Vágólapra másolva!
Nyeregben érezheti magát a Ferrari a konstruktőri pontverseny harmadik helyéért zajló csatában, és már a McLaren is úgy véli, hogy a Scuderia van jobb helyzetben.

A Ferrari az Orosz Nagydíjon vetette be idei legnagyobb erőforráshoz kapcsolódó fejlesztését, egy már a 2022-es szezonra tökéletesített hibrid rendszert, amelyet előbb Charles Leclerc, majd Carlos Sainz is megkapott. Noha Mattia Binotto csapatfőnök nem akarta számszerűsíteni, hogy mindez mennyivel teszi gyorsabbá őket, ő és a két pilóta is elmondta, egyértelmű előnyt jelent, az USA Nagydíj után pedig a McLaren is beismerte, jelenleg a Ferrari a gyorsabb.

A Ferrari jó úton halad afelé, hogy megelőzze a McLarent Forrás: Getty Images via AFP/2021 Getty Images/Chris Graythen

A két istálló egész szezonban öldöklő csatát vív a konstruktőri pontverseny harmadik helyéért, amelyhez jelen pillanatban ugyan a McLaren van közelebb, de az elmúlt két futamon a Ferrari szerezte a több pontot, és már csak három és fél egységgel áll a wokingiak mögött. „Eléggé nyilvánvaló, hogy a Ferrari gyorsabb volt nálunk. Talán nem így tűnt, mert Carlos [Sainz] be volt ragadva Daniel [Ricciardo] mögé, de ha előtte lett volna, ugyanúgy elhúzott volna tőle, ahogy Charles [Leclerc] is tette. Egész hétvégén lassabbak voltunk a Ferrariknál" – összegezte az USA Nagydíjat a nyolcadik helyen záró Lando Norris.

Az egyéni pontversenyben az ötödik helyen álló brit szerint a Ferrari új hibrid rendszere pont elég volt ahhoz, hogy a két csapat közti adok-kapokból az utóbbi versenyeken a maranellóiak fölénye legyen.

Ez ugyanakkor nem változtat azon, hogy hajtunk azért, hogy előttük maradjunk. A szezon ilyen késői szakaszában nem ezt akarjuk, de meg kell próbálnunk valahogyan gyorsabbnak lenni náluk" – mondta Norris.

Austinban mindkét Ferrari a McLarenek előtt végezhetett volna, ha a vörösök nem rontják el Sainz kerékcseréjét Forrás: Scuderia Ferrari Press Office/Foto Colombo Images

Andreas Seidl, a McLaren csapatfőnöke szerint „az aggódás nem segít" rajtuk, de azt ős is elismeri, hogy jelenleg a Ferrari a gyorsabb. „A realitás az, hogy jelentőset léptek előre a csomagjukkal és az erőforrással kapcsolatban bevetett fejlesztéssel. Ez jó előnybe hozta őket velünk szemben, különösen az elmúlt két versenyen. Ez a valóság. Ugyanakkor fontos, hogy magunkra koncentráljunk, miközben tudjuk, hogy sem az autóra, sem az erőforrásra nem jön már fejlesztés."

Fontos, hogy minden hétvégén kihozzuk a maximumot a csomagunkból, tiszta hétvégéket és versenyeket teljesítsünk, jó stratégiát alkalmazzunk. Remélhetőleg ez elég lesz ahhoz, hogy az utolsó verseny utolsó köréig csatázzunk velük."