The car of Ferrari's Spanish driver Carlos Sainz Jr is towed away from the track after he crashed at the Zandvoort circuit during the third free practice session of the Netherlands' Formula One Grand Prix in Zandvoort on September 4, 2021. (Photo by ANDREJ ISAKOVIC / AFP)
Vágólapra másolva!
Toto Wolff újragondolná a szabályokat a Holland Nagydíj hétvégéjén látott edzésmegszakítások után, hogy a kilátogató nézők megkapják, amiért fizettek.
A soron következő időmérő edzés lesz az első olyan pályára lépése az F1-nek a Holland Nagydíj hétvégéjén, amelyen nem veszítenek értékes pályaidőt a csapatok, és ami ennél fontosabb, a nézők nem látnak kevesebb körözést abban az esetben, ha piros zászlóval félbe kell szakítani az eseményeket, hiszen itt már megáll az óra ilyen esetben. A harmadik szabadedzésen Carlos Sainz miatt életbe lépő piros a negyedik megszakítás volt a hétvégén, Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnökében pedig már a tegnapi leállás kérdéseket vetett fel.
A pénteki első szabadedzésen több mint fél órán át nem történt semmi, mert Sebastian Vettel lerobbant Aston Martinját kellett menteni, a szabályok értelmében a futóóra azonban nem állt meg, így a nézők ennyivel kevesebb körözést kaptak a pénzükért, ráadásul a második szabadedzésen is volt két piros zászló. Toto Wolff a Belgiumban történtekhez hasonlította ezt, ahol a vasárnapra jegyet váltók nem láthattak versenyt az időjárás miatt.
„Szerintem ez egy újabb pont, amit meg kell beszélnünk az F1-es bizottság következő ülésén” – nyilatkozta az osztrák üzletember.
Ugyanúgy, ahogyan a Spában történtekre, erre is megoldást kell találnunk, mert az edzések már rövidebbek, 60 percesek. Ahhoz, hogy több akció legyen a pályán, meg kell állnia az órának, hogy a nézők autókat láthassanak."
Wolff szerint a legfontosabb ez, nem a csapatok által elveszített edzésidőt, mivel ez mindenkit sújt, azaz senkit nem hoz hátrányba vagy előnybe. „Ami minket illet, ez mindenkire ugyanolyan hatással van. Sokkal kevesebbet köröztünk, ami mindenkit hátráltatott. De értékes lecke ez arra is, hogy az időmérő nehéz lesz a forgalom miatt. Ezzel kezdenünk kell valamit."
Az F1 Commission október elején ülésezik legközelebb, és várhatóan változtat majd a két körös szabályon, azaz a jövőben nem lesz elég kettőnél több kör ahhoz, hogy pontokat osszanak egy futamért. „Beszélnünk kell a szabályokról, amelyek a versenyen kiosztható pontokat határozzák meg. Mindannyian vérbeli versenyzők vagyunk és azt akarjuk, hogy a versenyzésért osszanak pontokat, az F1-es bizottság ülésén pedig
meg kell vitatnunk, hogy a jövőben néhány kör a biztonsági autó mögött elég lesz-e ehhez, vagy valójában azt akarjuk látni, hogy az autók versenyezzenek"