Hamilton rajt-cél győzelmet szerzett, Verstappen nagyot mentett Katarban
2021. november 21. 14:39
Rajtbüntetésekkel felborított sorrenddel indult a Katari Nagydíj, miután Max Verstappent és Valtteri Bottast is hátrasorolták sárga zászlók ignorálása miatt. Ez Lewis Hamilton malmára hajtotta a vizet, hiszen a brit pilóta a közvetlen ellenfeleitől megszabadulva rajtolhatott a pole pozícióból, mindössze arra kellett figyelnie, hogy visszaverje a lágy gumival kezdő Pierre Gasly és Fernando Alonso támadását.
Ez sikerült is neki, mögötte viszont Verstappen az év egyik legjobb rajtját produkálta, a 7. helyről kihasználta, hogy Lando Norris behúzódott Carlos Sainz elé, és az 1-es kanyarból kifelé már Alonsót támadta a 3. helyért. A spanyol pilóta nem engedett neki, ezért Gasly vissza tudott jönni elé, de az Alpha Tauri pilótája a 4. kör elején elengedte őt, így Verstappen támadhatta Alonsót is.
A kétszeres F1-es világbajnok sem húzta sokáig a 2. helyen,
Verstappen az 5. körben elszáguldott mellette, így feljött Hamilton mögé a 2. helyre,
4 másodperces hátránnyal. Az öthelyes rajtbüntetése ezzel lényegében 5 körös és 4 másodperces előnyt biztosított Hamiltonnak, de a brit pilótának így sem kellett aggódnia a versenyképessége miatt.
A rajt nagyobb események nélkül zajlott, mindössze Bottas esett jelentősen vissza a 11. helyre, Pérez az első körök során feljött a 8. pozícióba, Leclerc beszorult a középmezőnybe és a 12. helyen autózott, és a következő néhány kör során is csak a 11. helyig jutott, köszönhetően annak, hogy Cunoda Juki korán kiállt kereket cserélni.
Verstappen gyors felzárkózása a 2. helyig tartott,
nem sokkal Alonso megelőzése után ráfutott a rázókőre és megsérült az első szárnyának véglapja (bár ez a külső kameraképeken nem látszott), nem tudta tartani a lépést Hamiltonnal, aki a 11. körben már 5,7 másodperccel vezetett Verstappen, Alonso, Norris, Gasly, Pérez, Ocon, Sainz, Bottas és Stroll előtt.
Bottas körről körre kezdte elkapni a fonalat, a 12. körben már Sainzot támadta a 8. helyért (és meg is előzte), de rengeteg időt vesztett, bő fél perc volt már ekkor a hátránya, így lényegében Verstappen ellen is teljesen esélytelenné vált. Pérez közben utolérte Gaslyt, és a 13. körben meg is előzte az Alpha Tauri versenyzőjét, aki 7 másodpercre lemaradt nagy riválisától, Alonsótól, erre reagálva a 13. körben ki is hívták kereket cserélni.
A Red Bull pilótája a 17. kör végéig tudta húzni az első etapot, a Red Bull azonnal kihozta őt, amint volt elég előnye Alonso előtt. Kemény gumikra váltott, Hamilton ekkor azt kérte, hogy ne hozzák ki őt túl korán, de nem hallgattak rá, Verstappen taktikáját másolva őt is kétkiállásos formátumra állították, a 19. körben 9,5 másodperces előnnyel maradt az élen.
A Red Bullnál úgy döntöttek, Pérez számára is a kétkiállásos taktika lesz a nyerő,
a közvetlen üldözőik viszont nem így gondolták, ezért a mexikói pilóta kénytelen volt felzárkózni az első kiállása után, látványos csatákba bonyolódva a 28. körre jött fel a 6. helyre, ekkor ténylegesen a 3. helyezett Bottas, Sainz és Alonso ellen versenyzett, de a Ferrari nemsokára kihozta előle a spanyol versenyzőt.
Több sem kellett Péreznek, megelőzte Alonsót is, és ment Bottas után, ekkor 27 köre maradt, hogy ledolgozza 19 másodperces hátrányát Bottas ellen, aki Nyikita Mazepinnel egyetemben rendkívül sokáig tudta húzni az első etapját.
