Wolff nem számít csodára az F1 új korszakának kezdetén

Forma-1, USA Nagydíj, időmérő,
AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 23: A general view of track action during qualifying ahead of the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 23, 2021 in Austin, Texas. Chris Graythen/Getty Images/AFP (Photo by Chris Graythen / GETTY IMAGES NORTH AMERICA / Getty Images via AFP)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff úgy véli, a potenciális új motorszállítók nem számíthatnak arra, hogy azonnal sikeressé válnak az F1-ben. A Mercedes csapatfőnöke többek között a saját példájuk alapján jutott erre a következtetésre.

Az elmúlt hónapokban zajlottak a tárgyalások az új motorszabályzatról, amit legkorábban 2025-ben, de valószínűleg inkább egy évvel korábban vezetnek be az F1-ben. Az elsődleges célkitűzés a fenntarthatóság növelése, emellett a Liberty Media azt szeretné, ha a meglévők mellett mások is csatlakoznának a sportághoz.

Az Audi mellett a Porsche szállhat be az F1-be motorszállítóként Forrás: shutterstock.com

A hírek szerint ez meg is fog történni, ugyanis a Volkswagen csoportból az Audi és a Porsche is bemutatkozhat, illetve visszatérhet a legjobbak közé. Állítólag ennek az előfeltétele a rendkívül bonyolult MGU-H eltörlése, amibe információk szerint a többi gyártó bele is ment. Toto Wolff ugyanakkor hangsúlyozta, hogy egyéb kockázati tényezőket is mérsékelni kell.

– idézi a Mercedes csapatfőnökét a GPFans.com. – Nyilvánvaló, hogy egyik nagy autógyártó sem akar olyan helyzetbe kerülni, hogy egyáltalán nem versenyképes. Ezért olyan rendszerekre van szükség, amelyek csökkentik ezeket a nagyon nagy kockázatokat.”

Az osztrák üzletember ugyanakkor kiemelte, ezektől a gyártóktól nem lehet azonnali sikert várni. Legutóbb a Honda lépett be az F1-be motorgyártóként, és a japánok igazolták ezt az elméletet, hiszen 2015 és 2017 között csak szenvedtek a McLarennel.

– magyarázta. – Mi hosszú ideje vagyunk itt, rengeteg pénzt, verejtéket és vért tettünk bele, és szörnyű eredményeket [szenvedtünk el] annak érdekében, hogy oda kerüljünk, ahol vagyunk.”

Wolff úgy véli, az új motorgyártóknak türelmesnek kell lenniük Forrás: NurPhoto via AFP/Andrea Diodato/NurPhoto/Andrea Diodato

Wolff arra utalt, hogy a Mercedes 2010-ben vásárolt gyári csapatot sz F1-ben, és egészen a hibrid korszakig nem értek el számottevő eredményeket. A 49 éves üzletember a Hondát, valamint a Renault-t is megemlítette példaként, akiknek szintén volt sötét korszaka az elmúlt években. A múltból pedig még több esetet lehet felhozni.

„Mindenkinek fel kell ismernie, hogy nem lehet csak úgy jönni és hódítani, hanem időt kell neki adni – fogalmazott. – Ez az, amit korábban rengeteg gyártó félreértett. Ha megnézzük a Toyotát, a BMW-t és a Hondát, a pénz és az erőforrás sem számít, ha az ember nem ad elég időt egy projektnek. Aki csapatként vagy motorgyártóként csatlakozik az F1-be, nem érti, hogy ehhez időre van szükség.

Az új szabályokról már hónapok óta tárgyalnak az érintettek, és hamarosan alighanem meg fog születni a végeredmény. Wolff szerint az alapvető célkitűzés egyértelmű, de néhány részletben még meg kell állapodniuk.

„Mindenki keményen dolgozik, hogy a szabályok összeálljanak – szögezte le. – A fenntarthatóság koncepciójával mindannyian egyetértünk, de a részleteket meg kell határozni. Az alapvető elképzelés azonban világos, már nagyon előrehaladott megbeszéléseket folytatunk az előírásokról, de még nem értünk a végére.”