A Mercedes még titkolta új fegyvere erejét az első tesztnapon
2022. március 10. 07:35
Bahreinbe, a jövő heti első verseny helyszínére költözött a mezőny, hogy a felkészülési időszak második felét megkezdve folytassák az új autók megismerését. A sivatagi pályán egyből ideális hőmérséklet fogadta a csapatokat, nem kellett várni a pálya felmelegedésére, így az első percektől alkalmasak voltak a körülmények az érdemi munkára.
A Haas és a McLaren napja ugyanakkor váratlan fordulatokkal indult: előbbi felszerelése késve érkezett meg a héten, így csak délutánra hozták működőképes állapotba az autót (emiatt kárpótlást kapnak), utóbbinál pedig rosszul érezte magát Daniel Ricciardo, ezért változtatniuk kellett az ütemterven és Lando Norrist ültették a volán mögé.
A nap központi témáját a Mercedes szolgáltatta az extrém karcsúra szabott oldaldobozokkal, amellyel az egész paddockot ámulatba ejtették.
Egyelőre nem mutatták meg, mire képesek vele, Lewis Hamilton és George Russell ugyanis a most még egyáltalán nem mérvadó tabella második felében zárt.
Ugyanígy a napi kilométer-lista éllovasa, a Red Bull sem villantott, Sergio Pérez a 10. helyre jött be.
Mások nagyobb figyelmet fordítottak a nyers tempóra, amit az jelez, hogy többen mentek sprintet azzal a C4 vagy C5 gumival, ami nem lesz elérhető a jövő heti Bahreini Nagydíjon (a C3 lesz a legpuhább).
Közéjük tartozott az élen végző Pierre Gasly az Alpha Taurival, ő többszöri próbálkozásra az utolsó, már villanyfényes órában előzte meg a nap nagy részében az 1. pozícióra rátelepedő Charles Leclerc-t. Lance Stroll az Aston Martint, Alexander Albon a Williamst vezette a C4 keveréken a 4-5. helyre. Az említett három pilóta szendvicsbe fogta a Ferrari konzervatívabb programot futó párosát, Carlos Sainz-t és Leclerc-t.
Egész nap meggyűlt a baja a versenyzőknek a lejtős, 10-es számú balos hajtűkanyarral, rengetegen fékeztek itt füstölősen vagy csúsztak is ki a bukótérbe.
A háromnapos tesztelés első napján viszont csupán két megszakítás történt néhány percre. Először kora délután, amikor Stroll kocsijáról leszakadt a rosszul rögzített mérőkeret és a darabjai szétszóródtak az aszfalton, másodszor pedig Pérez csalta ki a piros zászlókat egy kínos hibával: az egyik hajtűnél megpördült, és ahogy tolatva próbált menetirányba állni, begurult a kavicságyba, ahova beragadtak a hátsó kerekei. Szerencséjére mindez az utolsó percekben történt, ami után nem is indították újra a gyakorlást.
A delfinezésként emlegetett jelenség nem kopott ki, egyes autók továbbra is erőteljesen pattogtak az egyenesekben, bár összességében enyhébbnek tűnt a probléma, mint Barcelonában.
A nap vesztese az Alpine, pontosabban Fernando Alonso, akit órákon át a garázsba kényszerített egy meghibásodás.
A spanyol csupán 24 kört tett meg, zömét az utolsó órában. A McLaren szintén sok időt vesztett fékproblémákból kifolyólag. A Mercedesnél is támadt kisebb probléma egy áramszünet miatt, de ezen hamar átlendültek.
Nem árt, hogy a mezőny nagyrészt zavartalanul készülhetett ma: az előrejelzés szerint nem kizárt, hogy egy tavalyihoz hasonló homokvihar csap le a pályára a pénteki tesztnapon, ami befolyásolhatja a felkészülési programot.
Az első tesztnap végeredménye
1. Gasly (Alpha Tauri) 1:33.902, C5, 103 kör
2. Sainz (Ferrari) 1:34.359, C3, 52 kör
3. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 64 kör
4. Stroll (Aston Martin) 1:34.736, C4, 50 kör
5. Albon (Williams) 1:35.070, C4, 104 kör
6. Norris (McLaren) 1:35.356, C2, 50 kör
7. Bottas (Alfa Romeo) 1:35.495, C3, 66 kör
8. Vettel (Aston Martin), 1:35.706, C3, 39 kör
9. Russell (Mercedes) 1:35.941, C3, 60 kör
10. Pérez (Red Bull) 1:35.977, C3, 138 kör
11. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 62 kör
12. Alonso (Alpine) 1:36.745, C3, 24 kör
13. Ocon (Alpine) 1:36.768, C2, 42 kör
14. Csou (Alfa Romeo) 1:37.164, C3, 54 kör
15. Fittipaldi (Haas) 1:37.422, C2, 47 kör
Köszöntjük kedves Olvasóinkat! Csütörtöktől szombatig újabb három napon át tesztelhet a mezőny, jövő héten meg már következik az első verseny, a Bahreini Nagydíj, amelynek helyszíne a mostani gyakorlásé is egyben. Mindhárom nap várjuk Önöket megszokott tudósításunkban.
Magyar idő szerint 8 órától 17 óráig tartanak a tesztnapok, amit 12-től 13-ig egy ebédszünet szakít meg (legalábbis papíron, mert előfordul, hogy némelyik csapat szerelőinek az autó javításával kell foglalkoznia, a pilóták és csapatvezetők egy részének pedig interjúkon kell megjelennie).
A Haas múlt héten megvált az orosz Nyikita Mazepintől hazája háborúja miatt. Szerdán bejelentették, hogy a 2017 és 2020 között náluk versenyző dán Kevin Magnussent indítják helyette, de ma Pietro Fittipaldi juthat szerephez (mindjárt kitérünk a feltételes mód okára). Ő 2020 végén két futamon már indult a Haasnál Romain Grosjeant helyettesítve.
Részletek itt:
Az említett pilótamizéria mellett egy másik külső tényező is bezavart az amerikai istállónak: egy repülőgép meghibásodása miatt a felszerelésük két nap késéssel érkezett meg Bahreinbe, emiatt ma legfeljebb csak délután gyakorolhatnak. Pedig Barcelonában ők tették meg a legkisebb távot, rájuk fér a gyakorlás. Korábban felmerült, hogy esetleg kapjanak plusz edzéslehetőséget vasárnap, de ez valószínűleg nem történik meg, ha ma pályára lépnek.
Teljesen nem tűntek az oldalszekrények, ahogy egyesek gondolták, de jelentősen csökkent a méretük. Sokat gyorsulhatnak ettől, már persze ha a hűtés kellően hatékony marad.
A McLaren bejelentette, hogy az eredeti tervekkel ellentétben ma nem Ricciardo, hanem Norris vezet, az ausztrál ugyanis nem érzi jól magát.
Az istállók jelentős része mindkét versenyzőjét autóba ülteti az egyes napokon, az egyiket a délelőtti, a másikat a délutáni műszakban.
