Vágólapra másolva!
Az olaszok motorrészlegének főnöke attól tart, hogy jövőre gondot okozhatnak a csapatoknak a megbízhatatlan autók és az üzemanyaggal való spórolás.

A Forma-1-es autókra vonatkozó szabályok jelentősen változnak a 2014-es idényben, ezért a csapatok többsége már a jövő évi modelljén is egyre nagyobb erőfeszítéssel dolgozik. A legjelentősebb szabálymódosítás az erőforrásokat érinti, a V8-as szívómotorokat ugyanis felváltják az 1,6 literes, V6-os turbók.

A Ferrari motorokért felelős részlegének főnöke, Luca Marmorini attól tart, hogy az új erőforrások miatt az idény első felében megbízhatatlanabbak lesznek az autók, és a szakembereknek a turbó által előidézett mintegy 1000 °C-os hőmérséklet is problémát okozhat. „Ezzel nem könnyű megbirkózni” – ismerte el.

Megbízhatatlan motoroktól és túlzott spórolástól tart a Ferrari szakembere Forrás: Ferrari

A mérnökök dolgát tovább nehezíti, hogy a jelenleginél megbízhatóbb motorokat kell tervezniük: míg 2013-ban minden versenyző 8 erőforrást használhat az idény során, jövőre mindössze 5 egységgel kell kihúzniuk a szezont. „Nehéz lesz problémák nélkül teljesíteni az idényt” – mondta Marmorini. „Egy motornak négy-ötezer kilométert kell kibírnia – ez majdnem a kétszerese a mostani távnak.”

A szakember szerint az új szabályok a futamok minőségére is negatív hatással lehetnek, hiszen a versenyzőknek az üzemanyaggal is jobban kell spórolniuk, mint eddig. Jövőre minden autóba csupán 100 kg benzint lehet tölteni a rajt előtt, ami Marmorini szerint ahhoz vezethet, hogy a pilóták a kemény csaták helyett inkább óvatoskodni fognak. „Támogatjuk, ha a Forma-1 a hatékonyságra törekszik, de nem szeretnénk, ha a versenyzők a verseny felében csak cirkálnának” – jelentette ki.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!