Hihetetlen: itt az újabb F1-es botrány, elképesztő per jöhet

Mobile World Congress 2023 Barcelona Logotypes Barcelona Busines Digital Mobile Fair Mobile World Congress Smart Trandeshow background connection MWC connectivity data future gsma iot mobile telecom intelligence of things artificial intelligence telecommu
BARCELONA, SPAIN - MARCH 2: The Formula 1 logo, the highest class of international racing for open-wheel single-seater formula racing cars, displayed during the Mobile World Congress 2023 on March 2, 2023, in Barcelona, Spain. (Photo by Joan Cros/NurPhoto) (Photo by Joan Cros / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
Jöhet az újabb botrány az FIA körül: az egyik F1-es jelentkezési procedúra során elutasított istálló ugyanis perelni készül a Nemzetközi Automobil Szövetséget.

Perelhet a Hitech Grand Prix

Továbbra sem tudni semmit arról, hogy mi lesz a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által jóváhagyott Andrettivel, azaz, hogy az F1-et tulajdonló Liberty Media is rábólint-e az amerikai istálló beszállási szándékaira, és zöld utat ad-e neki a belépéshez - írja a Rallycafe.

Jöhez az újabb F1-es botrány Forrás: NurPhoto via AFP/Joan Cros/NurPhoto/Joan Cros

A hírek szerint még egy ideig nem is történik majd semmi ez ügyben, az F1 ugyanis valószínűleg kivár, hogy elkerülje a pereskedést. Merthogy alighanem az FIA jelentkezési procedúráját szintén végigcsináló,

az Andrettin kívüli többi jelentkezővel egyetemben elutasított Hitech Grand Prix ugyanúgy beperelné őket is, mint ahogyan azt az FIA-val tervezi.

Joe Saward veterán újságíró olyan információk birtokába jutott, amelyek szerint a többek között a Forma-2-ben is szereplő brit istálló perre megy – hacsak nem sikerül nagyon gyorsan megegyezni a háttérben, de ez nem tűnik valószínűnek –, a szövetséggel.

Nem jó hírek az Andrettinek sem

Hogy pontosan mik a követeléseik, azt nem tudni, de nyilván az elutasított jelentkezésükhöz lehet köze, egy ilyen per során az FIA-nak pedig bizonyítékokkal kellene szolgálnia arról, hogy

milyen alapon döntött az Andretti mellett, és utasította el a többieket, és a Hitech jelentkezése miben volt rosszabb, mint az amerikaiaké.

Saward úgy tudja, hogy az Andrettivel ellentétben a Hitech-nek például volt érvényes motorpartneri megállapodása is – méghozzá a Mercedesszel –, emellett készek voltak 600 millió dolláros díjat fizetni a csapatok kárpótlására a kereskedelmi jogok 10 helyett 11 felé osztása miatt, valamint már nyáron rendelkeztek szélcsatornás modellel, amelyet teszteltek is. Összegezve: alighanem előrébb tartottak, mint az Andretti.

A per az Andrettinek már csak azért sem jó hír, mert az F1 dönthet úgy, hogy a legjobb kivárni ennek az egésznek a végét, mintsem mondjuk zöld utat adni az amerikaiaknak, hogy aztán a Hitech őket is beperelje.