A mai felállás:
Red Bull | Pérez |
Mercedes | Hamilton/Russell |
Ferrari | Leclerc/Sainz |
McLaren | Norris |
Alpine | Ocon/Alonso |
Alpha Tauri | Gasly |
Aston Martin | Vettel/Stroll |
Williams | Albon |
Alfa Romeo | Csou/Bottas |
Haas | Fittipaldi |
Pár perc, és elindul a móka Bahreinben. Hivatalosan ez az első teszt (a barcelonait az új autók bejáratásának minősítették), erről már egész napos élő közvetítést is ad az F1TV.
A hűtőkopoltyúk kialakítása és formája megváltozott, a technikai újdonságokkal foglalkozó Albert Fabrega szerint a turbó intercoolerét magasabbra helyezték.
Gasly, Csou, Leclerc máris birtokba vette, az autókon megtalálhatók az ilyenkor szokásos hatalmas mérőkeretek.
Ahogy várni lehetett, gyönyörűen süt a Nap és rögtön elfogadható a hőmérséklet, igyekeznek kihasználni a csapatok.
A hátsó egyenesre vezető éles balos hajtűnél sodródtak le mindketten a pályáról. Ez egy lejtős, cseles kanyar a féktávon. Vettel bal első gumija látványosan füstölt, lehet, máris mehet a kukába.
1:38-as idővel áll az élen az Aston Martin pilótája, egyelőre 10 másodperccel lassabb a 2021-es bahreini pole idejénél. Később közeledünk majd hozzá.
Az Auto Motor und Sport tudósítója vette észre a pályára tartva, hogy a csapattagokat szállító egyik kisbusz defektet kapott. A Haas után az Alfa Romeo tette meg a legkevesebb kört az első teszten, nekik is van mi pótolni.
A hétszeres világbajnoknak nem megy a 10-es kanyar, megint elrontotta a féktávot. Gasly továbbra is az óriási mérőkerettel köröz.
Jelenleg mérsékelt a forgalom, de Pérez hamarosan érkezhet, most rakják fel a kerekeket az autóra. A Red Bull gondja a túlsúly volt Barcelonában (ezzel sok csapat küzd, de állítólag leginkább ők), ezt nem lesz egyszerű megoldani.
De úgy látszik nincs gond, csak Albon egyenletes tempónál vizsgálja az aerodinamikát.
Ennek ellenére leírjuk, hogy Pérez 1:38.582-vel az élre állt. Hogy akkor mégis mi a probléma? Az F1 honlapján csak a nyitóoldalon látható az állás az első három helyen, a többi információt viszont egyelőre csak a tévéközvetítésből nyerhetjük ki, a hivatalos Live Timing nem működik. Reméljük, nemsokára minden rendbe jön és tudjuk követni az eredményeket, amikor már fontosabbak lesznek.
Új sisakfestéssel jelentkezett Vettel, így néz ki az Ukrajnát támogató fejvédője:
Christian Horner szavai alapján felmerülhet az óvás a Mercedes újításai ellen. „Az új Mercedes sérti a szabályok szellemét. Szerintünk néhány elem nem szabályos" – idézte az Auto Motor und Sport. Nem meglepő vélemény, de a Mercedes biztos egyeztetett előzetesen az FIA-val.
De még mindig nincs sok jelentősége a köridőknek, hiszen Leclerc 1:37-et futott. A 2. pillanatnyilag Vettel, a 3. Pérez, utóbbi is csatlakozott a 10-es kanyarnál kicsúszók névsorához. A Red Bull hátsó szárnyát bekenték áramlásjelző festékkel.
Miután lapátra tették az orosz szponzort, az Uralkalit. Emlékeztetőül: a szállítási fennakadás miatt ma legfeljebb délután tudnak pályára lépni az autóval.
Jean Alesi 1991-től 1995-ig volt a maranellóiak versenyzője, egy győzelmet aratott velük. Mattia Binottóval beszélgetve kint állt a garázs előtt, amíg a szerelők szervizelték az autót. Leclerc tovább gyorsult közben, 1:35.953 az ideje az 1. helyen.
Név szerint Ocon, Albon, Norris azok közül, akikre számítunk délelőtt. Úgy látszik, a McLarennél még állítani kell az autón azután, hogy a lebetegedő Ricciardo helyett Norris vezet.
A delfinezés jelensége továbbra is megfigyelhető, de ahogy várni lehetett, az intenzitása csökkent, nem vibrálnak annyira az autók, mint Barcelonában. A szívóhatásból eredő problémát itt fejtettük ki:
Az Alfa Romeón se mérőkeret, se áramlásjelző festék, úgyhogy ő már talán a tempóra összpontosít. Az F1 első kínai pilótájáról itt írtunk bővebben:
Közel egy óra elteltével megkezdte a munkát Norris, a McLaren elején megtalálható az aerodinamikai mérőkeret, gúnynevén "kerítés".
Adrian Newey arról beszélt az Auto Motor und Sportnak, hogy holnapról szerelik fel az újításokat. „Szabad szemmel is láthatók lesznek" – árulta el. Az új Mercedesről, melyet Horner szabálytalannak ítélt, azt mondta, „még meg kell néznem néhány felvételt róla."
1. Leclerc (Ferrari) 1:35.953, C4, 9 kör
2. Vettel (Aston Martin), 1:37.945, C2, 12 kör
3. Pérez (Red Bull) 1:37.950, C2, 16 kör
4. Csou (Alfa Romeo) 1:39.290, C3, 13 kör
5. Hamilton (Mercedes) 1:40.605, C2, 14 kör
6. Gasly (AlphaTauri) 1:43.070, C4, 12 kör
7. Ocon (Alpine) köridő nélkül, 1 kör
8. Albon (Williams) köridő nélkül, 4 kör
9. Norris (McLaren) köridő nélkül, 2 kör
A diffúzor működését vizsgálhatja most Gasly. Albonnal és Leclerc-rel osztozik a pályán.
Épp írni akartuk, hogy az Alpine egyelőre nem aktív, de a francia pilóta kijött és megfutotta az egyelőre 2. helyet érő időt. Barcelonában az utolsó délután már nem tudott gyakorolni a csapat egy műszaki hiba miatt. A The Race rámutatott, hogy most már a DRS-t is használta Ocon, ellentétben a múltkori teszttel.
Besötétedik a tesztnap végére, úgyhogy a jövő heti nagydíjon várható körülményekkel is ismerkedhetnek később a csapatok.
20-szor ment körbe eddig, a másik végletet pedig Norris és a McLaren jelenti 4 körrel. Most csak Csou és Ocon van kint.
A jövő heti Bahreini Nagydíj szempontjából, ugyanis azon a három legkeményebb, a C1-C2-C3 kombináció használható, míg most bármelyik felszerelhető az autóra az ötféle típusból. A köridőknél erre figyeljünk, de a csapatoknak természetesen érdemes mindegyik keveréket kipróbálni.
A Mercedes a jelek szerint büszke, hogy ők szolgáltatják a fő beszédtémát az alaposan átalakított autóval.
A jelöletlen (szín nélküli) keverék egy prototípus a Pirellitől, amit a C2 egyik lehetséges alternatívájának szánnak. Vettel visszatért a pályára, az 1. helyen továbbra is Leclerc áll a tabellán.
