Vágólapra másolva!
Nico Rosberg csapata nyerte az elektromos tereprali-bajnokság, vagyis az Extreme E első kiírását. A Rosberg Racing mögött Lewis Hamilton, valamint Jenson Button istállója végzett a pontversenyben.

Miután Nico Rosberg 2016 végén visszavonult a versenyzéstől, véget ért a rivalizálása Lewis Hamiltonnal. Legalábbis pilótaként, ugyanis idén új fronton csaptak össze, miután mindketten csapatot indítottak az először kiírt tereprali-bajnokságban, az Extreme E-ben. Vasárnap eldőlt, hogy az utolsó világbajnoki párharcukhoz hasonlóan ezúttal is a német exversenyző örülhetett.

Rosberg a helyszínen ünnepelhette a bajnoki címet

Tavaly jelentették be, hogy idén először elektromos tereprali-bajnokságot rendeznek. A szervezők a környezettudatosság mellett arra is törekedtek, hogy a női pilóták ugyanakkora teret kapjanak, mint a férfiak,

így egy futamon mindkét nemnek szerephez kellett jutnia a volán mögött.

2020 szeptemberében hivatalossá vált, hogy Hamilton Team X44 néven csapatot indít az új sorozatban, később pedig két másik F1-es világbajnok is csatlakozott hozzá. Rosberg a Rosberg X Racing, míg Jenson Button a JBXE elnevezésű alakulattal szállt harcba a bajnoki címért.

Rajtuk kívül ott volt a mezőnyben a többek között Jean-Éric Vergne és Adrian Newey, a Red Bull technikai főigazgatója által alapított Veloce Racing, valamint az amerikai kontinensen jól ismert Andretti United és Chip Ganassi Racing. Az egykori pilóták közül az egy fordulót teljesítő Button mellett Stéphane Sarrazin volt ott a mezőnyben, de a négyszeres Dakar-győztes idősebb Carlos Sainz, valamint a hétszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb is rajthoz állt, utóbbi pont Hamilton csapatát képviselte.

Az öt fordulóból álló sorozat leegyszerűsítve a következőképpen nézett ki: szombatonként két kvalifikációt rendeztek, ez alapján rangsorolták a párosokat, akik egyrészt pontokat kaptak teljesítményükért, másrészt ez határozta meg, hogy kikkel csatáznak másnap a döntőbe jutásért. Az első hat helyezettet két elődöntőbe sorolták, ahonnan az első két-két autó került be a fináléba. Az időmérő utolsó három helyezettje szintén reménykedhetett a döntős szereplésben, de az ő versenyükből csak a győztes juthatott tovább. Az első, szaúd-arábiai fordulót leszámítva az ún. „szuper szektorért” is járt 5 pont,

amit az a csapat szerzett meg, amelyiknek valamelyik versenyzője a hétvége legjobb idejét futotta a pálya egy bizonyos szakaszán.

Az első négy fordulóból háromszor is Hamilton párosa, Cristina Gutiérrez, illetve Loeb volt a kvalifikáció legjobbja, viszont futamot nem tudtak nyerni. Ellenben Rosberg pilótáival, a WRC-ben többször szereplő Molly Taylorral, valamint a négyszeres ralikrossz-világbajnokkal, Johan Kristofferssonnal. Ennek következtében egy hétvégével a vége előtt a Rosberg X Racing vezette a pontversenyt.

Hamilton csapata a gyorsabb pilótacserének köszönhetően nyerte meg az első elődöntőt

Az utolsó fordulót az Egyesült Királyságban található Dorsetben rendezték, ahol a Team X44 párosa végzett a kvalifikáció élén, megelőzve Rosberg versenyzőit. Mindez azt jelentette, hogy ha Gutiérrez vagy Loeb megfutja a leggyorsabb szektort, akkor Kristofferssonéknak a 4. hely kell a bajnoki címhez, ellenkező esetben elég a döntőbe jutás. Ez utóbbi mindkét párosnak összejött, ráadásul az első helyen, a legjobb szektoridő pedig a hétszeres WRC-győztes nevéhez fűződött.

A döntőben szintén ez a két páros jött el elsőként, ám Taylort később ketten is megelőzték, így Rosberg csapata a határon táncolt. Utána viszont az ausztrál, majd a svéd pilóta is meg tudta tartani ezt a pozíciót, így egyenlő pontszámmal ugyan, de több győzelmüknek köszönhetően legyőzték Hamilton csapatát. Az egyéni pontversenyben nem számított a leggyorsabb szektor, így azt 10 pontos különbséggel nyerték. A Rosberg X Racing és a Team X44 mögött Button alakulata zárt az összetett 3. helyén, megelőzve az Andretti Unitedet.