Vágólapra másolva!
Michael Masi, az F1 versenyigazgatója elképzelhetőnek tartja, hogy a jövőben előbbre hozhatják a rajtot, ha az adott futam eredeti időpontjában az időjárási körülmények várhatóan nem teszik lehetővé a versenyzést. Az egyik utánpótlás-sorozat esetében ezt már Szocsiban meglépték.

A 2021-es idény már most emlékezetessé vált, a semleges szurkolók számára nagyrészt pozitív értelemben, ám a Belga Nagydíjon történtek az F1 történelemkönyvének sötétebb lapjaira kívánkoznak. A zuhogó eső miatt a pilóták mindössze pár kört tettek meg a biztonsági autó mögött, hogy aztán a helyezésükért járó normál pontmennyiség felét kapják meg. Michael Masi, az F1 versenyigazgatója elárulta, nem kizárt, hogy a jövőben előrébb hozzák a rajtot, hogy elkerüljék az ehhez hasonló szituációkat.

Az FIA Szocsiban előrelátóbb volt, mint négy héttel korábban Forrás: AFP/Alexander Nemenov

Az Orosz Nagydíj hétvégéje szintén nem volt csapadéktól mentes, olyannyira, hogy szombaton délelőtt a harmadik szabadedzést, valamint a betétfutamokat is törölni kellett. Az FIA azonban ezúttal előrelátóbb volt, és a Forma-3 első futamát szombatról péntek délutánra tette át. Masi utólag is „teljesen jónak” titulálta a döntést, de

azt tagadta, hogy a spái esetnek, illetve az abból levont tanulságoknak köze lett volna ehhez.

„Az F3-as futam eredeti időpontjában szakadt az eső – idézi a Racefans. – A körülmények olyanok voltak, amilyenek. Valószínűleg fontos szerepe volt annak, hogy ez volt a bajnokság utolsó fordulója, és be tudtuk illeszteni a programba. Ezeket a tényezőket figyelembe kell venni, de a spái [eseményeknek] egyáltalán nem volt jelentőségük.”

Az F1 rajtját azonban eddig soha nem hozták előbbre, még akkor sem, amikor pontosan tudni lehetett, hogy az eredeti időpontban szakadni fog az eső. Ezt a legtöbben azzal magyarázták, hogy a televíziós társaságok nem tudnák megoldani a közvetítést, ám az ausztrál szakember úgy véli, mindez valójában nem jelent akkora problémát, és nem zárja ki, hogy a jövőben rugalmasabbá válnak ebben a tekintetben.

– jelentette ki. – Szerintem a következő hetekben fogunk beszélni erről. Spa után azt mondtuk, hogy nyilvánvalóan rengeteg stratégiai egyeztetésre van szükség az FIA, az F1 valamint a tíz csapat között, és a stratégiai csoport ülésén ez lesz az egyik téma.”

Lehetséges, hogy az F1 a spái esetből okulva rugalmasabbá válik Forrás: Williams Racing

A Forma-1 az IndyCarra tekinthet jó példaként, ahol az oválpályákon soha nem versenyeznek vizes aszfaltcsíkon. Ha pedig az előrejelzések alapján úgy látják, hogy a futam idejére eső várható, akkor adott esetben korábban rendezik meg a viadalt, hogy elkerüljék a hosszú várakozást, illetve azt, hogy végül teljes mértékben elmaradjon a verseny.