Felpörögtek az események: Leclerc mögött többször változott a sorrend az elmúlt percekben, most Pérez a 2. Vettel és Albon előtt. Hamilton egy kis szünet után folytatja a gyakorlást.
A jelenlegi legjobb köridő Bahreinben közel 8%-kal marad el a pályán elért 2021-es pole időtől, míg Barcelonában 3%-ra sikerült megközelíteni azt. Nyilván még sok javulás várható, mások a feltételek, de érdemes kiemelni, hogy az új műszaki szabályok a lassú kanyarokban rontottak az autók teljesítményén, márpedig Bahreinben ezekből több található, mint Bahreinben.
11 vb-cím tulajdonosa, Hamilton és Vettel kisebb csatába bonyolódott pár perce.
James Key, a csapat technikai igazgatója elárulta az Auto Motor und Sportnak, hogy a Red Bullhoz hasonlóan pénteken és szombaton próbálják ki a legfrissebb fejlesztéseket, mára csak módosításokat hajtottak végre.
A McLaren pilótája jár a legkevesebb körnél, cserébe legalább a rangsorban kedvezőbb helyet foglal el. Albon kicsúszott a hátsó egyenest lezáró 11-es kanyarnál.
A C3 gumin közel 1,5 másodpercet faragott a legjobb időn, 1:34.531 az új etalon. Ez már hasonlított egy időmérős sprintre, és ne feledjük, a jövő héten ez a keverék lesz a legpuhább a Bahreini Nagydíjon.
A brit feljött a 2. helyre, Leclerchez hasonlóan a C2 gumin, de a 10-es kanyarnál lassan megszokott módon gondjai akadtak, ismét füstölő bal első abronccsal fordult el. Leclerc a használt gumin 834 ezreddel lassabb kört futott, mint az előbb.
Jelentette az Auto Motor und Sport a Mercedestől származó forrás alapján. Íme egy kép a csapat autójának két héttel korábbi és aktuális változatáról:
1. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 24 kör
2. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 29 kör
3. Pérez (Red Bull) 1:36.581, C2, 30 kör
4. Vettel (Aston Martin), 1:36.637, C2, 21 kör
5. Norris (McLaren) 1:37.580, C4, 8 kör
6. Albon (Williams) 1:37.794, C2, 21 kör
7. Ocon (Alpine) 1:37.852, C2, 11 kör
8. Csou (Alfa Romeo) 1:38.675, C3, 30 kör
9. Gasly (AlphaTauri) 1:40.366, C4, 19 kör
A kereskedelmi ügyekben segít a sportágnak a korábbi csapatfőnök, akit anno több évre eltiltottak a 2008-as szingapúri ütközésbotrány miatt.
Bár egy tekintélyes szaklap idézte Hornert, a Red Bull szóvivője kijelentette, hogy a csapatfőnök nem adott (hivatalos) interjút korábban, vagyis nem állította, hogy a Mercedes szabálytalan autót készített. Lehet, hogy valaki Horner privát beszélgetésben elhangzott szavait adta tovább.
A célegyenes végén kicsit elrontotta a féktávot, majd az egyik gyors kanyarban beszitált az autója, de szépen megfogta. A nyílt terepen a szél időnként gondot okoz a bahreini pályán, talán ez zavarta meg a Ferrari pilótáját.
Mivel egy tőlük független tényező miatt a mai délelőttöt kihagyni kényszerülnek, a cuccaikat szállító repülő meghibásodásából eredően. Kárpótlásként vasárnap egyedüli csapatként tesztelhetnek fél napot (vélhetően 4 órát) a bahreini pályán. Engedelmükkel arról nem jelentkezünk élő tudósítással.
Az Alfa Romeo versenyzője az 5. helyen áll, a változatlanság kedvéért a 10-es kanyarnál fékezett füstölősen. Aztán bejött a depóba, most csak Ocon vezet.
A Williams versenyzője a C3 gumin lépett Leclerc és Hamilton mögé. Továbbra sincs nagy forgalom, Albonon kívül csak Norris tartózkodik a pályán.
A szezon előtti hivatalos fotózás életképeiről tett közzé képeket az F1:
A 2. helyet foglalta el a Red Bull-lal, a skála keményebb végén lévő C2 gumin. A C3-at használó Leclercnél több mint 1,5 másodperccel lassabb. Pérez és Gasly egyaránt rontott a 10-es kanyarban egy-egy körében.
A csapat közleményben fejtette ki a Racingnews365.com-nak, hogy az informatikai biztonsággal foglalkozó orosz Kaspersky matricáit eltávolítják a csapat autóiról és a ruházatáról, ugyanakkor nem szakítják meg az együttműködést velük, a céggel további is üzleti kapcsolatban maradnak. A szponzori kapcsolatról azt írta a Ferrari, hogy felfüggesztik, tehát később lehet, hogy visszahelyezik a Kaspersky logóit.
A rangidős újságíró, Michael Schmidt kijelentette, hogy igenis azt mondta neki Horner a Mercedesről, amit, vagyis hogy szabálytalannak tartja. A többi szakújságíró hisz neki, miközben a Red Bull tagadja, hogy a Red Bull csapatfőnöke hivatalosan megszólalt volna a témában. Talán ez is azt jelzi, hogy aggódnak a rivális potenciális előnye miatt.
„Meglepett, hogy elvileg mit nyilatkoztam" – mondta az F1TV adásában a Mercedes kapcsán tett nyilatkozatáról (szabálytalansággal vádolta őket). A formabontó oldaldobozokról láthatóan nem akart sokat beszélni, szerinte az aerodinamikai szakembereknek kell foglalkozni vele.
A Haas versenyzője körbejár a pályán és figyeli a többi autó viselkedését. A Haas leghamarabb délután kezdheti meg a munkát, de az már biztos, hogy kárpótlásként vasárnap tesztelhetnek fél napot.
1. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 36 kör
2. Pérez (Red Bull) 1.36.247, C2, 44 kör
3. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 37 kör
4. Albon (Williams) 1:36.578, C3, 35 kör
5. Vettel (Aston Martin), 1:36.637, C2, 29 kör
6. Ocon (Alpine) 1:36.768, C2, 25 kör
7. Csou (Alfa Romeo) 1:37.164, C3, 33 kör
8. Norris (McLaren) 1:37.580, C4, 21 kör
9. Gasly (AlphaTauri) 1:38.777, C2, 31 kör
Így mérték meg, mennyire hajlik az extra elemmel rögzített padlólemez. A delfinezés problémáját próbálták mérsékelni ezzel a megoldással.
Az ebédszünet előtti utolsó órához érkezve most öten vezetnek, Leclerc, Pérez, Hamilton, Albon és Ocon.
Késő délután az enyhébb idő a motoroknak és a gumiknak is kedvezhet, talán akkor többen nekivágnak egy-egy igazán gyors körnek. Vettel és Csou visszatért a pályára.
A delfinezését enyhítését szolgáló, a borítást és a padlólemezt összekötő tartókábelek több autón is megjelentek, számolt be Mark Hughes. Ezt a Mercedes használta először, a barcelonai teszt utolsó napján.
