BUDAPEST, HUNGARY - JULY 18: Alexander Albon of Thailand and Red Bull Racing car in the garage during final practice for the F1 Grand Prix of Hungary at Hungaroring on July 18, 2020 in Budapest, Hungary. (Photo by Getty Images/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója kijelentette, azt tartaná a legjobb megoldásnak, ha a Red Bull megvásárolná a Honda szellemi tulajdonát, és 2022-től saját motorral versenyezne. Ez azonban kizárólag akkor jöhet szóba, ha legkésőbb addig befagyasztják az erőforrást érintő fejlesztéseket.
Továbbra is kérdéses, hogy a Red Bull és az Alpha Tauri milyen motort fog használni 2022-től, miután a Honda az azt megelőző szezon végén ki fog szállni az F1-ből. A japánok korábban felajánlották, hogy mindenben segíteni fogják partnereiket a minél simább átállás érdekében, és akár arra is hajlandóak, hogy eladják a technológiát.
Helmut Marko, a Red bull tanácsadója elárulta, ezt a megoldást tartaná a legjobbnak, ugyanakkor van egy kis bökkenő. A milton keynes-iek ugyanis nem lennének képesek fejleszteni az erőforrást, ezért ez az eljárás csak akkor jöhet szóba, ha 2022-ben erre már nem is lesz szükség.
Ez egy nagyon komplex téma, pont olyan, mint maga a motor
– nyilatkozta a Sport1-nek. – Leginkább azt preferálnánk, ha megvásárolhatnánk a szellemi tulajdont és minden mást, ami még szükséges, majd Milton Keynes-ben készíthetnénk fel a motorokat. [Ezzel kapcsolatban] jól haladnak a Hondával folytatott megbeszélések. Ez viszont csak akkor lehetséges, ha az erőforrásokat legkésőbb a 2022-es szezon első futamáig befagyasztják. Technikailag és pénzügyileg sem engedhetjük meg magunknak, hogy továbbfejlesszük, szóval ez mindennek az előfeltétele.”
Korábban felmerült egy olyan lehetőség, hogy ugyanúgy, mint a 90-es években, a motorokat a szintén milton keynes-i központú Mugen fejlesztené tovább. Jamamoto Maszasi, a Honda sportigazgatója azonban kizárta ezt a lehetőséget.
Mindenki tisztában van vele, hogy a mai motorok nem egyszerűek, és nem fejleszthetőek a Honda kutatási és fejlesztési részlege felől érkező támogatás nélkül
– idézi az Autosport web a japán szakembert. – Az erőforrás üzemeltetése, beleértve a helyszínen történő vezérlést, illetve egy élcsapattal való közös munka megkövetel egy bizonyos fokú szakértelmet. Szóval egyelőre nincs szó arról, hogy felvegyük a kapcsolatot a Mugennel, és jelenleg még semmi nem dőlt el.”
Ha a Red Bull végül valamilyen oknál fogva nem veszi át a Honda programját, akkor a jelenlegi motorszállítók egyikével kell leszerződnie. Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke nemrég kizárta, hogy ez esetükben megtörténjen, kollégája, a Ferrarit irányító Mattia Binotto viszont úgy fogalmazott, hogy meg kell fontolniuk a lehetőséget.
Ha ez sem valósul meg, akkor a Renault-nak a szabályok szerint kötelező motort adnia. Marko ugyanakkor rávilágított arra, hogy ennek a megoldásnak van egy hátránya.
„Minden motorszállítónak megvan a maga [gyári] csapata, az erőforrást pedig annak a kasztnija köré építik. [Ebben az esetben] a nekünk kellene alkalmazkodnunk a karosszériával, és el kellene fogadnunk a különböző technikai megoldásokat.”
Marko kijelentette, pont ez az oka, hogy a Honda programjának átvételét részesítik előnyben, ugyanakkor minden lehetőséget megvizsgálnak.
Az osztrák szakember hozzátette, egy másik motorszállítónak minden problémára megoldást kell nyújtania, emellett a csapatnak továbbra is versenyképesnek kell maradnia. Amennyiben ez megvalósul, semmi akadálya nincs egy „kikényszerített, de boldog házasságnak”.