Az élen közben Verstappen nyugtázta, hogy nincs reális esélye utolérni Hamiltont,
de a leggyorsabb körért járó bónuszpontot megpróbálta elcsípni az ellenfelétől. A 30. körben ő volt a leggyorsabb, de arra lehetett számítani, hogy Bottas és Pérez révén mindkét élcsapat megpróbálja majd szabotálni, hogy a másik éllovasáé legyen a jutalompont.
Hamilton a 33. körben visszavette a leggyorsabb kört, nem sokkal azelőtt, hogy Bottas defektet kapott, kicsúszott a bukótérbe és jelentős hátránnyal tudott csak kereket, valamint orrkúpot cserélni. Visszaesett a 14. helyre, így a továbbiakban tényleg csak az lehetett a szerepe, hogy a leggyorsabb kör sorsát eldöntse.
Az élmezőny a 41-42. körben járt újra a bokszutcában, közepes keverékű gumikra váltottak, ezzel Hamilton és Verstappen simán maradt az első két helyen, Pérez ismét visszaesett a sűrűjébe, a 7. helyen folytatta a küzdelmet az utolsó dobogós helyért. Bottas beragadt a 12. helyen, Gasly mögött is 12 másodperces hátrányban autózott.
A futam utolsó körei abból a szempontból furcsán alakultak, hogy a győzelemért nem zajlott igazi csata, viszont a leggyorsabb körért járó bónuszpontra Hamilton és Verstappen is hajtott, Pérez pedig igyekezett, hogy a kétkiállásos taktikáját kihasználva visszatérjen a dobogós helyre. Ezt Alonso is tudta a 3. helyen, azt kérte a rádión, hogy Esteban Ocon küzdjön úgy, mint egy oroszlán.
A francia pilóta ezt nem tudta megtenni, Pérez látványos küzdelemben, de gyorsan elment mellette, de 7 körrel a leintés előtt még 15 másodperces hátrányban volt Alonsóhoz képest, ami a kétszeres világbajnok első dobogós helyét ígérte a 2014-es Magyar Nagydíj óta. Neki is vigyáznia kellett, az utolsó 7 körben kerülnie kellett a tempós kanyarokban elhelyezett rázóköveket.
Az 51. körben Russell is defektet kapott, de Bottashoz hasonlóan vissza tudott térni a bokszba, a finn pilóta viszont feladta a versenyt, ami azt jelentette, hogy vele a Mercedes nem próbálkozhatott a leggyorsabb kör megszerzésével. Néhány kilométerrel később előjel nélkül Nicholas Latifi bal első abroncsa is felmondta a szolgálatot, ami aggasztó hír volt a többi versenyző számára, akik egykiállásos taktikával hajtottak.
Verstappen és Pérez fokozta a tempót, a holland versenyző egymás után két leggyorsabb kört is futott, a holland pilóta számára ez kulcsfontosságú volt, mert az 55. körben VSC-t léptettek életbe Latifi miatt. Ez remek hír volt Alonso számára, aki aggódott az abroncsa miatt, így azonban a mérsékelt tempónak köszönhetően biztonságosan célba érhetett úgy, hogy Pérez ne tudja utolérni.
Verstappen közben a biztonság kedvéért kapott egy új lágy szettet, ezzel bebiztosította, hogy az övé legyen a leggyorsabb körért járó bónuszpont, így a 14 pontos előnyéből 8 pontot megőrzött a hátralévő két nagydíjra. A dobogó harmadik fokára a visszatérése óta először Alonso állhatott fel az Alpine színeiben.
Nagy csata után további pontokat szerzett Pérez, Ocon, Stroll, Sainz, Leclerc, Norris és Vettel, ezzel az Alpine nagy lépést tett a konstruktőri világbajnokság 5. helyének megszerzése felé. Alonso ezzel két rekordot is megdöntött: 146 nagydíj telt el két egymást követő dobogós helye között (eddig Alexander Wurz vezetett 128-cal), és mától ő teljesítette a legtöbb futamot, 355-öt az első és az (eddigi) utolsó dobogós helye között, megdöntve Michael Schumacher 347 futamos csúcsát.
Percről percre tudósításunkat az eredménytáblázat alatt olvashatja!
