2. Athanassoulas/Zakheos Skoda Fabia S2000 +8,8
3. Araujó/Ramalho Mitsubishi Lancer Evo IX +9,9