Vágólapra másolva!
Sajtóhír szerint a Forma-1 már azt fontolgatja, hogy újabb egy évvel, 2023-ra halasztja a sportág eredetileg idei évre tervezett technikai reformjait, miután a csapatok gazdasági kilátásai továbbra sem a legjobbak.

Ahogy közeledik a Forma-1 2021-es szezonja, egyre inkább körvonalazódik, hogy a koronavírus-járvány miatt ez az idény sem lesz olyan sima, mint azt sokan remélték. Ez leginkább a versenynaptár korai átvariálásában (az Ausztrál Nagydíjat és a Kínai Nagydíjat is halasztani kell) érhető tetten, de a La Gazzetta dello Sport információi szerint a csapatok már a 2022-es szabályok bevezetésének egy évvel további elhalasztásáról is egyeztetnek az F1-gyel.

Még tovább kell várni az őj autókra? Forrás: Formula One Group

A vezető olasz sportnapilap úgy tudja, hogy az eredetileg 2021-re tervezett, tavaly a járvány miatt 2022-re halasztott technikai reformok további halasztásáról már meg is keződött az egyezetetés a Forma-1 vezetésében, noha egyelőre hangsúlyozottan csak lehetséges forgatókönyvként tekintenek minderre. A bizonytalanságot növeli, hogy tízből hét csapatnak Angliában van a székhelye, és egyelőre nem tudni, hogy mennyire fogja megnehezíteni ezen istállók helyzetét az országban bevezetett zárlat.

A 2022-es szabályok halasztására elsősorban anyagi megfontolásból lehet szükség, hiszen az még az idei évtől életbe lépett költségplafonnal együtt is jelentős terhet ró a csapatokra, amelyeknek adott esetben az F1 bevételeiből befolyó összegük is csökkenhet,

ha az idei szezonban is törölni kell majd versenyeket, hiszen akár olyan futamok is kieshetnek, amelyek komoly jogdíjat fizetnek a Liberty Mediának, azaz az F1 jogtulajdonosának.

Minél több verseny esik ki, annál kevesebb lesz az F1 bevétele Forrás: Formula 1 via Getty Images/2020 Formula One World Championship Limited/Dan Istitene

A Gazzetta szerint februárban fognak határozni arról a csapatok, hogy megfelelőek-e a gazdasági kilátások ahhoz, hogy bevállalják a 2022-es szabályváltozást, vagy egy harmadik szezont is teljesítsenek a jelenelegi autókkal. Amennyiben előbbi lesz, valószínűleg komoly kötélhúzásra lehet majd számítani, hiszen míg a kisebb istállóknak saját jövőjük érdekében kedvező lehet a szabályok bevezetésének 2023-ra tolása, addig például a Ferrarinak nem jöhet elég korán az új éra, hiszen a jelenlegi, nagyrészt befagyasztott regulák mellett nem fognak tudni felzárkózni.

A Forma-1 tagad

Az olasz sportnapilap által megszellőztetett hírekre a Forma-1 is reagált, a sportág szóvivője azt állította,

Az új szabályokat azért alkották, hogy jobbá tegyék a versenyeket és szorosabb küzdelmet eredményezzenek a rajongóknak. Az új pénzügyi szabályozással mindez javítani fog az F1-en és erősebb, egészségesebb üzleti modellel szolgál az egész sportágnak."

Az F1 szerint jövőre jönnek az új autók Forrás: McLaren

Azt ugyanakkor nem lehet figyelmen kívül hagyni, hogy néhány csapat már tavaly, az új szabályok 2022-re halasztásakor is azt akarta, hogy rögtön két évvel, 2023-ra tolják el az új regulákat. A 2022-es bevezetés mellett szól ugyanakkor az, hogy az F1 2020-ban is össze tudott hozni 17 versenyt, tehát a csapatok bevételei minden bizonnyal az idén sem szenvednek majd óriási csorbát, a költségplafon révén pedig a kiadások sem szállhatnak el.