2024.05.17. - 13:30Emilia Romagna Grand Prix - 1st Practice |
2024.05.17. - 17:00Emilia Romagna Grand Prix - 2nd Practice |
2024.05.18. - 12:30Emilia Romagna Grand Prix - Last Practice |
2024.05.18. - 16:00Emilia Romagna Grand Prix - Qualification |
2024.05.19. - 15:00Emilia Romagna Grand Prix - Race |
2024.05.24. - 05.26.Monaco Grand Prix |
2024.06.07. - 06.09.Canadian Grand Prix |
2024.06.21. - 06.23.Spanish Grand Prix |
2024.06.28. - 06.30.Austrian Grand Prix |
2024.07.05. - 07.07.British Grand Prix |
2024.07.19. - 07.21.Hungarian Grand Prix |
2024.07.26. - 07.28.Belgian Grand Prix |
2024.08.23. - 08.25.Dutch Grand Prix |
2024.08.30. - 09.01.Italian Grand Prix |
2024.09.13. - 09.15.Azerbaijan Grand Prix |
2024.09.20. - 09.22.Singapore Grand Prix |
2024.10.18. - 10.20.United States Grand Prix |
2024.10.25. - 10.27.Mexican Grand Prix |
2024.11.01. - 11.03.Brazilian Grand Prix |
2024.11.21. - 11.24.Las Vegas Grand Prix |
2024.11.29. - 12.01.Qatar Grand Prix |
2024.12.06. - 12.08.Abu Dhabi Grand Prix |
Köszöntjük Kedves Olvasóinkat az első Katari Nagydíj élő közvetítésében! Kezdjük rögtön a nap legfontosabb hírével: Max Verstappent és Valtteri Bottast is megbüntették, amiért a tegnapi időmérő edzés végén nem lassítottak a sárga zászlós jelzésnél. A hollandot 5, a finnt 3 hellyel sorolták hátrébb, így Verstappen a hetedik, Bottas a hatodik helyről rajtolhat.
Verstappen büntetése remek hír a Mercedesnek, Hamilton ugyanis az élről rajtol, és így kitűnő esélye lesz arra, hogy faragjon a 14 pontos hátrányából az összetettben élen álló Verstappennel szemben.
Christian Horner keményen kritizálta Michael Masi versenyigazgatót Verstappen büntetése után, mert szerinte csupán egy renitens sportbíró magánakciója miatt volt érvényben sárga zászló a célegyenes elején. A Red Bull csapatfőnöke szerint nagyon nehéz dolguk lesz a felzárkózással, de úgy véli, Verstappent csak még jobban motiválja a büntetés.
A felügyelők egyébként nem voltak a helyzet magaslatán a büntetéssel, és rossz előzetes rajtrácsot adtak ki, amelyen Bottas még az ötödik helyen szerepelt, miközben valójában a hatodikra sorolták vissza. Mindez azt eredményezte, hogy a Mercedes és a Ferrari szerelői rossz helyre cuccoltak le, és Bottas, illetve az ötödik helyről rajtoló Sainz érkezése előtt kellett helyet cserélniük.
A monacói pilóta autóján hajszálrepedést fedeztek fel az időmérő után, és az FIA engedélyével kicserélték a kasztniját. Mindezt időben sikerült megugrania a Ferrarinak, így Leclerc megtarthatta a 13. rajthelyet.
Martin Brundle, a Sky Sports kommentárora szokásos futam előtti rajtrácssétáján megpróbálta mikrofonvégre kapni a hollandot, hogy reagáljon a büntetésére, ő azonban intett, hogy nem szeretne nyilatkozni és eltűnt a bokszutcában. Brundle szerint Verstappen mindig nagyon szívéjes vele, és abszolút megérti, hogy most nem akart nyilatkozni.
Várhatóan nagyon nehezen fogják tudni követni egymást a pilóták a gyors kanyarokban, ezért nem láthatunk sok előzést, úgyhogy mindenki a kerékcserékkel próbál majd meg pozíciót nyerni. A Pirelli szerint a közepes-kemény-közepes kétkiállásos taktika a legjobb, de a lágy-közepes-közepes is éppolyan gyors lehet.
George Russell az imént azt mondta, egyelőre senki sem lehet biztos benne, hogy mennyire tartanak ki az abroncsok.
Az Alpha Tauri története során először indulhat az első sorból Gasly megörökölt második helye miatt, Toro Rossóként pedig egyszer, a 2008-as monzai futamon volt ilyen, amikor Sebastian Vettel pole pozíciót szerzett. De nemcsak rá, hanem a harmadik helyről induló Fernando Alonsóra is érdemes lesz figyelni. A spanyol pilóta a rajtrácson nyilatkozva azt mondta, lágy gumival kezd Hamilton közepesével ellentétben, Gasly pedig a poros oldalról indul, így aztán meg fogja próbálni megszerezni a rajt után az első helyet.
