Vágólapra másolva!
Mick Schumacher és Günther Steiner csapatfőnök szerint is hasznára válhat a német versenyzőnek Kevin Magnussen érkezése. Ez utóbbi a pilótakérdést megoldotta, ám a pénzügyi kérdésekre a Haas tulajdonosa még keresi a választ.

A bahreini tesztelés előestéjén robbant a hír, hogy Kevin Magnussen visszatér a Haashoz, miután 2020 végén Romain Grosjeannal együtt elküldték a csapattól. Az amerikai istállónál azért üresedett meg az egyik ülés, mert az orosz-ukrán háború kitörésének közvetett következményeként Nyikita Mazepint elküldték az alakulattól.

Bár Magnussennek fel kell vennie a ritmust, valószínűleg az eddiginél nagyobb kihívás elé állítja Schumachert csapaton belül Forrás: Mark Sutton / LAT Images/Motorsport Images/Mark Sutton

Ezzel Mick Schumacher helyzete is megváltozott, hiszen amíg tavaly szinte kivétel nélkül mindig simán megverte csapattársát, Magnussennel szinte biztosan nem lesz ennyire könnyű dolga, még akkor sem, ha a dán pilótának nyilvánvalóan fel kell vennie a ritmust. A 23. születésnapját jövő héten kedden ünneplő pilóta azonban a legkevésbé sem bánja ezt.

Ez mindenképpen hasznos nekem és a csapatnak

– idézi az F1 hivatalos honlapja. – Négy évig volt tagja [az istállónak], aztán most nyilván volt egy év szünet. Ugyanakkor mindenki szereti őt a csapatnál, és nagyon jó a hangulat. Emellett remek referenciát jelent, szóval jelenleg csak pozitívuma van [Magnussen érkezésének].”

Magnussen 2014 és 2020 között összesen hat teljes szezont töltött a Forma-1-ben, ezalatt pedig 119 futamon állt rajthoz, vagyis nem mondható rutintalannak. Ráadásul 2018-ban bizonyította, hogy amikor a Haas jó autót épít,, akkor sokat ki tud belőle hozni.

A tapasztalatából én is profitálhatok – jelentette ki Schumacher. – Ő egy jó viszonyítási alap, így most lehetőségem van arra, hogy

megmérettessem magam, és nyomás alatt is megpróbáljak teljesíteni.”

Günther Steiner nemrég elárulta, hogy a sajtóban felmerült pletykákkal ellentétben Magnussen volt az egyetlen „külsős”, akit megkerestek. Az nyilvánvaló, hogy az istálló szempontjából milyen előnyökkel járhat az egyszeres dobogós szerződtetése, de a Haas csapatfőnöke egyetért Schumacherrel abban, hogy a német pilóta is jól járt a történtekkel.

Magnussen érkezéséből Schumacher is profitálhat Forrás: AFP/Mazen Mahdi

Nyilvánvaló, hogy [elsősorban] versenyzőként értékes számunkra, de azért is, mert ismeri a csapatot – utalt Magnussenre az olasz szakember. – Mivel ennyire rövid idő alatt érkezett, jó, hogy volt valaki, aki kiismeri magát, a csapat pedig ismeri őt. Micknek is jó, hogy itt van a csapatnál, mert ettől most erősebb lesz. Van egy tapasztalt versenyző az istállónál, aki tudja, hogyan kell vezetni ezeket az autókat, mert hat évig csinálta ezt. Szóval azt gondolom, hogy a csapat számára ez összességében nagyon jó lépés.”

Még nem dőlt el, hogyan pótolják az Uralkalit

Mazepint amiatt kellett meneszteni, mert a Haas az addigi főszponzorral, az Uralkalival is szerződést bontott, miután az istálló vezetése a háború kitörése után meg akarta szakítani az ilyen jellegű orosz kapcsolatait. Ahogyan Steiner is hangsúlyozta korábban, emiatt nem kerülnek nehéz helyzetbe anyagilag,

de valahogyan pótolniuk kell a kieső bevételeknek legalább egy részét.

Miután az orosz pilóta helyére nem olyan versenyzőt szerződtettek, aki szintén hatalmas mennyiségű szponzorpénzt képes magával hozni, a RACER értesülései szerint Gene Haas az eddigieknél többet fektetne a csapatba. A tulajdonos ezzel akarja biztosítani az alakulat jövőjét az elmúlt időszakban látott felfordulás után.

Chris Medland, a cikk szerzője hozzátette, hogy nem ez az egyetlen lehetőség a finanszírozásra. A Haas ugyanis mind a meglévő, mind a potenciális új partnerekkel kapcsolatban áll, hogy pótolja az Uralkali által hagyott űrt. Az mindenesetre a tesztek alapján szinte biztos, hogy idén sokkal vonzóbb lesz befektetni a csapatba, mint tavaly, amikor szinte mindig lefelé lógtak ki a mezőnyből.