Alonso nem érti, hogy lehetett szabályos Räikkönen előzése

Forma-1, USA Nagydíj, Fernando Alonso, Kimi Räikkönen, Alpine, Alfa Romeo
RAIKKONEN Kimi (fin), Alfa Romeo Racing ORLEN C41, ALONSO Fernando (spa), Alpine F1 A521, action during the Formula 1 Aramco United States Grand Prix 2021, 17th round of the 2021 FIA Formula One World Championship from October 21 to 24, 2021 on the Circuit of the Americas, in Austin, Texas, United States of American - Photo Florent Gooden / DPPI
Vágólapra másolva!
A 42 éves Kimi Räikkönen és a 40 éves Fernando Alonso csatája volt az USA Nagydíj egyik színfoltja, a kétszeres világbajnok spanyolban ugyanakkor maradt némi értetlenség azután, hogy egykori nagy ellenfelének nem kellett visszaadnia a megszerzett pozíciót. 

Az USA Nagydíjon nemcsak az élen, hanem a mezőny hátsó részében is zajlottak csaták, sőt! Az egyik legtöbbet csatázó pilóta pedig a büntetése miatt a 19. helyről induló Fernando Alonso volt, aki egyszer régi nagy ellenfelével, Kimi Räikkönennel is összetalálkozott. A kétszeres világbajnok szerint a finn pilóta a pályán kívül előzte őt meg, ezért nem érti, hogy miért kellett visszaadnia a helyét, a Räikkönen csapattársával folytatott párharccal kapcsolatban viszont elismeri, hogy ő volt a szabálytalan.

Räikkönen és Alonso egy kicsit nosztalgiázhatott Forrás: Florent Gooden / DPPI/Florent Gooden

A 2005-ben és 2007-ben a világbajnoki címért vívó, a Ferrarinál egy szezon erejéig csapattársakként együtt dolgozó kettős a pontszerző helyeken kívül bonyolódott csatába, amikor Räikkönen az első kanyarban kívülről próbálkozott, majd a kijárati kerékvetőn átvágtatva meg is előzte Alonsót. A spanyol ezután arról rádiózott, hogy szerinte Räikkönennek vissza kellene adni a helyet, a felügyelők azonban másként határoztak.

„Nyilván ezt döntötték, úgyhogy el kell fogadnunk – nyilatkozta a végül műszaki probléma miatt kieső Alonso, majd több másik esetet is felhozott, amikor a bukótérben előnyt szerző versenyzőt a pozíció visszaadására köteleztek az 56 körös verseny során. – Nem tudom, hogy látták-e a teljes futamot, de Landóval az első körben ugyanez történt a 12-es kanyarban. Belül fékezett, megelőzte Sainzot, aki lement a pályáról, visszavette a helyet, amit később vissza kellett adnia. Ezután a verseny utolsó szakaszában, amikor másodszor megelőztem Giovinazzit, belül fékeztem a 12-es kanyarban, lekényszerítettem őt a pályáról, ahol visszavette a helyét, amit ezúttal neki kellett visszaadnia."

A két világbajnok össze is ért egy pillanatra

A felügyelők az Alonso és Räikkönen közötti esetet úgy ítélték meg, hogy a finnek nem volt hová mennie, mert Alonso leterelte őt a pályáról, a Giovinazzi és Alonso közötti csatánál viszont úgy látták, hogy az olasz pilótának lett volna más lehetősége. Alonso úgy véli, előbbi magyarázat nem igazán állja meg a helyét.

És ezután természetesen vissza kell adnia a helyünket, hiszen teljes gázzal megyünk a pályán kívül. Kimi azonban nem adta vissza. Ezért éreztem úgy, hogy nem volt következetes a bíráskodás."

Alonso a verseny során kétszer előzte meg a másik Alfa Romeót vezető Antonio Giovinazzit, először ugyanis kiszaladt a 12-es kanyar bukóterébe, ami miatt visszaparancsolták az olasz mögé. A második előzésnél viszont már Giovinazzi volt az, aki ugyanott szélesített, ezért neki kellett elengednie Alonsót. A kétszeres világbajnok tagadta, hogy azért előzött szabálytalanul, hogy ezzel szemléltesse, mi volt a baj Räikkönen megmozdulásával.

Giovinazzi kénytelen volt elengedni Alonsót

„Amikor megelőztem Antoniót, úgy éreztem, rendben volt a manőver. Nagyon későn fékeztem a 12-es kanyarban és elvétettem a kanyarbejáratot. Amikor a csapat szólt, hogy adjam vissza a pozíciót, megértettem, hogy ez a helyes lépés, és logikusnak is tűnt, hiszen túl későn fékeztem, így előnybe kerültem azzal, hogy lementem a pályáról."

„Sajnos mire visszaadtam a helyem, már három másodperccel előtte voltam, így sok időt veszítettem. De megértettem a döntést, utána pedig Gio is ugyanezt csinálta, és neki is vissza kellett adnia a helyet. Itt pedig visszatérünk a kiindulópontra, azaz hogy Kimi esetében furcsának tűnt az egész. De nem próbáltam bizonyítani semmit, csak igyekeztem felzárkózni. A tizedik hely volt a célunk, megpróbáltuk. Nyilván mindent tiszteletben tartunk, amit az FIA mond."

Alonso végül nem volt bosszús a történtek miatt, mivel a hátsó szárny meghibásodása így is, úgy is véget vetett volna a versenyének.