„Ez nem Interlagos” – mondta az 1996-os világbajnok a Sky Sportson, utalva arra, hogy nem lehet majd olyan jól előzni, mint Brazíliában. Ezután hozzátette, hogy a harmadik helyig is nagyon nehéz lesz felzárkóznia a hetedik kockából induló hollandnak.
A katari foci-vb arcaként nem meglepő, hogy az angol válogatott, a Real Madrid és a Manchester United korábbi szupersztárja is a helyszínről figyeli az első F1-es Katari Nagydíjat, amelyet jövőre egyébként pont a labdarúgó-világbajnokság miatt nem rendeznek meg. Beckhamet szemmel láthatóan érdekelte honfitársa, Lewis Hamilton készülődése.
Gasly, Alonso, Norris, Cunoda és Vettel nem is rajtolhat más gumin, hiszen lágyakon jutottak be a Q3-ba, de a két Williams, a két Alfa Romeo és Mick Schumacher magától döntött úgy, hogy a piros oldalfalú Pirelliken kezd. A maradék 9 pilóta egyaránt a közepes gumikon várja a rajtot.
Mindenki gond nélkül eljött a rajtrácsról, néhány perc és jön az első Forma-1-es Katari Nagydíj rajtja!
Simán megtartotta az első helyet a címvédő, mögötte Alonso és Gasly csatázik, Verstappen három helyet javított, Bottas visszaesett a 11. pozícióba.
Alighanem nemsokára meg is fogja előzni a testvércsapat pilótáját, miközben Hamilton előnye 2,1 másodperc a második helyet megszerző Alonsóval szemben. Pérez a 9. helyre jött fel a 11.-ről.
A rajt ismétlésén látszik, hogy Verstappen a kettes kanyarban Alonsót is megpróbálta kívülről megtámadni, de a spanyol lezárta előtte az utat, egy pillanatra a fűre kényszerítve a Red Bullt.
„Egy kicsit beragadtam” – szólt a csapatnak, miközben 7 tizeddel van csak az Alpha Tauri mögött, aki szintén tizedekre lemaradva követi csak Alonsót. Közben Hamilton előnye továbbra is 2 másodperc körüli az élen.
A 3. kör végén, 4. kör elején Verstappen immár DRS-sel simán elkapta az utolsó kanyar kijáratán hibázó franciát, és átvette a harmadik helyet. Gasly mögött Norris, Ocon, Sainz, Cunoda, Pérez, Stroll az első tíz sorrendje, Bottas továbbra is csak a 11. helyen halad.
A DRS-sel vélhetően a spanyol sem lesz nagy falat, akitől Hamilton időközben már 4 másodperccel szakadt el az élen.
Mindössze 4 körre volt szüksége a hollandnak, hogy visszaszerezze a büntetés előtti rajthelyét, a célegyenesben ugyanis simán lehagyta Alonsót. Kérdés, hogy el tud-e indulni Hamilton után.
Az ötödik körben 7 tizedet hozott rajta és megautózta a leggyorsabb kört, majd a hatodikban tizedre azonos időt mentek. Közben Hamiltonnak azt mondta a mérnöke, hogy tartania kellene ezt a különbséget. Alighanem a Mercedes az elévágástól tart.
Verstappen megkérdezte rádión, hogy minden rendben van-e az első szárnnyal, mert néhány kanyarban szikrázik. Mérnöke azt mondta neki, hogy maradjon távol a kerékvetőltől, amíg megviszgálják, hogy mi a helyzet.
Közben hátrébb is van esemény: Leclerc megelőzte Räikkönent és feljött a 12. helyre, Pérez pedig megtámadta Sainzot a célegyenesben, de szélesre futott, így a spanyol visszabújt mellé.
Mérnöke azt mondta a hollandnak, hogy a szárnyvéglap sérülése miatt lehet alulkormányzott az egyes kanyarban, és legyen óvatos. Most veszített Hamiltonnal szemben és 4,8 másodperccel lemaradva követi a Mercedest.
Toto Wolff eközben a rádión buzdítja Bottast, hogy előzzön már végre, amit meg is fogadott és a célegyenesben elment Cunoda mellett. Közben Pérez is zárkózik fel, Sainz után Ocont is lelépte és már a hatodik.
