Az FIA pontosította az előírását, ami miatt eddig őrjöngtek a Forma-1-es pilóták

auto auto-prix Horizontal
Lewis Hamilton a dobogón a Toszkán Nagydíjon
Vágólapra másolva!
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) pontosította a Forma-1-es pilóták politikai és személyes kijelentéseivel kapcsolatos szigorításait, és elmagyarázta, hogy a jövőben mit szabad és mit nem.

A szabályalkotó testület módosította Nemzetközi Versenyszabályzatát 2023-ra, ez alapján az FIA-tól kell minden versenyzőnek engedélyt kérnie, ha személyes, politikai vagy vallási megnyilvánulást szeretne tenni. A lépést rengetegen kritizálták már eddig is, legutóbb a McLaren pilótája, Lando Norris emelte fel a hangját, aki azt mondta, hogy a szövetség iskolás gyerekként, nem pedig felnőttként bánik a versenyzőkkel, míg a pilóták érdekvédelmi szervezetének elnöke, George Russell ostoba szabálynak nevezte a módosítást.

Legutóbb Lando Norris ment neki az FIA-nak Forrás: NurPhoto via AFP/Gongora

Az ehhez hasonló kijelentések miatt is

az FIA kiadott egy pontosítást előírásokkal kapcsolatban, melyben tisztázta, hogy az új korlátozások csak bizonyos időszakokban lesznek érvényesek a versenyhétvégék során, vagyis nem vonatkoznak az események minden pillanatára.

A pontosított dokumentum értelmében a korlátozások az olyan pályaesemények alatt lesznek érvényben, mint a pilótaparádé, a futamok előtti nemzeti himnusz, a "verseny előtti és utáni tevékenységek", mint például az eredményhirdetés, valamint az FIA sajtótájékoztatója.

„A nemzetközi futamok résztvevői számára kiadtak egy útmutatót, ami meghatározza az FIA sportkódexének decemberi frissítéseit.

- idéze az M4 Sport az FIA szóvivőjét, aki hangsúlyozta, hogy az tmutató nem változtatja meg az FIA Nemzetközi Sportkódexének 12.2.1.n cikkét, csupán szükség volt egy külön útmutató dokumentumra, hogy megkönnyítsék a semlegesség elveinek végrehajtását a különböző kategóriákban.

Hamilton a 2020-as Toszkán Nagydíjon a rendőrök ellen tüntetett Forrás: AFP/Jennifer Lorenzini

Az FIA dokumentumban kiemelte, a pilóták az említett időszakokon kívül továbbra is kifejthetik nézeteiket bármilyen "politikai, vallási vagy magánjellegű" témában, ahogyan saját közösségi oldalakat is használhatják véleményük ismertetésére és beszélhetnek arról a különböző interjúk során is.

Az is kiderült, hogy amennyiben a pilóták vétenek a szabályok ellen, a versenybírák "eseti alapon" foglalkoznak majd az adott üggyel. Az FIA dokumentuma szerint 15 különböző szankció járhat a szabályszegésért, ezek közül pedig 11 sportjellegű és az olyan kisebb büntetéstől, mint a köridő törlése, az olyan komoly szankcióig terjed, mint a kizárás vagy a felfüggesztés. A nem sportjellegű büntetés lehet megrovás, pénzbüntetés, figyelmeztetés vagy "közmunkára kötelezés".

Forrás