Az Aston Martint az 5.-ről a 2. pozícióba hozta előre, a C3-as gumit használta hozzá. Leclerchez képest még ő sem került 1,5 másodpercen belülre.
Az 1. helyet érő köre óta többször futott már újabb sprintet a C3 gumin, de a lila első szektor után most sem javított, 277 ezreddel elmaradt az etalonjától.
3,3 másodperccel lassabb a legjobb ideje Leclercénél, de az Alpha Tauri láthatóan nem a nyers tempóra koncentrál még, hiszen Gasly autóján a C2 gumik vannak. A rangsort jelenleg ő zárja, vagyis 9.
Nagy változásokra nem került sor, de vájt szeműek megfigyelték, hogy az Alpine és a McLaren festése némileg más, mint az előző teszten volt.
Albon szintet lépett a Williamsszel, a 2. helyre ugrott és 7 tizeden belülre került az élen álló Leclerchez képest. Apró szépséghiba, hogy ehhez a C4 gumi kellett, ami egy fokozattal puhább, mint amit a Ferrari használt.
Több kanyarban is rontott. Albon közben egy kicsit tovább gyorsult, 539 ezredre megközelítette Leclerc-t.
Ma még nem volt piros zászlós megszakítás, nagyjából zavartalanul készülhetnek a csapatok. A McLarennél viszont mintha gond lenne, Norris csak 21 kört tett meg, miközben Pérez a Red Bull-lal már közel háromszor ennyit.
Nekivágott egy gyorskörnek, de miután szélesen fordult az egyik kanyar kijáratánál, lassított. Bizonyára megpróbálja újból.
Nincs zűr, csupán a virtuális biztonsági autós fázis rendszerét ellenőrzik a csapatok és az F1 is, hogy minden rendben működik-e. Még néhány perc maradt a délelőtti felvonásból.
Vége a VSC-tesztnek. A célegyenesre gyorsítva riszált a Mercedes hátulja, most a túlkormányzottság zavart be Hamiltonnak.
13 órától kezdődik a délutáni felvonás, újabb 4 órával, talán a Haas is csatlakozik a többiekhez. A Ferrari a leggyorsabb eddig, de a Mercedes keltette a legnagyobb feltűnést az új oldaldobozokkal.
Leclerc és Hamilton felállt a rajtrácsra és zárásként tesztelte a kuplung és a motor beállításait az elrugaszkodáshoz.
1. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 61 kör
2. Albon (Williams) 1:35.070, C4, 53 kör
3. Vettel (Aston Martin), 1:35.706, C3, 36 kör
4. Pérez (Red Bull) 1:35.977, C3, 67 kör
5. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 59 kör
6. Ocon (Alpine) 1:36.768, C2, 42 kör
7. Csou (Alfa Romeo) 1:37.164, C3, 51 kör
8. Norris (McLaren) 1:37.580, C4, 21 kör
9. Gasly (AlphaTauri) 1:37.888, C2, 44 kör
„Érdekes az autó. Büszke vagyok a csapatra, hogy milyen innovatív megoldásokat készítenek. De a lényeg nem az, hogy néz ki a kocsi, hanem hogy gyors-e" – idézte az Auto Motor und Sport a pilótát, aki délutántól átveszi Hamiltont helyét a volánnál.
Délután a Mercedesbe Russell, a Ferrariba Sainz, az Alpine-ba Alonso, az Aston Martinba Stroll, az Alfa Romeóba Bottas ül be.
Amíg a csapatok tagjai ebédelnek, frissítettük képválogatásunkat a mai napról, amely az alábbi fotóra kattintva érhető el.
---- separator ----gallery-content-type:a935212b-30a3-4da4-b86c-90ee374602f0---- separator ----Az ebédszünetben a Mercedes fiatal pilótája azt mondta: „A Ferrari nagyon jónak tűnik, minden körülmények között gyorsak. Teljesen más megközelítést választottak mint bármelyik csapat."
Persze ez még semmit nem jelent, de a maranellóiak drukkereinek bizonyára jó ilyesmit hallani.
Russell mellett Verstappen is beszélt a hivatalos sajtótájékoztatón, és amikor a Mercedes megoldásáról kérdezték, kifejtette, hogy egyelőre a csapatok sem tudják, hogy a másik autóján látható megoldások beválnak-e. „Minden autó máshogy néz ki, és még egyikünk sem érti őket eléggé ahhoz, hogy kijelentsük, mi működik és mi nem. Csak magunkra kell koncentrálnunk" – jelentette ki a címvédő.
Will Buxton, az F1 riportere a Twitteren elárulta, hogy Ross Brawn, az F1 sportért felelős igazgatója egy nemrég készített interjú során bevallotta neki, hogy ők sem számoltak azzal, hogy valaki a Mercedesen látható oldalszekrényekkel fog előállni. Ez vajon azt jelenti, hogy a Mercedes nem egyeztetett előre az FIA-val a megoldás szabályosságáról?
A tavalyi világbajnok szerint – ahogy az lenni szokott – semmi értelme a tesztelés legjobb köridejeiből kiindulni, és úgy egyáltalán bármiféle messzemenő következtetést levonni a ma, holnap és holnapután látottakból.
„Nem szabad túl sokat belelátni ezekbe a tesztekbe. Mindenki keresi még a legjobb beállításokat, a legjobb aerodinamikai konfigurációt. Valamint olyan gumikeverékek is rendelkezésre állnak, amelyek a jövő hétvégi versenyen nem, úgyhogy könnyű gyorsnak tűnni” – emelte ki a holland pilóta.
Azok után, hogy elmondta, semmilyen következtetést nem érdemes levonni (a csapatok természetesen azért árgus szemekkel figyelik a riválisokat és jóval több eszköz áll a rendelkezésükre a többiek valós erejének megsaccolásához) a teszten látottakból, a Ferrarira vonatkozó kérdésre igencsak meglepőt válaszolt.
„Erősnek tűnnek, nagyonis. Jól mennek és gyorsak, ez egyértelműen látszik mind a hosszú, mind a rövid etapokon. Remélem, hogy tartani tudjuk velük a tempót, vagy legalább közel leszünk hozzájuk a Q3-ban” – utalt a jövő heti szezonnyitóra.
Lehet, hogy a Ferrari a Red Bullt is átugrotta?
A Mercedes csapatfőnöke tisztába tette a W13-as extra keskeny oldalszekrényeivel kapcsolatos találgatásokat, és elmondta, hogy „A folyamat nagyon világos. Amikor egy ilyen specifikus fejlesztési irányba indul el az ember, akkor az FIA-t is ezen folyamat részének tekinti. Megkapják tőlünk a CAD-adatokat és folyamatosan informáljuk őket.”
Magyarul: ha nem lenne szabályos a Mercedes, az FIA azt már jelezte volna a csapatnak, amely nem is erőltette volna tovább ezt a megoldást.
Hatan már ki is gurultak a pályára, és nemsokára megkezdi a tesztelést a délelőttöt kihagyó Haas is, miután Pietro Fittipaldi már elfoglalta a helyét az autóban.