Három tizedet kapott az imént a leggyorsabb kört autózó brittől, és 5 másodpercen kívülre került, miközben Bottas Strollt is megelőzte a célegyenesben, így már a 9. helyen halad. Cunoda volt az első, aki meglátogatta a szerelőit, új közepes gumikkal az utolsó helyre tért vissza.
Két-két és fél másodperccel köröznek gyorsabban a mezőny többi tagjánál, nem véletlen, hogy Hamilton már 20 másodpercnél is többel vezet a továbbra is harmadik helyen autózó Alonsóval szemben. Verstappen viszont nem igazán tudja tartani a Mercedes tempóját és már 5,7 másodperces hátrányban van.
Már a 12. kör elején történt a célegyenesben megindított manőver, amivel a McLaren versenyzője feljött a negyedik helyre. Hátrébb Bottas már Sainzot támadja a 8. pozícióért.
Követte Norris példáját a mexikói, csak ő nem kívül, hanem belül előzte Gaslyt a célegyenesben. Nagyon kezdenek fogyni a lágy gumik a francia autóján. Hátrébb közben Bottas majdnem megpödült, de sikerült megfognia Sainz mögött a Mercedest.
A hatodik helyről hajtott a bokszba az Alpha Tauri pilótája, ahol közepes keverékű gumikat kapott és a 18. helyre, a már szintén cserélő Cunoda és Räikkönen elé állt vissza.
Körről körre távolodik Verstappentől, az előnye már több mint 7 másodperc, miközben Alonso már 29 másodperccel van lemaradva a harmadik helyen.
Bottas közben feljött a hetedik helyre Sainz megelőzésével, ami után James Vowles közölte vele, hogy Sergio Pérezzel csatázik a harmadik helyért.
Simán elment DRS-sel a célegyenesben Norris mellett, és csak 4 másodperccel van lemaradva Alonsótól. Hamiltonnal közben közölte a mérnöke, hogy Verstappen a hátsó gumikkal szenved, az előzés pedig könnyebb, mint várták.
Ocont vadászta le ezúttal a célegyenes végén a finn, a következő áldozata Norris lehet. Pérez közben rohamosan közelít Alonsóra.
A 17. kör végén állt ki, miután közölte a rádióban, hogy egyszerűen nem fordul az autója. Kemény gumikat kapott és éppen, hogy vissza tudott jönni Alonso elé, így pozíciót nem veszített.
Azt mondta a csapatnak, hogy még jók a gumijai, ne hívják ki túl korán, a Mercedes viszont reagált Verstappenre és a 18. kör végén feltették neki a kemény gumikat. Hamilton természetesen az élre jött vissza, előnye 9 másodperc Verstappennel szemben.
„Egyértelműen túl korán álltunk ki” – mondta, mire Peter Bonnington azzal felelt, hogy „sok tartalék van még a tempódban.”
A Red Bull neki is kemény gumikat adott, amivel eldőlt, hogy a mexikói is két kiállással megy. A 12. helyre, a rajtnál hét pozíciót veszítő Vettel mögé jött vissza. Bottasszal közben azt közölték, hogy Verstappen két cserével megy, neki pedig sok lehetősége lesz még az előrelépésre.
Régóta nem volt ilyesmire példa, de most igen, igaz, mindössze 2 tizedet adott a hétszeres világbajnoknak, aki 8,5 másodperccel vezet előtte. Bottas közben Norrist üldözi az ötödik helyen, még egyikük sem volt kint.
Az egyes kanyarban kívülről akart elmenni a négyszeres világbajnok mellett, de lesodródott az ideális ívről, a német pedig így visszajött elé.
Hamilton az élen válaszolt Verstappennek és futott egy, a holland idejénél 2 tizeddel jobb időt, ami nem mellesleg a leggyorsabb kört is jelentette.
Mindketten a célegyenes végén tették ezt, Bottas Norris, Pérez pedig Vettel mellett ment el. Alonso közben pedig kiállt a harmadik helyről és megkapta a kemény abroncsokat.
Mick Schumachert kellett leköröznie Hamiltonnak, amivel veszített egy kicsit, majd Verstappen megautózta a leggyorsabb kört, amivel most 7,6 másodpercre csökkentette a hátrányát. Ne feledjük, a leggyorsabb körért járó extra pont is kulcsfontosságú lehet a végelszámolásnál.
