Vágólapra másolva!
Alig két hónappal a Forma-1 idei szezonjának rajtja előtt megindult a harc a motorgyártók között, miközben egyes hírek szerint a Honda és a Mercedes megpróbálta nehéz helyzetbe hozni a Ferrarit.

Jelentős változás lesz a Forma-1 2024-es idényében, hogy az eddigiekkel ellentétben már nem négy, hanem csupán három erőforrással kell teljesíteniük a pilótáknak az szezont, miközben idén már nem 22, hanem 24 versenyhétvégét kell teljesíteniük a csapatoknak, ráadásul ezúttal is 6 sprintfutamos nagydíjat rendeznek.

A Ferrarinál már a 2026-os erőforrások fejlesztésein van a fókusz Forrás: NurPhoto via AFP/Beata Zawrzel/NurPhoto/Beata Zawrzel

A Motorsport.com olasz kiadásának beszámolója szerint, az F1 Bizottsága korábban egyeztetéseket folytatott azzal kapcsolatban, hogy 2024-ben is négy motort lehessen büntetés nélkül használni, ám ez a javaslat nem lett megszavazva.

Az olasz lap pletykákra hivatkozva arról ír, hogy a Honda és a Mercedes szerette volna, hogy csak 3 egységet lehessen használni, mivel ezzel nehéz helyzetbe hozva a Ferrarit és a Renault-t a megbízhatóság terén. Az új szabály miatt

egy motornak most már 8 hétvégét kell kibírnia, amivel többek között a Ferrari is nehéz helyzetbe került, hiszen a maranellóiak 6 ezer kilométerre tervezték az erőforrásaikat, azonban így minden hajtóegységnek legalább 7500 kilométert kellene kibírnia.

A Ferrarinál már gőzerővel készülnek a 2026-os V6-os erőforrás fejlesztései, egyes paddockbeli pletykák szerint pedig a Honda és a Mercedes azért is akarta csökkenteni a felhasználható motorok számát, hogy ezzel is lelassítsák az olaszok motorfejlesztését, amely az első adatok szerint rendkívül biztatóan teljesít eddig.

A motorfelhasználás terén tehát minden csapatnak jól kell majd sáfárkodnia az erőforrásaival 2024-ben, ugyanis döntő fontosságú lesz, hogy az első motor már legalább az első öt versenyhétvégét kibírja.
A Forma-1-es világbajnokság március első hétvégéjén rajtol Bahreinben.