Elnézést kérünk és egyúttal visszavonjuk a korábbi állításunkat, azaz még senki sem jött ki. Fittipaldi viszont egészen biztosan a Haasban ül már, ebben nem tévedtünk!
Mattia Binotto is csatlakozott Wolffhoz, ami az FIA-val zajló folyamatos kommunikációt illeti, és elmondta, „én is meg lennék lepve, ha bármi szabálytalant csináltak volna.” A tükrökkel kapcsolatban ugyanakkor azt nyilatkozta, az meglepte őket, és erről szeretnének egyeztetni, mert ha ezen az úton mennek tovább, a tükrök végül „űrhajóknak” fognak tűnni.
Fittipaldi az első pilóta, aki kihajtott a délutáni etap során az aszfaltra, hogy elkezdjen ismerkedni a VF-22-essel, amelyet most vezet először. A Haasnak óriási szüksége van minden megtett köre, lévén Barcelonában ők teszteltek a legkevesebbet.
Fittipaldi egyetlen kör után visszatért a garázsba, de Norris váltotta őt a McLarennel. A C2-es gumin van kint a brit, 1:40-es idővel kezdett, az autó mozgásából ítélve pedig eléggé meg lehet tankolva, az utolsó kanyarban az imént nagyon lecsúszott az ideális ívről.
Sam Collins, az F1 TV riportere a maranellóiak garázsa elől jelentkezett, ami paravánokkal van eltakarva. A szabályok szerint ilyet csak akkor csinálhat egy csapat, ha leveszi a padlólemezt a kocsiról, ami arra utal, hogy a Ferrari valamilyen nem várt problémába ütközött, és Carlos Sainz késve kezdi csak meg a munkát.
Az már csak a közvetítésből látszott, hogy a Mercedes garázsa előtt is ott vannak a paravánok, így a padlólemez a W13-ason sincs fent.
Közben a Csout váltó Bottas is megkezdte a munkát az Alfa Romeóval.
Közben kiderült, hogy a Red Bull is paravánosdit játszott, azaz náluk is valamilyen nagyobb munka zajlott. A Ferrari időközben eltávolította a takarókat, de az autó még bakokon van, úgyhogy egyelőre Sainz nem fog pályára hajtani.
Legalábbis, ami a vezethetőségét illeti, Bottas ugyanis alig tudta bevenni az utolsó kanyart, úgy tolta az orrát a C42-es. A finn C2-es gumin egyelőre messza az utolsó helyen tanyázik, 1:44.190-es köre több mint 9 másodperccel marad el Leclerc idejétől.
A Haas régi-új pilótája az imént nyilatkozott az F1 TV-nek, és többek között azt is elmondta, korábbi ülése (amelyet 2017 és 2020 között használt) nem jó a mostani autóba, így a rengeteg teendő egyike az, hogy a csapatnak új ülést kell neki csinálnia.
A Mazepin helyét átvevő dán szemmel láthatóan nagyon élvezi a visszatérését és már alig várja, hogy a jövő héten versenyezhessen. Előtte persze még tesztelnie kell, hogy megismerkedhessen a VF-22-essel.
A spanyol az imént 1:41.506-tal irakozott fel a tabellára Bottas elé a C2-es gumikon, miközben ő is nagyon elrontotta az utolsó kanyart.
Pérez közben elképzelhető, hogy hosszabb etapot, akár versenyszimulációt kezdett a Red Bull-lal.
Russellnek még várnia kell, hogy pályára gurulhasson, a szerelők egyelőre ugyanis lázasan dolgoznak az autóján, amelyen a motorborítás sincs fent, így remekül meg lehet figyelni a hűtés és egyéb rendszerek elhelyezését.
Az utolsó kanyarral mindenkinek meggyűlik a baja, az imént az első mért körét teljesítő brazilnak kellett nagyokat. korrigálnia benne. 1:42.639-et ment C2-es gumin, amivel csak Bottast előzi meg a mért körrel rendelkező pilóták közül.
Mindketten a különösen nehéz 10-es fordulót hibázták el, a finn egy kicsit a bukótérbe is kifutott, míg Pérez csak lecsúszott az ideális ívről. A mexikói C1-es gumin azóta is köröz, hogy legutóbb azt írtuk, versenyszimuláción lehet. Egyre inkább úgy tűnik, hogy ez a helyzet.
A forgalom is megélénkült közben, Bottas és Pérez mellett Stroll, Alonso és Fittipaldi is kint van.
Rosszul rögzítették a két hátsó kerék elé helyezett aerodinamikai mérőkeretet, az egyik pedig menet közben le is esett Stroll autójáról, ami miatt félbe kellett szakítani a tesztet. A másik oldali is meglazult és menet közben hozzáért a gumihoz, amitől az füstölni kezdett. A csapat most azt vizsgálja, hogy az autó sérült-e.
Toni Sokolov szúrta ki, hogy akárcsak a McLaren, az Aston Martin is festetlen első és hátsó szárnnyal jelent meg a bahreini teszten, aminek oka vélhetően a súlycsökkentés. Korábban mi is megírtuk, hogy az Alfa Romeo lehet az egyetlen csapat, amely a minimum súlyhatár közelébe tud kerülni, a többiek autója pedig egyaránt túlsúlyos.
Zöldre váltott a lámpa a boxutca végén, de egyelőre senki nem jött ki, a Mercedes pedig továbbra is bakokon pihen, miközben szerelők szorgoskodnak körülötte.
A spanyol korábban egyetlen kört ment, most pedig C4-es abroncsokon hajtott ki a pályára az F1-75-tel. Láthatunk néhány gyorsabb kört a spanyoltól?
A spanyol korábban egyetlen kört ment, most pedig C4-es abroncsokon hajtott ki a pályára az F1-75-tel. Láthatunk néhány gyorsabb kört a spanyoltól?
Sam Collins jelentete az F1 TV-n, hogy miközben dolgoztak a szerelők Russell autóján, elment az áram a garázsban, amitől minden monitor elsötétült, de aztán megoldódott a helyzet. Az F1 TV riportere szerint az utóbbi órában inkább hasonlított egy Le Mans-i 24 órás verseny alatt lóhalálában dolgozó gárdára a Mercedes, mint F1-es csapatra, ami szintén azt mutatja, hogy nem volt tervezett, ami történt. Ha minden igaz, Russell hamarosan megkezdheti a körözést.
1:40.488-cal a 12. helyre iratkozott fel a spanyol Fittipaldi és Stroll elé, mindössze 4 századra Alonsótól. Jelenleg ő, Bottas, Albon és Pérez van kint, utóbbi vélhetően folytatta versenyszimulációját.
Ezzel együtt nagyon lomhán fordult a Ferrari, ami arra utal, hogy sok üzemanyag van benne. A spanyol pilóta új legjobbja: 1:39.692, amivel 8 tizedet adott Alonsónak a C4-es keveréken.
Íme az állás az összességében ötödik, délután pedig az első óra után. Javítani a délelőtt is körözők közül senki nem tudott eddig, a délutánra csatlakozóktól pedig egyelőre nem láttunk igazán ütős időket.
1. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 64 kör
2. Albon (Williams) 1:35.070, C4, 53 kör
3. Vettel (Aston Martin), 1:35.706, C3, 38 kör
4. Perez (Red Bull) 1:35.977, C3, 84 kör
5. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 62 kör
6. Ocon (Alpine) 1:36.768, C2, 42 kör
7. Zhou (Alfa Romeo) 1:37.164, C3, 54 kör
8. Norris (McLaren) 1:37.580, C4, 30 kör
9. Bottas (Alfa Romeo) 1:37.668, C2, 11 kör
10. Gasly (AlphaTauri) 1:37.888, C2, 44 kör
11. Sainz (Ferrari) 1:39.692, C4, 6 kör
12. Alonso (Alpine) 1:40.449, C2, 10 kör
13. Fittipaldi (Haas) 1:41.750, C2, 7 kör
14. Stroll (Aston Martin) 1:42.482, C3, 4 kör
Több mint egy órával a délutáni etap kezdete után a W13-as is a pályán, méghozzá C3-as gumikon, Russell 1:41.693-mal kezdett, majd a rádióban (a teszten ma először hallhatunk ilyet) közölte, hogy erősebb a pattogás az egyenesben, ami szemre is igen durván rázza őt az autóban.
A rádióban most azt jelentette, hogy a kormányon levő kuplung kar nagyon közel van a térdeihez. Megkérte a csapatot, hogy tartsa rajta a szemét (hogy véletlenül se húzza meg menet közben), mérnöke pedig azt válaszolta neki, hogy egyelőre minden rendben. A Mercedes britje az imént csatlakozott azokhoz, akik már legalább egyszer elmérték az utolsó kanyart, és átugratott a kerékvetőkön. Stroll közben a 10-es kanyart fékezte el elég csúnyán.
Ha minden igaz, a spanyol a C2-es jelöletlen prototípus gumikon van kint, amelyeken az imént 1:36.687-et ment és feljött a hatodik helyre Hamilton mögé.
Pérez eközben rendületlenül rója a köröket a versenyszimulációján, már 98 körnél ját a nap során.
Mattia Binotto elmondta az ebébszünetben, hogy igyekeztek csökkenteni a delfinezést, de eltüntetni azért nem sikerült, sőt. Sainz az imént csak úgy "ugrált" az ülésben, a feje fel-le mozgott a célegyenes végén.
Ez azért jó hír, mert egyrészt nem sérült az autója, másrészt nincs mit elhagyjon. 1:37.861-gyel javított is a C2-eseken és Gaslyt megelőzve feljött a 11. helyre.
Az Auto Motor und Sportnak azt mondta a csapat, hogy a W13-ason csupán aerodinamikai változások történtek, ami a motorborítás alatt van, az ugyanolyan maradt. Azért az alábbit kép alapján vannak kétségeink, de higgyük el nekik, hogy valóban ez a helyzet.
A C2-es gumikon jött ki rövid időre a spanyol, aki azóta már vissza is tért a garázsba. 1:39.437-re javított csupán, amivel csak Russellt és Fittipaldit előzi meg.
Már ami a megtett körök számát illeti, a mexikói ugyanis már a 105. körét futja. Nem tűnik úgy, hogy a délelőttről maradók közül bárki megtenne ennyit, de csapatként azért többeknek is van esélye 100 fölé jutni.
Az imént megjött az első komolyabb kör a délután folyamán: Bottas futotta C3-as gumin, méghozzá 1:36.279-et, amivel csak 3 tizeddel maradt el Pérez eddigi legjobbjától, és feljött az Alfával az ötödik helyre.
A versenyszimulációhoz természetesen boxkiállás is tartozik, amin az imént esett át a mexikói, majd a szerelőktől kilőve ment is tovább, hogy folytassa a körözést.
A McLaren a jobb első fékhűtésen dolgozik, de Albert Fabrega szerint nem kapkodnak, ami arra utalhat, hogy alkatrészre várnak. Közben Russell C3-ason 1:40.921-re javított, de maradt a 14. helyen.
Az Auto Motor und Sport számolt be róla, hogy a DRS a barcelonai teszttel ellentétben most jól működik Alonsóéknál, az ottani utolsó napon elszenvedett tűzesetben azonban megsemmisült egy váltóház, így most csak három áll a rendelkezésükre erre a tesztre és az első versenyre. Még egy elvesztése igen kényes helyzetbe hozná őket.
Az imént játszották vissza, amint a mexikói a kerékcseréje után a boxutcában sétálgató Norris mellett hajtott el, aki integetett neki, Pérez pedig a V-jelet mutatta vissza a pilótafülkéből.
Jókor emlegettük a barcelonai kigyulladásukat az imént, mert ismét bajban vannak. A szerelők az erőforráson ügyködnek valamit. Talán ezúttal nem olyan komoly a helyzet. Ne felejtsük el, hogy az idei szezonra talán ők változtattak a legtöbbet a motoron, mert egy teljesen újat építettek.
C3-as gumin jött ki a francia, és 1:35.819-cel felugrott Pérez elé, alig több mint egy tizeddel elmaradva Vetteltől.
Sőt, alighanem a java még csak most jön, a riválisok közül legalább egy ugyanis a jelek szerint nincs kibékülve a W13-as Bahreinben debütáló extra keskeny oldalszekrényeivel. Alábbi cikkünkben írtunk arról, mi történt eddig.
A C3-as gumin 1:36.553-at ment a fiatal brit, amivel 2 tizerde közelítette meg a 7. helyen álló csapattársát. Ő jelenleg a nyolcadik, és alighanem mára végzett a megtankolt autós körökkel.
Az Alpine-nál közben a paravánok is felkerültek, úgyhogy egy ideig biztosan nem látjuk Alonsót a pályán.
Lando Norris csupán 31 kört tett meg eddig ma, mielőtt a jobb első fékhűtés javítása hosszabb pihenőre kényszerítette, de az imént visszatért és meg is kezdett egy mért kört a C2-es gumin.
Nem teketóriázott a brit, 1:36.360-as körével jócskán megdöntötte eddigi 1:37.580-as legjobbját és feljött a hetedik helyre, Bottas mögé.
Eltelt a második óra is a délutánból, a sorrendet pedig továbbra is Leclerc vezeti Albon és Vettel előtt. A nap végén ugyanakkor számíthatunk újabb kevés üzemanyagos körökre, ahogy a körülmények egyre inkább olyanok lesznek, mint a jövő heti időmérőn.
1. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 64 kör
2. Albon (Williams) 1:35.070, C4, 81 kör
3. Vettel (Aston Martin), 1:35.706, C3, 39 kör
4. Gasly (AlphaTauri) 1:35.819, C3, 59 kör
5. Perez (Red Bull) 1:35.977, C3, 118 kör
6. Bottas (Alfa Romeo) 1:36.279, C2, 28 kör
7. Norris (McLaren) 1:36.360, C4, 31 kör
8. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 62 kör
9. Russell (Mercedes) 1:40.921, C3, 17 kör
10. Sainz (Ferrari) 1:36.687, T, 17 kör
11. Ocon (Alpine) 1:36.768, C2, 42 kör
12. Zhou (Alfa Romeo) 1:37.164, C3, 54 kör
13. Stroll (Aston Martin) 1:37.861, C2, 17 kör
14. Alonso (Alpine) 1:39.437, C2, 13 kör
15. Fittipaldi (Haas) 1:41.574, C2, 17 kör
Előbbi C2-eseken a 6. helyre ugrott fel a 10. pozícióból 1:36.076-tal, de jött a finn, és őt is eggyel hátrébb szorította, miután C3-as gumin 1:35.495-öt ment. Ez kevesebb mint egy másodpercre van Leclerc délelőtti körétől.
