Red Bull: A Mercedes veszélyes, valamikor ők a leggyorsabbak

Forma-1, Bahreini Nagydíj, Pérez, Red Bull, Hamilton, Mercedes
BAHRAIN, BAHRAIN - MARCH 20: Sergio Perez of Mexico driving the (11) Oracle Red Bull Racing RB18 leads Lewis Hamilton of Great Britain driving the (44) Mercedes AMG Petronas F1 Team W13 during the F1 Grand Prix of Bahrain at Bahrain International Circuit on March 20, 2022 in Bahrain, Bahrain. (Photo by Lars Baron/Getty Images)
Vágólapra másolva!
Helmut Marko továbbra is tart a Mercedes idei autójában lévő potenciáltól. A Red Bull tanácsadója szerint a W13-as bizonyos periódusokban a leggyorsabb a pályán, ám ez nem tart örökké, és úgy véli, a címvédő istállónál sem tudják, hogy ilyenkor honnan jön a tempó.

Sokak szerint a szezont rosszul kezdő Mercedes már kiszállt az idei Forma-1-es világbajnoki címért folytatott küzdelemből. A brackley-i alakulat az első hét hétvégén csupán egyszer, a Spanyol Nagydíjon tudott tartósan közel maradni a két élcsapat, a Red Bull és a Ferrari tempójához, ám máskor az sem volt mindig egyértelmű, hogy ők jelentik a harmadik erőt a mezőnyben.

Hiába a tetemes pontkülönbség a Red Bull javára, a bikások tanácsadója tart a Mercedestől Forrás: Getty Images/Getty Images / Red Bull Content Pool/Lars Baron

Ennek következtében George Russell 41, míg Lewis Hamilton 75 pontos hátrányt szedett össze a listavezető Max Verstappenhez képest. Az ifjabbik brit pilóta még épphogy azon a legnagyobb különbségen belül van, ahonnan valaha fordítani tudtak, míg csapattársának már három futamgyőzelemnyi a lemaradása. Ennek ellenére Helmut Marko még mindig tart a tavalyi riválisuktól.

– nyilatkozta a Red Bull tanácsadója a Formel1.de-nek. – Ez [azonban] nem folyamatos, így számunkra nehéz értelmezni, hogy honnan jönnek ezek a köridők. Közelről figyelve a Mercedes embereit, szerintem ők sem tudják. Ugyanakkor a veszélyes dolog az, hogy úgy tűnik, a potenciál megvan, és amint ezt a versenytávon ki lehet aknázni, ott lesznek az élen.”

A legjobb példa erre az ingadozásra talán a Miami Nagydíj hétvégéje, amikor a pénteki napon a Mercedes abszolút tartotta a tempót a bikásokkal és a maranellóiakkal, ám utána ismét óriási volt a lemaradás. Az osztrák szakember szerint az előző évekkel ellentétben ezúttal nincs semmiféle trükközés a brackley-iek részéről, egyszerűen még ők sem értik az autó működését.

Nem, ez nem blöff – válaszolta az erre vonatkozó kérdésre. – A blöff az volt, amikor azzal a furcsa motorelőnnyel rendelkeztek, vagy tavaly Hamilton motorja. Akkor keményen blöfföltek. Szóval ezt nem hiszem. Tényleg hihetetlenül nehéz megérteni, hogy ez [az autó] mitől ennyire gyors. Egy periódusban ők a leggyorsabbak a mezőnyben, de ez nem tart sokáig.

Hogy pontosan mi változik, hogy miért nem tudnak folyamatosan így autózni, az továbbra is problémát jelent, hála az égnek.”

Marko ezzel együtt úgy véli, a Ferrarinak több félnivalója van a Mercedes esetleges fejlődésétől, mint nekik. Mindezt arra alapozza, hogy míg a tavalyi konstruktőri bajnokság első két helyezettjének autója körülbelül öt kilogrammal a minimum felett van, vagyis ezen a területen is fejlődőképesek, addig a vörös istállóról ez nem mondható el.

Marko úgy véli, a Red Bullban és a Mercedesben bizonyos szempontból több a tartalék, mint a Ferrariban Forrás: AFP/Andrej Isakovic

„Szerintem a Ferrari eléggé a határon van – jelentette ki. – A pozitívum az, hogy van néhány tizednyi tartalék, amíg elérjük a minimális súlyt. Ezt [viszont] nem lehet egyik napról a másikra megtenni.”