Sok dolga akadt a sportfelügyelőknek az időjárási körülmények miatt számos kicsúszást és balesetet felvonultató Emilia Romagna Nagydíjon, ráadásul már a rajt előtt is történt szabálytalanság, amikor Sebastian Vettel autójára az Aston Martin szerelői nem tudták időben felszerelni a kerekeket, ezért az előírások szerint a német versenyzőt meg kellett büntetni.
A várható ítélet viszont csak a 22. körben, vagyis a táv második harmadában született meg, így Vettel azt értelemszerűen nem tudta korán letölteni, csak a második kerékcseréje után, ennek köszönhetően az addig sem kedvező helyzete még rosszabb lett. A leintés után bírálta is a sportfelügyelőket, mert túl lassan hozták meg a döntést.
„Nem tudom, miért késtek el ennyire, elég nyilvánvaló volt a helyzet már a rajttól fogva – nyilatkozta a német Sky-nak. – Nem tudom, hogy a sportfelügyelők mit csináltak, talán megtelt a szűrő a kávéfőzőben és azzal kellett foglalkozniuk!” – jegyezte meg ironikusan a négyszeres világbajnok, aki végül feladta a versenyt, de a bokszutcából indulva addig sem volt sok esélye a pontszerzésre.
„A srácok minden tőlük telhetőt megtettek és nagyon jól dolgoztak – méltatta Vettel a szerelőit a Sky Sports műsorában a rajt előtti javításra utalva. –
Szerintem jobban alakulhatott volna a versenyünk, ha az FIA-sok éberebbek.
„Szabályt sértettünk, hiszen büntetést kaptunk, de nem nagyon foglalkoztak ezzel, csak akkor, amikor már bőven benne voltunk a versenyben. Akkor ez már sokkal nagyobb hátrányt okozott, mint amekkora a verseny elején lett volna, úgyhogy ez így nem volt túl szakszerű.”
Bizonyos szempontból még Vettelnél is rosszabbul járt Kimi Räikkönen és az Alfa Romeo, hiszen idei első pontjukat vesztették el azért, mert a versenyző, a csapat és a jelek szerint a sportfelügyelők sem tudták pontosan, hogy egy kicsúszás után a finn pilóta visszavehette-e volna a pozícióját a biztonsági autó mögött haladva. Nem tette meg, és végül ezzel sértett szabályt.
„Kimi kicsúszott a biztonsági autó mögött haladva és pozíciókat vesztett. Akkor azt mondtuk neki, hogy vegye vissza a helyeket, ő pedig megkérdezte, hogy biztosan ezt tegye-e. Volt egy kis bizonytalanság azzal kapcsolatban, hogy az éppen felvezető kör volt-e vagy biztonsági autó mögött megtett kör” – ismerte el Xevi Pujolar, az Alfa Romeo vezető versenymérnöke.
A csapat tagjai ezért Michael Masihoz, az F1 versenyigazgatójához fordultak, de nem jártak sikerrel: „Állásfoglalást kértünk az FIA-tól. Miközben erre vártunk, készenlétben voltunk, de túl későn kaptunk választ, úgyhogy a helyünkön maradtunk. Ennek az lett az eredménye, hogy büntetést kaptunk” – foglalta össze a spanyol szakember.