A Red Bull csodamérnöke elmondta, hogyan próbálnak versenyképesek maradni

F1 Grand Prix of USA - Practice GettyImageRank2 motorsport formula one racing Horizontal SPORT
Adrian Newey, a Red Bull Racing technikai igazgatója
Vágólapra másolva!
Adrian Newey, a Red Bull klasszis mérnöke nem számít könnyű szezonra, ugyanis a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) büntetése miatt a következő szezonban kevesebbet tesztelhet a csapat.

FIA 7 millió dollár mellett a szélcsatorna-tesztelési idő 10 százalékos csökkentésével büntette a Red Bullt a 2021-es költségkorlát túllépéséért, ezért hiába nyert meg a csapat az előző szezonban 17 futamot a 22-ből, Adrian Newey szerint rendkívül kemény lesz a következő szezon.

„Az eredmények azt mutatják, az RB18-as volt a legjobb autónk. Olyan autó, amire nagyon büszkék lehetünk. Mivel

- mondta a Red Bull mérnöke, Adrian Newey, aki hangsúlyozta, hogy az idei szezonban megpróbálják majd jól eltalálni az alapokat, beleértve az első és a hátsó felfüggesztést, a rétegelést és a hűtőket.

Adrian Newey, a Red Bull Racing technikai igazgatója Forrás: Getty Images via AFP/2022 Getty Images/Mark Thompson

„Az előszezoni teszteken kicsit küzdöttünk a delfinezéssel.

De addigra már elvégeztünk néhány kutatást, és nagyjából tudtuk, mit kell tennünk ahhoz, hogy javítsunk a helyzeten. Amikor összeraktuk a versenycsomagot Bahreinre, az határozottan a Ferrari mögé sorolt minket, nagyjából velük azonos szintre" - folytatta Newey, aki egyelőre nem tudja megmondani, hogy a FIA büntetését mennyire fogja megszenvedi a Red Bull.

„A tesztelések csökkentése azt is jelenti, hogy kevesebb kiértékelést tudunk végezni, kevesebb alkatrészt dolgozhatunk ki, és kevesebb elképzelést valósíthatunk meg.

Viszont ha igazán okosak vagyunk, és mindig jó dolgokat modellezünk le, akkor nem jelent majd akkora különbséget. De ez nem így működik. Mindig vannak bizonyos elemek, melyekről azt gondolod, hogy működni fognak, de aztán nem – és ugyanez fordítva is igaz.

Szóval nehéz ügy. Olyan korlátozásról van szó, ami biztosan hatással lesz ránk" – tette hozzá a Red Bull mérnöke, a Forma-1 történetének egyetlen embere, aki három különböző autóval is megnyerte a konstruktőri világbajnoki címet.