Két meglévő csapattal társulhat az Audi és a Porsche az F1-ben

Forma-1, Porsche, embléma, logó
28 May 2019, Baden-Wuerttemberg, Stuttgart: The Porsche logo can be seen in front of an automobile manufacturer's building. During a raid this morning, the public prosecutor's office, tax investigators and the state criminal investigation office searched various locations of the VW subsidiary Porsche and financial authorities. Photo: Christoph Schmidt/dpa
Vágólapra másolva!
Hamarosan zöld utat kaphat az Audi és a Porsche F1-es részvétele, a VW konszernhez tartozó márkák német lapértesülés szerint a Red Bull és a McLaren partnereként csatlakozhatnak a mezőnyhöz.

A VW konszern felügyelőbizottsága novemberben zöld utat adhat az Audi és a Porsche F1-es részvételének, számoltak be az Auto Bild és az F1-insider.com tudósítói. Úgy tudják, a wolfsburgi ülésen jó esély van arra, hogy a projektgazdák megkapják a felhatalmazást, és együttműködésbe kezdjenek a Red Bull-lal, valamint a McLarennel.

Visszatérhet a Porsche az F1-be Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Christoph Schmidt

A tudósítók a Red Bullt a Porschéval, a McLarent pedig az Audival hozták összefüggésbe, eddig pont fordított felállásról pletykáltak, ráadásul a McLaren korábban már dolgozott a Porschéval, Andreas Seidl csapatfőnök megnyerte a Le Mans-i 24 órás versenyt is a márkával, a Red Bull pedig korábban több Audit is szponzorált különböző versenykategóriákban.

A felállás abból a szempontból kevésbé lényeges, hogy az erőforrást mindkét márka számára a Red Bull Powertrainsszel együttműködve fejlesztik majd a 2026-os szezonra.


Ez várhatóan a jelenlegi szabályok szerint épülő erőforrások egyszerűbb változata lesz MGU-H nélkül, valamint szintetikus üzemanyaggal tankolt 1,6 literes, V6-os belsőégésű motorral. A szabványosított alkatrészek aránya megnövekedhet, ez költséghatékonyabbá és az üzemeltetés miatt fenntarthatóbbá teszi a hajtástechnológiát.

A Red Bull oldalán a Mercedestől elcsábított Ben Hodgkinson lesz a projekt felelőse, de őt egyelőre 2023 előtt nem akarja elengedni a jelenlegi munkáltatója. A gyártó további erősítéseket is tervez és Helmut Marko nem zárta ki azt sem, hogy a Honda tényleges visszalépése után új gyári partnert vonnak be, de az osztrák expilóta azt mondta, először meg akarnak állni a saját lábukon.

Szeptemberben az Audi leigazolta a BMW-től az ausztrál Adam Bakert, aki a „speciális feladatok” ügyvezetője lett,

korábban hasonló munkakörben alkalmazták a később a Lamborghinihez átirányított Stefano Domenicalit is, az olasz szakember az Audi 2015-ös beszállását készítette elő, az viszont a dízelbotrány következményei miatt meghiúsult. Baker dolgozott a BMW F1-es projektjén is, innen ismeri Seidlt is.

A Red Bull korábban támogatta az Audi sportprogramjait Forrás: Farkas Péter - Origo

A Red Bull jelenleg a Honda erőforrását használja, 2023-tól várhatóan ők üzemeltetik majd tovább a japánok technológiáját, a további fejlesztéseket viszont önerőből kell majd végezniük, ehhez építik a motorgyárat és toboroznak szakembereket. A McLaren az idei évtől ismét a Mercedes ügyfele, de a gyári csapat miatt már csak beszállítóként számíthatnak a német márkára.