A Mercedes kapásból tudna hozni egy másodpercet a Ferrarin

Forma-1, teszt, Bahrein 3. nap, Sergio Pérez, Red Bull, szerelő, kerékcsere
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 12: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB18 makes a pitstop during Day Three of F1 Testing at Bahrain International Circuit on March 12, 2022 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Bahreinben a Scuderia Ferrari aratta le a babérokat, Charles Leclerc futamgyőzelmével, Carlos Sainzcal pedig a második helyen. Feldobva ezzel a labdát a Mercedesnek és a Red Bullnak, akiknek sok behozni valójuk van az olaszokon. Ha valamit megmutatott a szezon első versenye, az mindenképp az, hogy a Ferrari egy olyan autót épített, amellyel versenybe szállhatnak a 2022-es egyéni, és a kontruktőri világbajnoki címért is. 

Leclerc futamgyőzelme ráadásul nem az ölébe hullott, keményen meg kellett küzdenie Max Verstappennel a vezető pozícióért. A hollanddal hatszor cseréltek helyet a futam során, az adok-kapokból végül a monacói pilóta jött ki győztesen, mesterien kihozva a maximumot a Ferrariból. A Red Bull hiába tartotta a lépést tempóban az olasz istállóval, a nagydíj végén pontok nélkül voltak kénytelenek távozni, miután három Honda motoros autó is megállt a versney utolsó köreiben. A mezőnyben összesen 4 autónak van Honda motorja, ami tragikus statisztika a japán gyártóra nézve.

Az előző években a Red Bull csapata tartotta a rekordot a kerékcserék idejét illetően, idén azonban a Ferrari átvette a vezetést tőlük a szezonnyító futamon. Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Max Verstappen és Sergio Perez kiesésével a Mercedes hirtelen a dobogó harmadik fokán találta magát Hamiltonnal, akik bár nem tudták felvenni a tempót A Ferrarival, sőt még a Red Bullal sem, az osztrák csapatot mégis megverték megbízhatósági szempontból.
A Mercedesnek és a Red Bullnak is van bőven mit fejlesztenie, hogy utolérjék a Ferrarit, és legyen esélyük a 2022-es világbajnoki címért csatába szállniuk. Egy ponton azonban szemmel láthatóan is tudnak már akár a Szaúd-Arábiai Nagydíjon is egy másodpercet hozni a marenellói istállón, az pedig a boxkiállás. Sarkalatosnak bizonyult a kerékcsere a Bahreini Nagydíjon, ahol a megszokottal ellentétben nem a Red Bull végezte a leggyorsabb munkát a boxban.

A futam közbeni kerékcsere minden eddiginél kritikusabb elemévé vált a taktikának, hiszen Verstappen az elévágásnak köszönhetően tudta kétszer is megelőzni az első helyen autózó Leclercet. A kerékcserét végző csapattagokon így nőtt a nyomás az új 18 inch-es Pirelli gumik minél gyorsabb cseréjét illetően.
Az egyik ilyen elévágási kísérletnél például nem biztos, hogy vissza tudta volna venni olyan könnyen a monacói az első pozíciót, ha a Red Bull kerékcseréje gyorsabb lett volna (A Ferrari 2.33 másodperc, míg a Red Bull 2.62 másodperc alatt váltott abroncsokat). A verseny alatt a leggyorsabb munkát a McLaren csapata végezte, 2.31 másodperccel.

A tíz leggyorsabb kerékcsere a Bahreini Nagydíjon Forrás: DHL

A legnagyobb lemaradása az élcsapatok közül a Mercedesnek van a kerékcserét illetően. Lewis Hamilton leggyorsabb botkiállása 3.45 másodperc volt, több, mint egy másodperccel lemaradva a Ferrari legjobbjától. Amennyiben sikerül ezt a több, mint egy másodperces hátrányt csökkenteni a boxban, úgy esély nyílhat a Mercedesnek közelebb kerülni a Ferrarihoz Szaúd-Arábiában. A legjobb teljesítményt az olasz istállón kívül még a Williams Racing és az Alpine nyújtotta. A legtöbb gyakorlás a Haas csapatra vár, akik 3.57 másodperccel zárják a sort Hamilton mögött.

Forrás