Kontráz a Red Bull, hamarosan az első szárnyaknál is szigorítás jöhet

Forma-1, Emilia Romagna Nagydíj, Lewis Hamilton
IMOLA, ITALY - APRIL 18: Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team Mercedes W12 makes a pitstop for a new front wing following a crash during the F1 Grand Prix of Emilia Romagna at Autodromo Enzo e Dino Ferrari on April 18, 2021 in Imola, Italy. (Photo by Mark Thompson/Getty Images)
Vágólapra másolva!
A Red Bull csapatfőnöke elmondta, a Francia Nagydíjon ismét látni lehetett, hogy a Mercedes első szárnya túlságosan deformálódik a pályán, és bíznak benne, hogy ezen a területen is szigorítani fogják a hivatalos ellenőrzéseket. Az FIA állítólag már készül erre.

Hosszabb ideig nem volt sok probléma a túlságosan, aerodinamikailag kedvezően deformálódó alkatrészekkel, amelyek ugyan átmennek az álló helyzetben mért hivatalos ellenőrzéseken, de a pályán jelentős, tiltani szándékozott előnyt hoznak. Ebből főleg a 2000-es években származtak bonyodalmak a Forma-1-ben.

Májusban azonban a Mercedes borította a bilit és kiszúrta, hogy a Red Bull hátsó szárnya menet közben látványosan megcsavarodik, aminek hatására az FIA a hétvégén rendezett Francia Nagydíjtól szigorúbb protokollokat vezetett be az érintett elemeken; ez egyébként több más csapatot is változtatásokra kényszerített.

Az új feltételek mellett is a Red Bull nyert Franciaországban Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

A Red Bull az ügy kipattanása utána szinte rögtön visszalőtt és felhozta, hogy a belső kamerás felvételek alapján a szezon eleje óta a Mercedeseken az első légterelő mozog túlságosan. Ebből sejteni lehetett, hogy a vitának nincs vége a Francia Nagydíjtól módosított merevségi tesztekkel, és a RacingNews365.com úgy tudja,

az FIA már vizsgálja az első szárnyakat is.

„Azt hiszem, erről a hétvégéről is sok felvétel elérhető – nyilatkozta a szakoldalnak a Red Bullt irányító Christian Horner.

Változtatni kell hamarosan az első szárnyon a Mercedesnél? Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Mark Thompson

Amennyiben az első szárnyakon kell módosítania valamelyik csapatnak az esetleges szigorítások miatt, az valószínűleg több zűrt okoz, mint a hátsó légterelők átalakítása, ugyanis az elsők az autók teljes légáramlását befolyásolják, számos elem működését kell összehangolni.