Vágólapra másolva!
Max Verstappen elképzelhetőnek tartja, hogy óriási balesetet úsztak meg azzal, hogy nem engedték versenyezni a mezőnyt a Belga Nagydíjon. Sergio Pérez elismerte, hogy hibázott a kivezető köre alatt.

Felemásan alakult a Red Bull számára a furcsa Belga Nagydíj. Max Verstappen ugyan hivatalosan megnyerte a futamot, de mivel csak két kört tettek meg, ezért a 25 helyett 12,5 pontot kapott. Sergio Pérez viszont már a kivezető körén elvérzett, és bár a szerelők ismét csodát tettek, mindez hiábavalónak bizonyult.

orma-1, Belga Nagydíj, Christian Horner, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Safety Car
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Belga Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Belga Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Himnusz
Forma-1, Belga Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, George Russell, Williams, Safety Car
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Safety Car
Forma-1, Belga Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Belga Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Belga Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, piros zászló
Forma-1, Belga Nagydíj, piros lámpa
Forma-1, Belga Nagydíj, eső, hátsó lámpa
orma-1, Belga Nagydíj, Christian Horner, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Safety Car
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Belga Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Belga Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Himnusz
Forma-1, Belga Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, George Russell, Williams, Safety Car
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Safety Car
Forma-1, Belga Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Belga Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Belga Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, piros zászló
Forma-1, Belga Nagydíj, piros lámpa
Forma-1, Belga Nagydíj, eső, hátsó lámpa
orma-1, Belga Nagydíj, Christian Horner, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Safety Car
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Sergio Pérez, Red Bull Racing, baleset
Forma-1, Belga Nagydíj, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Belga Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Belga Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Himnusz
Forma-1, Belga Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, George Russell, Williams, Safety Car
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, Safety Car
Forma-1, Belga Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes, Daniel Ricciardo, McLaren
Forma-1, Belga Nagydíj, Lewis Hamilton, Mercedes
Forma-1, Belga Nagydíj, George Russell, Williams
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull
Forma-1, Belga Nagydíj, Sebastian Vettel, Aston Martin
Forma-1, Belga Nagydíj, Max Verstappen, Red Bull, piros zászló
Forma-1, Belga Nagydíj, piros lámpa
Forma-1, Belga Nagydíj, eső, hátsó lámpa

Verstappen nyilvánvaló okokból nem tudott úgy örülni a győzelemnek, mint máskor. A holland pilóta szerint normál versenytávon is jól szerepeltek volna, ugyanakkor ő is tisztában van vele, hogy egy hiba mindent felülírhatott volna, így nem jelenthette ki, hogy akkor is biztosan ő győzött volna.

– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Ugyanakkor a kockázatot és a várható jutalmat nehéz megítélni ilyen időjárásnál. Könnyű lenne mondani, hogy teljes versenytávon is nyertem volna, de ilyen körülmények között könnyen le lehet sodródni a pályáról.”

Verstappenhez ezen a ponton ment oda Lando Norris, aki viccesen megjegyezte, hogy kollégája szépen vezetett, de ő közel volt ahhoz, hogy elkapja. A Red Bull versenyzője erre annyit mondott, hogy barátja szerencsére jól van a tegnapi baleset után, hiszen mosolyog, és ez a legfontosabb. Hozzátette, ha elengedik a futamot, akkor még annál is szörnyűbb bukás is történhetett volna.

„Ha valaki az Eau Rouge-ban falnak megy, majd visszacsúszik a pályára, akkor 250 km/h-val telibe találhatják az oldalát, ilyesmit pedig nem akarunk szögezte le. –

Verstappent megkérdezték arról, hogy mi a véleménye a szabályról, miszerint két, biztonsági autó mögött megtett kör is elég volt ahhoz, hogy pontokat osszanak. A 23 éves pilóta nem akart vitatkozni a jelenleg érvényben lévő előírásokkal.

Verstappen megérti, hogy mindenképpen eredményt akartak hirdetni Forrás: AFP/Kenzo Tribouillard

„Ezek a szabályok. Szerintem mindig az a cél, hogy legyen egy [értékelhető] eredmény, amit meg tudok érteni, persze ettől még ez nem a legszebb mód – vélekedett. – Én álltam az élen, vagyis számomra sokkal jobbak voltak a látási viszonyok, még akkor is, ha a biztonsági autó nyilván ott volt előttem. A mögöttem lévők viszont semmit nem láttak.”

Verstappen arra is kitért, hogy a futam legnagyobb vesztesei azok a szurkolók, akik a hideg, az eső és a szél ellenére ott maradtak a pálya mellett és kitartottak, amiért köszönet jár nekik. Ezzel Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is egyetért.

– kezdte. – Úgy gondolom, mindenki a legjobbját nyújtotta annak érdekében, hogy elkezdődjön a futam, elismerésem az FIA-nak és a Liberty [Mediának], hogy próbálták elindítani, majd halasztották, majd megint próbálkoztak.”

A brit szakember méltatta a Red Bull szerelőit, akik elmondása szerint egy 3-4 órás munkát végeztek el 1 óra alatt Pérez autóján. A mexikói pilóta még a kivezető körén ment a falnak, és a halasztás miatt végül engedélyt kapott arra, hogy elinduljon a bokszutcából, az autó megjavítása végül hiábavalónak bizonyult, hiszen a mezőny tagjai csak a safety car mögött tettek meg pár kört.

– vállalta magára a felelősséget. – Mindannyian ismerjük az esőgumik működését, én pedig rámentem a rázókőre és elvesztettem [az autót]. Ez a rontás nagyon sokba került, de nagyszerű volt látni, ahogyan a srácok megfordítják az autó elejét, illetve kicserélik a hátsó szárnyat. Készen álltunk és éhesek voltunk a versenyzésre, amiből sajnos semmi nem lett. Végső soron a csapat minimális hátrányt szenvedett, de szerencsére néhány napon belül újra rajthoz állunk, úgyhogy előre tekintek.”

Pérez ráment a kerékvetőre, ezért veszítette el az irányítást és kötött ki a falban Forrás: AFP/Kenzo Tribouillard

Ami a pontozásra vonatkozó szabályt illeti, Pérez szerint megérdemlik az ilyen jellegű elismerést, akik szombaton jól szerepeltek. Mindezt azért is érdekes hallani tőle, mert hibájának köszönhetően pont ő volt az, akit nem büntettek, mégsem kapta meg a 7. helyért járó 3 egységet.

„Úgy gondolom, jutalmazni kell azokat, akik tegnap jó teljesítményt nyújtottak, hiszen nagyon sok kockázatot vállaltak – mondta. – Nagyon könnyű volt hibázni, ahogyan azt Lando is tette. Rengeteg rizikót vállaltunk, és jó, hogy ezért jár is valami.”