A továbbra is kerékcsere előtt állókon kell áthámoznia magát a mexikóinak, aki az ausztrált tudta le az imént a célegyenesben, amivel a 8. helyre jött fel. Norris közben kiállt kerékcserére a negyedik helyről és a 11. pozícióban tért vissza.
Az élen Hamilton visszavette a leggyorsabb kört, előnye 7,8 másodperc, a még a vélhetően egyetlen cseréje előtt álló Bottas hátránya 28 másodperc a harmadik helyen.
A kopott közepeseken az ötödik helyet tartó monacóinak beijesztett a spanyol a célegyenes végén, amitől Leclerc csúnyán elfékezte magát, és Alonso után kis híján Pérez is megelőzte. Ez ott még nem sikerült neki, de később igen. Alonso ezzel már az ötödik, Pérez a hatodik.
Két kanyaron át haladtak egymás mellett a kör elején, de végül Alonsónak engednie kellett, Pérez feljött a negyedik helyre.
Verstappen közben azt mondta, ha már úgyis második lesz, szórakozik egy kicsit és megpróbálja megkergetni Hamiltont. Mérnöke figyelmeztette, azért figyeljen oda, mert kezd kicsit melegedni a jobb első fékje.
Nem hagyja a Mercedes pilótájának, hogy sétakocsikázzon az élen, a 30. körben visszavette tőle a leggyorsabb kört és 6 tizedet vert rá, amivel 6,6 másodpercre közelítette meg. Bottas továbbra is harmadik és még nem volt kint, hátránya 30 másodpercnél is több csapattársával szemben.
Most egyikük sem ért el leggyorsabb kört, de Verstappen azért 3 tizeddel jobb volt a Mercedes pilótájánál. Persze nagy a valószínűsége, hogy Hamilton csak kontrollálja a tempót az élen, és ha Verstappen fenyegető közelségbe kerülne, odalépne a Mercedesnek.
Lassú defektnek indult, de a hetes kanyarban teljesen szétesett a gumija, amitől Bottas kicsúszott a kavicságyba. Nem bírta ki a terhelést a 34 kör óta az autón levő közepes keverék.
Új első szárnyat is kapott, és összesen 11 másodpercet állt a bokszban. Ezzel viszont kiesett a dobogóért zajló csatából, miután a 14. helyre áltt vissza kemény gumikon. Pech.
Időközben az élen állók között megint megnőtt a különbség, Hamilton visszavette a leggyorsabb kört és közel 8 másodpercre szakította le Verstappent. Pérez 50 másodperccel követi az élen álló Mercedest a harmadik helyen.
Giovinazzi, Gasly, Cunoda és Räikkönen is kint járt már a második tervezett kerékcseréjén, és vééhetően nem kell már sokat várni, hogy az élen állók is érkezzenek.
Lassan fokozódik ugyan, de egyre inkább ráz a Red Bull Verstappen szerint. Alighanem a fogyó gumik az oka. A holland pilóta hátránya 8,7 másodperc jelenleg.
Bottas defektje azt jelenti, hogy ha minden így marad, Verstappen az utolsó előtti körben kijöhet majd lágy gumikért hogy elvegye a leggyorsabb kört Hamiltontól. Ha ezt teszi, a Mercedes alighanem hívni fogja Bottast is, ők ketten pedig egy virtuális párharcot vívhatnak az utolsó körben.
A 40. kör végén érkezett a második kiállására a holland és közepes gumikat kapott az utolsó 15 körre. Alighanem Hamilton is jönni fog.
Ahogy az várható volt, a Mercedes reagált és Hamilton is megkapta a közepes gumit, míg a Red Bull nem sokkal előtte, még a 40. kör végén kihívta Pérezt is.
Hamilton 9 másodperces előnnyel jött vissza Verstappen elé az első helyre, Pérez visszaesett a 7. pozícióba.
Újabb előzgetések várhatóak a mexikóitól, aki most 1,3 másodperccel van Stroll mögött és csak úgy szórja a lila szektorokat, majd futott egy 1:25.7-es leggyorsabb kört. Ha most intenék le a futamot, az övé lenne az extra pont.
A kanadait előzte kívülről a 16. helyért a célegyenes végén, de a féktávon nagyot kellett korrigálnia. Szerencsére nem értek össze, Räikkönen pedig a második kanyarban be tudta fejezni az előzést.