Sebők Máté kollégánk jóvoltából az idén is készültünk kisokossal a közelgő szezonra. Az alábbi igen átfogó cikkben mindent megtalálnak a csapatokról és pilótákról, ami fontos lehet az egy hét múlva rajtoló idény előtt.
Az imént az egyes, majd a 10-es kanyart is nagyon elfékezte a kanadai, azaz a jobb és a bal első C2-es gumijának is adott. Nem is tudott javítani 1:37.861-es, csak a 13. helyre elegendő idején, de 1:38 alá azért bement.
Nem sokkal utána Russell is hibázott a C3-ason, ő az első kanyarban blokkolta a jobb elsőt.
Ted Kravitz az F1 TV-n elárulta, hogy a maranellóiak holnap fognak először időmérőt és versenyt szimulálni, de ebbe még a jósolt homokvihar beleszólhat. Amennyiben nagyon rosszak lesznek a körülmények, szombatra halasztják mindezt.
Pérez körben befejezhette a versenyszimulációját, mert a garázsban pihen. 118 kört tett meg eddig ma összesen.
Az Auto Motor und Sport szerint a legutolsó információ az, hogy a Red Bull szombaton, a tesztelés utolsó napján viszi csak pályára átfogó fejlesztési csomagját, azaz még holnap is a Barcelonában debütált csomaggal fognak körözni.
Noha Fittipaldi az imént megelőzte Alonsót és a C2-es gumin feljött az utolsü előtti helyre, csupán 23 körnél jár, ami nem túl sok azt nézve, hogy Barcelonában a Haas tette meg a legkevesebbet.
Jó hír ugyanakkor az amerikai istállónak, hogy a meghibásodott repülőgép miatti késlekedést és a ma délelőtti etap kihagyását bepótolhatja, de nem vasárnap körözhet, hanem a tesztnapok végén maradhat tovább a pályán, összesen négy órával. Az már rajtuk múlik, hogy ezt egyetlen nap alatt hozzák be, és tesztelnek még négy órát, miután a többiek számára véget ért a körözés, vagy elosztják két, esetleg három napra.
A Mercedes pilótája 1:36.030-ra szorította le a lécet, amivel feljött Sainz elé a hetedik helyre. Albon eközben a C4-es gumikat nyüstöli és már 103 körnél tart, amivel Pérez után másodikként lépte át a százas határt.
A Premier League után az Orosz Nagydíjat már korábban törlő, majd a promóterrel kötött szerződését is felmondó Forma-1 is felbontotta szerződését Oroszországban, így a jogokat birtokló Match TV a továbbiakban nem közvetítheti a nagydíjhétvégéket, számolt be róla a RacingNews365.com. Az is folyamatban van, hogy az F1 streamingszolgáltatásai is elérhetetlenné váljanak az országban, azaz az F1 TV-n keresztül sem fogják tudni követni a versenyeket az oroszok.
Nem a C4-es, hanem a C1-es gumin volt kint, de ez most mindegy is, az első szektor végén ugyanis fura hangokat kezdett kiadni az autója, úgyhogy a kör végén visszament a boxba. Martin Brundle szerint hidraulikai hiba állhat a háttérben.
Egyelőre nem túl kezes a Mercedes a fiatal brit kezei között, az imént ugyanis ismét lecsúszott vele a pályáról, most éppen a 10-es kanyarban, ahol egyébként nemrég Gasly is elfékezte magát.
A nap egyébként közben lement, a hőmérsékletek egyre alacsonyabbak lesznek, a köridők pedig várhatóan javulnak. Hogy ez mennyire lesz így, azt meglátjuk, Lance Stroll mindenesetre 1:35.859-cel feljött hetediknek, az imént pedig Norris 1:35.946-tal felzárkózott mögé a C2-es gumin.
Sainz, Bottas, Norris, Pérez és Russell van most a pályán, a Ferrari pedig áramlásjelző festékkel tesztel, amivel az F1-75 első szárnyának bal oldalát kenték be. A spanyol a C2-es gumikon köröz, akárcsak Norris, aki az imént hibázott a célegyenes végén és kiszaladt a bukótérbe.
A spanyol nem a köridőkre megy, de így is javított, 1:35.800-zal feljött Stroll elé a hatodik helyre, miközben továbbra is rendületlenül gyűjti a kilométereket a Ferrariba.
Ez egy egyértelmű időmérős kör volt a kanadaitól, ami persze nem jelenti azt, hogy a lehető legkevesebb üzemanyag van az Aston Martinban, sem azt, hogy feltekerték a motorját. Új, C4-es gumit viszont tettek az autóra, és Stroll is keményen nyomta, aminek az eredménye egy 1:35.219-es, a harmadik helyre elegendő idő lett. Leclerc délelőtti, C3-as gumin futott körétől azonban közel 7 tizeddel elmaradt.
Ránézésre új C3-as gumin küldték ki a franciát, aki nem ment valami tiszta kört, de így is 1:34.800-nál állította meg a stoppert, amivel egyrészt feljött a második helyre, másrészt csak 269 ezreddel volt lassabb Leclerc-nél. Nézzünk is gyorsan egy állást a hátralevő bő 50 perc előtt:
1. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 64 kör
2. Gasly (AlphaTauri) 1:34.800, C3, 85 kör
3. Albon (Williams) 1:35.070, C4, 104 kör
4. Stroll (Aston Martin) 1:35.219, C2, 35 kör
5. Bottas (Alfa Romeo) 1:35.495, C3, 52 kör
6. Vettel (Aston Martin), 1:35.706, C3, 39 kör
7. Sainz (Ferrari) 1:35.800, C2, 37 kör
8. Norris (McLaren) 1:35.946, C4, 40 kör
9. Perez (Red Bull) 1:35.977, C3, 131 kör
10. Russell (Mercedes) 1:36.030, C3, 42 kör
11. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 62 kör
12. Ocon (Alpine) 1:36.768, C2, 42 kör
13. Zhou (Alfa Romeo) 1:37.164, C3, 54 kör
14. Fittipaldi (Haas) 1:39.269, T, 29 kör
15. Alonso (Alpine) 1:39.437, C2, 13 kör
A célegyenesben a motorhangon is nagyon hallható, Gasly sisakján pedig látható volt, hogy nagyon "delfinezik" az autó, aminek a pálya több pontján is leért az alja. A nagyobb tempó és az alacsonyabb hasmagasság is okozhatta ezt.
