SPIELBERG, AUSTRIA - JULY 01: Daniel Ricciardo of Australia driving the (3) Red Bull Racing Red Bull-TAG Heuer RB12 TAG Heuer on track during practice for the Formula One Grand Prix of Austria at Red Bull Ring on July 1, 2016 in Spielberg, Austria. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // P-20160701-01231 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Nem szerepeltek túl jól a Red Bullok a változékony időjárású osztrák időmérőn, de Daniel Ricciardónak van oka az optimizmusra. Max Verstappen ugyanúgy járt, mint Felipe Massa.
Az osztrák pálya gyors jellege miatt esőben reménykedtek a Red Bullnál az időmérőre és a futamra, Daniel Ricciardo mégis azt mondta a leintés után, hogy jobban örült volna, ha több gyors kört mehet száraz pályán a Q3-ban. Ricciardo a 7. leggyorsabb volt, de az 5. helyről rajtolhat, és ezzel is elégedett lehet, hiszen a Ferrarikhoz hasonlóan a szuperlágy gumikkal kezdheti meg a versenyt.
„Szeretem, amikor gyorsan kell alkalmazkodni” – utalt a nedves, de nagyon gyorsan felszáradó pályára. „Intermediate-tel kezdtünk, és elég jó volt a tempóm, ennek örültem, de tudtam, hogy az edzés végére száraz lesz a pálya, és a slick gumik jobban működnek majd.”
„Visszatekintve, jobb lett volna, ha korábban kijöhetek, és legalább két kört mehetek slick gumikkal, mert szerintem ezért vesztettünk néhány helyet” – foglalta össze.
A szuperlágy gumikkal jutottunk tovább, és ez remélhetőleg holnap kifizetődik, így közelebb kerülhetünk az ellenfeleinkhez.”
Ricciardónál még csapattársa, Max Verstappen is rosszabbul járt, mert 50 másodperccel a leintés előtt kezdhette meg az utolsó mért körét, így csak a 9. lett (a 8. helyről rajtolhat majd), mert még szinte az egész Q3-as mezőny utána következett, a folyamatosan javuló körülmények előnyét élvezve. Felipe Massa is ugyanígy járt pórul.
„Túl korán voltunk kint, a végére mindenki gyorsabbá vált” – mondta Verstappen. „Nehéz megmondani, hogy hol lehettünk volna, a tempónk jó volt, de így most túlságosan hátulról rajtolhatok. A Q2-ben jól döntöttünk, hogy a szuperlágy gumit választottuk, majd meglátjuk, hol lyukadunk ki” – tette hozzá.
A Red Bull mellett a Ferrari is így döntött, és a pole pozícióból induló Lewis Hamilton aggódik is, hogy a szuperlágy gumik a verseny elején jobban működnek majd a gyors, de szemcsésedő és hólyagosodó ultralágyaknál, amelyekkel az éllovasnak alaposan meggyűlt a baja. A Red Bullt a várhatóan továbbra is változékony időjárás is segítheti a jó eredmények elérésében, mivel Christian Horner csapatfőnök szerint a szombati pozíciók „nem tükrözik a valós képességeiket” a pályán.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!