Vettelt már meggyőzte, de Andretti még ágál a sprintfutamok ellen

Forma-1,Sebastian Vettel, Aston Martin,  Max Verstappen, Red Bull, Holland Nagydíj 2021, szombat
Sebastian Vettel of Aston Martin Cognizant F1 Team drive his AMR21 single-seater during qualifying of Dutch Grand Prix, 13th round of Formula 1 World Championship in CM.com Circuit Zandvoort, North Holland, Netherlands, 4 September 2021 (Photo by Andrea Diodato/NurPhoto) (Photo by Andrea Diodato / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Vágólapra másolva!
A hétvégén zajló Olasz Nagydíjon ismét kipróbálják a sprintfutamos lebonyolítást a Forma-1-ben. A korábban az ellenzők közé tartozó Sebastian Vettel már támogatja a formátumot, az 1978-as világbajnok Mario Andretti továbbra is ellenzi.

A megszokottaktól eltérő, a Brit Nagydíjhoz hasonló lebonyolítás szerint rendezik meg a hétvégén az Olasz Nagydíjat: a három szabadedzés helyett csak kettőt tartanak meg, a második helyére kerül az általában szombaton délután zajló időmérő edzés, amit az F1-es Sprint vagy más néven sprintkvalifikáció helyettesít.

Vettelnek bevált az első sprintfutam Forrás: NurPhoto via AFP/Andrea Diodato/NurPhoto/Andrea Diodato

Ekkor 100 kilométeres távú sprintfutamot tartanak, az első három helyezett 3-2-1 eloszlásban pontokat is kap, és a befutó eredménye határozza meg az Olasz Nagydíj rajtsorrendjét is. Plusz feszültség, hogy a parc fermé szabályok nem változnak, az időmérő után nem lehet változtatni a beállításokon, így lényegében az első szabadedzésen kell felkészülni a további feladatokra.

Az F1 idén hivatalosan csak próbálgatja az új formátumot,

de nagyon valószínű, hogy valamilyen formában a harmadik, brazíliai tesztelés után is megmarad. A versenyzők közül sokan bírálták az F1 hagyományaitól idegen lebonyolítást, de már az ellenlábasok táborához tartozó Sebastian Vettel is pozitívan nyilatkozott a Silverstone-ban kipróbált újításról.

„A legutóbb eléggé bevált nekünk, szerintem mókás is volt, persze ez azon is múlik, hogy mennyire sikerül [jó eredményt elérni]. Az biztos, hogy a péntek feszültebb így, ami remek, és ez olyan helyszín, ahol lehet előzni is. Másféle érzés lesz, hogy kétszer is elrajtolunk a hétvégén, de várom már” – nyilatkozta a négyszeres világbajnok.

A német pilóta volt csapattársa, Charles Leclerc ennél is lelkesebb volt az FIA csütörtöki sajtótájékoztatóján, Monzában.

Leclerc és Vettel egyetértett Monzában Forrás: AFP/Luca Bruno

„Én imádom, mármint számomra a péntek általában elég unalmas, mert az első és a második szabadedzésen nem sok minden történik, most viszont előnybe lehet kerülni azzal, ha valaki jól szerepel az időmérő előtti szabadedzésen. Ezzel a formátummal nagy rajongója vagyok a pénteki napnak, és így egy újabb kis versenyt is futhatunk egy újabb rajttal, úgyhogy nagyon élvezem az ilyen hétvégéket.”

A veteránok között viszont továbbra is akadnak ellenzők, például a RacingNews365.com-nak nyilatkozó Mario Andretti még mindig úgy véli, hogy az időmérő Q1-Q2-Q3-as lebonyolításával nincs semmi baj, azt követhetőnek és a kommentátorok nélkül is érthetőnek tartja, ezért nem érti, hogy miért kell piszkálni a hétvége menetét.

„Nekem tetszik a formátum úgy, ahogy van, nincs vele semmi baj. Lehet követni a stratégiákat, a gumikat, ezt meg azt. Nem tudom, hogy mi kell még nekik – mondta. – A meglévő formátum működik, senki sem tud meggyőzni arról, hogy ez nem így van. Mit akarnak még? Nem kell megjavítani valamit, ami nem romlott el!”