Előbb Russell jött a C3-as gumin egy 8. helyet (1:35.941), majd érkezett a spanyol ugyanilyen keveréken, és lila utolsó szektort autózva mindössze 18 századdal maradt el Leclerc-től és 1:34.713-mal bejött a második helyre.
Egy töltőkör után ismét autózott egy gyorskört C3-ason a francia, ami sokkal jobban sikerült, mint az előző, méghozzá olyannyira, hogy 1:34.010-nél állt meg a stopper. Ez 521 ezreddel jobb, mint Leclerc délelőtti köre.
Dieter Rencken lőtt egy fotót arról, hogy a Mercedes és a Red Bull csapatfőnöke valamiről diskurált, miközben a pályán köröznek az autól. Vajon a Mercedes új oldalszekrénye is szóba került?
De majdnem, az első két szektor rosszabb ideje után a harmadikban ugyanis lila szektort ment, és csak 43 ezreddel maradt el C4-esen a C3-ason elért legjobbjától.
Csak összehasonlításképp: a tavalyi teszten Verstappené volt a legjobb C4-es kör 1:28.960-nal, ami egyben a tesztelés leggyorsabb körét is jelentette.
Egyelőre csak egyetlen körre jött ki az órák óta nem látott spanyolt, akit korábban technikai probléma kényszerített a garázsba. Ő tette meg a legkevesebb kört ma, szám szerint 15-öt, de erre még rápakolhat néhányat a hátralevő 40 percben, noha egyelőre visszatért a boxba.
Persze azért nem, csak úgy tűnhetett, a 10-es kanyarban ugyanis bal helyett jobbra fordult, de csak miután elfékezte magát, és a bukótérben megfordulva folytatta a körét.
Neki jobban bevált a C4-es keverék, mint Gaslynak, és 1:34.736-ra tornázta le az idejét, amivel feljött a negyedik helyre, 23 századra Sainztól. A francia eközben lila középső szektort repesztett, de nem tudott javítani.
Többen is hibáztak egyébként, Fittipaldi a célegyenes végén fékezte el magát, Russell pedig a 10-es kanyarban szaladt ki a bukótérbe.
Ezek rendes időmérős körök, a francia az iménti lila középső szektoros körén az utolsó kanyarban táncolt a határon és veszített nem kevés időt. Most visszatért a boxba. Vajon a C5-ös keveréket is megkapja?
A spanyol csupán 18. körét teljesítette ma, de a nyakánál fogva rángatta végig az Alpine-t az első két szektoron, a 10-es kanyarban a tapadáshatáron táncolva. Végül a harmadik szektorban elvette, de alighanem fog még próbálkozni a C3-as keveréken.
Ahogy várható volt, jött a francia C5-ös keveréken is, de ahhoz képest csak egy tizedet javított az előző idején, így az új legjobbja 1:33.902. Csak a középső szektorban autózott abszolút legjobbat.
Az elejét nem láttuk, de alighanem felbosszantotta magát a kanadain, aki szélesre futott az utolsó kanyarban, majd a célegyenes végén kifékezte a gyorskört kezdő spanyolt. Ezután Alonso visszatámadott, és egészen az első szektor végéig fej-fej mellett haladtak. Talán ez kicsit az Alpine megbízhatósága miatti frusztrációnak is betudható a kétszeres világbajnoknál.
Mindezt ráadásul a C2-es gumin tette, új legjobbja így 1:35.356, amivel a hatodik helyre jött fel.
Az Auto Motor und Sport idézte a Mercedes csapatfőnökét, aki szerint a nap folyamán találtak megoldásokat a pattogás mérséklésére. A német szaklap szerint a felfüggesztés beállításait kellett hozzá módosítani.
Közben Norris nagyon durván áthajtott McLarenjével a második szektor egyik gyors kanyarján, ami minden bizonnyal nem tett jót a padlólemeznek.
A Haas továbbra is a legnehezebben vezethető autónak tűnik, de nehéz megítélni, hogy ebben mennyi szerepe van Fittipaldinak, és mennyi a kocsinak. A brazil az imént a C2-es prototípus gumikon 1:37.422-re gyorsult, amivel továbbra is utolsó, ráadásul a kör végén ráment egy pályára tévedt zacskóra, amit az autó alatt futó csatorna bejáratánál levő terelőlapok szépen össze is szedtek.
Mindezt C3-as gumin érte el a spanyol, ráadásul úgy, hogy elfékezte a 10-es kanyart és az utolsó kanyarban is kicsit szélesre futott. Ideje 1:34.359, ami 17 századdal jobb Leclerc körénél, és 4 és fél tizeddel rosszabb Gaslyénál.
Közben VSC-fázis van érvényben, de akárcsak délelőtt, most is a rendszert tesztelik.
A 8-as kanyarban pördült meg a mexikói, és simán tovább is tudott volna menni, ha nem engedi annyira hátra gurulni az autót, hogy a hátsó kerék belelógjon a kavicsba.
A lassításból kiderült, hogy a VSC-fázis alatt lehűlt gumik miatt történt a megforgás, mert amint Pérez gázra lépett, már ment is el az autó hátulja.
Pérez kiszállt a Red Bullból, és a pályabírókkal együtt nézelődik a bukótérben. Lévén 5 perc sincs már hátra, lehet, hogy már nem indítják újra a körözést.
Ennyi volt mára, Pérez kicsúszása a tervezettnél korábban véget vetett a napnak, amely a Haasszal sem fog folytatódni, a csapat időközben ugyanis közölte, hogy ma nem túlórázik, és a következő két nap során használja majd el az extra 4 órát, amit a ma délelőtti hiányzásáért cserébe kapott.
Miközben a Red Bullt mentik, mi elköszönünk mára, hogy holnap reggel 8 órától ismét jelentkezzünk, akkor már a második nap élő közvetítésével.
A mai napot C5-ös gumin Pierre Gasly zárta az élen a legjobb körét egyaránt C3-as keveréken elérő Carlos Sainz és Charles Leclerc előtt. A Mercedes és a Red Bull egyelőre alighanem nem a tempóra koncentrált.
Az első bahreini tesztnap végeredménye:
1. Gasly (AlphaTauri) 1:33.902, C4, 102 kör
2. Sainz (Ferrari) 1:34.359, C3, 51 kör
3. Leclerc (Ferrari) 1:34.531, C3, 64 kör
4. Stroll (Aston Martin) 1:34.736, C4, 49 kör
5. Albon (Williams) 1:35.070, C4, 104 kör
6. Norris (McLaren) 1:35.356, C2, 49 kör
7. Bottas (Alfa Romeo) 1:35.495, C3, 66 kör
8. Vettel (Aston Martin), 1:35.706, C3, 39 kör
9. Russell (Mercedes) 1:35.941, C3, 59 kör
10. Perez (Red Bull) 1:35.977, C3, 137 kör
11. Hamilton (Mercedes) 1:36.365, C3, 62 kör
12. Alonso (Alpine) 1:36.745, C3, 24 kör
13. Ocon (Alpine) 1:36.768, C2, 42 kör
14. Zhou (Alfa Romeo) 1:37.164, C3, 54 kör
15. Fittipaldi (Haas) 1:37.422, C2, 46 kör