1:25.3-at repesztett a címvédő, amivel lenyomta Pérez körét, de a második helyen Verstappen is bele fog még szólni ebbe. A harmadik helyen autózó Alonso közben arra kérte a csapatot, szóljon az ötödik helyezett Oconnak, hogy oroszlánként védekezzen. Nehéz dolga lesz, a Strollt megelőző Pérez már ott liheg a nyakán a 6. helyen.
Úgy tűnt, hogy a célegyenes végén simán körbeautózza a Red Bull az Alpine-t, amit mondjuk meg is tett, de utána Ocon szépen visszatámadott és még néhány kanyaron át védekezésre késztette Pérezt. A mexikói 8 másodpercre van a 4. helyezett Norristól, miközben Verstappen visszavette a leggyorsabb kört Hamiltontól.
A nagy kérdés, hogy meglehet-e Alonso visszatérése első dobogója. Egyelőre nagyon jó a tempója, az imént egyéni legjobb 1:26-6-ot ment, csak 4 tizeddel rosszabbat Verstappenél. Pérez már csak 6,2 másodpercre van Norristól.
Péreznek a McLarent így már nem kell megelőznie, helyette mehet Alonso után. Érdekes döntés a wokingiaktól, hiszen Norris elvileg egy kiálláson volt. Pérez 13 másodpercre van Alonsótól, akinek azt mondták, hogy a tempós kanyarokban kerülje a kerékvetőket.
A Mercedes szólt a fülére, hogy jöjjön be a bokszba mert feladják a küzdelmet. Így Bottas nem tud beleszólni a végén a leggyorsabb körért zajló csatába. Közben egy ideig dupla sárga zászló volt érvényben, feltehetően azért, mert Russell megrongálta az első szárnyát, törmeléket hagyva maga után. A Williams pilótája ki is állt a bokszba lecserélteni az elemet.
Latifi kemény keverékű bal elsője adta meg magát 31 környi futás után, a kanadai három keréken kocog vissza a bokszba. A rádióban azt mondta, semmilyen előjele nem volt a defektnek.
Latifi közben leparkolta az autóját biztonságos helyen, de nem is ez a lényeg, hanem az, hogy Pérez több mint 8 másodpercre van tőle, miközben nemsokára vége az 57 körös futamnak.
1:24.031-et ment a második helyen a holland, ami több mint két másodperccel volt jobb Hamilton körénél, és Verstappen korábbi legjobbját is jócskán felülmúlta.
Pályabíróknak kell kitolnia a leparkolt Williamst, ezért a VSC. Közben Verstappent gyorsan ki is hívták lágy gumikért a leggyorsabb körért.
Befagyott a 8 másodperces különbség közte és Pérez között, úgyhogy innen már csak ő ronthatja el, vagy egy defekt szólhat közbe. Közben véget ért a VSC-fázis, jön az utolsó kör.
Lewis Hamilton az utolsó körben a biztonságra ment és óvatosan bekocogott a célba, miközben mögötte Verstappen 1:23.196-tal újabb leggyorsabb kört repesztett és begyűjtötte az extra pontot. A nap meglepetése azonban az, hogy Fernando Alonso megszerezte pályafutása 98. dobogós helyezését és a harmadik helyen végzett.
A spanyol pilóta mögött Pérez, Ocon, Stroll, Sainz, Leclerc, Norris és Vettel lett a pontszerzők további sorrendje.
Hamilton így 6 pontot faragott a 14 pontos hátrányából, a leggyorsabb körrel Verstappen viszont biztosította, hogy Hamilton a következő futamon egy győzelemmel se feltétlenül érje be, ha ugyanis ott is második lesz mögötte, még mindig marad egy pont előnye az utolsó futamra.
Dobogós helyezésével a kétszeres világbajnok esetében 146 F1-es futam telt el a legutóbbi dobogós helyezése óta. Az eddigi legtöbb Alex Wurz esetében volt 128-cal. Illetve a spanyol pilóta Michael Schumachertől is elvett egy rekodot, ugyanis már ő az, akinek a legtöbb verseny eltelt az első és az utolsó dobogója között, szám szerint 355. Schumacher eddig 347-tel vezetett.
Hamilton nyert tehát Verstappen előtt, a pontverseny pedig még szorosabb lett az utolsó két verseny előtt. Mostanra megköszönjük a figyelmüket, legközelebb két hét múlva jelentkezünk az első Szaúd-arábiai Nagydíj pénteki első szabadedzésével. Addig is a viszontlátásra!