Red Bull's Dutch driver Max Verstappen (L) drives behind the safety car during formation laps in rainy weather as the start of the race in postponed before the Formula One Belgian Grand Prix at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on August 29, 2021. (Photo by Kenzo Tribouillard / AFP)
Vágólapra másolva!
Max Verstappen elképzelhetőnek tartja, hogy óriási balesetet úsztak meg azzal, hogy nem engedték versenyezni a mezőnyt a Belga Nagydíjon. Sergio Pérez elismerte, hogy hibázott a kivezető köre alatt.
Felemásan alakult a Red Bull számára a furcsa Belga Nagydíj. Max Verstappen ugyan hivatalosan megnyerte a futamot, de mivel csak két kört tettek meg, ezért a 25 helyett 12,5 pontot kapott. Sergio Pérez viszont már a kivezető körén elvérzett, és bár a szerelők ismét csodát tettek, mindez hiábavalónak bizonyult.
Galéria: Az eső keserítette az F1-es mezőny életét Belgiumban - galéria
19/27
Red Bull's Dutch driver Max Verstappen (L) drives behind the safety car during formation laps in rainy weather as the start of the race in postponed before the Formula One Belgian Grand Prix at the Spa-Francorchamps circuit in Spa on August 29, 2021. (Photo by Kenzo Tribouillard / AFP)
Verstappen nyilvánvaló okokból nem tudott úgy örülni a győzelemnek, mint máskor. A holland pilóta szerint normál versenytávon is jól szerepeltek volna, ugyanakkor ő is tisztában van vele, hogy egy hiba mindent felülírhatott volna, így nem jelenthette ki, hogy akkor is biztosan ő győzött volna.
Természetesen szerettem volna megküzdeni [a győzelemért], és biztos vagyok benne, hogy jó munkát végeztünk volna
– nyilatkozta a Sky Sportsnak. – Ugyanakkor a kockázatot és a várható jutalmat nehéz megítélni ilyen időjárásnál. Könnyű lenne mondani, hogy teljes versenytávon is nyertem volna, de ilyen körülmények között könnyen le lehet sodródni a pályáról.”
Verstappenhez ezen a ponton ment oda Lando Norris, aki viccesen megjegyezte, hogy kollégája szépen vezetett, de ő közel volt ahhoz, hogy elkapja. A Red Bull versenyzője erre annyit mondott, hogy barátja szerencsére jól van a tegnapi baleset után, hiszen mosolyog, és ez a legfontosabb. Hozzátette, ha elengedik a futamot, akkor még annál is szörnyűbb bukás is történhetett volna.
„Ha valaki az Eau Rouge-ban falnak megy, majd visszacsúszik a pályára, akkor 250 km/h-val telibe találhatják az oldalát, ilyesmit pedig nem akarunk szögezte le. –
A tapadás elképesztően alacsony volt, és az időjárás nem javult.”
Verstappent megkérdezték arról, hogy mi a véleménye a szabályról, miszerint két, biztonsági autó mögött megtett kör is elég volt ahhoz, hogy pontokat osszanak. A 23 éves pilóta nem akart vitatkozni a jelenleg érvényben lévő előírásokkal.
„Ezek a szabályok. Szerintem mindig az a cél, hogy legyen egy [értékelhető] eredmény, amit meg tudok érteni, persze ettől még ez nem a legszebb mód – vélekedett. – Én álltam az élen, vagyis számomra sokkal jobbak voltak a látási viszonyok, még akkor is, ha a biztonsági autó nyilván ott volt előttem. A mögöttem lévők viszont semmit nem láttak.”
Verstappen arra is kitért, hogy a futam legnagyobb vesztesei azok a szurkolók, akik a hideg, az eső és a szél ellenére ott maradtak a pálya mellett és kitartottak, amiért köszönet jár nekik. Ezzel Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke is egyetért.
Mindenekelőtt a szurkolókat szeretném megemlíteni, akik hét-nyolc órán keresztül, vagyis egész nap kint voltak
– kezdte. – Úgy gondolom, mindenki a legjobbját nyújtotta annak érdekében, hogy elkezdődjön a futam, elismerésem az FIA-nak és a Liberty [Mediának], hogy próbálták elindítani, majd halasztották, majd megint próbálkoztak.”
A brit szakember méltatta a Red Bull szerelőit, akik elmondása szerint egy 3-4 órás munkát végeztek el 1 óra alatt Pérez autóján. A mexikói pilóta még a kivezető körén ment a falnak, és a halasztás miatt végül engedélyt kapott arra, hogy elinduljon a bokszutcából, az autó megjavítása végül hiábavalónak bizonyult, hiszen a mezőny tagjai csak a safety car mögött tettek meg pár kört.
Az én hibám volt, elképesztően nehéz körülmények voltak
– vállalta magára a felelősséget. – Mindannyian ismerjük az esőgumik működését, én pedig rámentem a rázókőre és elvesztettem [az autót]. Ez a rontás nagyon sokba került, de nagyszerű volt látni, ahogyan a srácok megfordítják az autó elejét, illetve kicserélik a hátsó szárnyat. Készen álltunk és éhesek voltunk a versenyzésre, amiből sajnos semmi nem lett. Végső soron a csapat minimális hátrányt szenvedett, de szerencsére néhány napon belül újra rajthoz állunk, úgyhogy előre tekintek.”
Ami a pontozásra vonatkozó szabályt illeti, Pérez szerint megérdemlik az ilyen jellegű elismerést, akik szombaton jól szerepeltek. Mindezt azért is érdekes hallani tőle, mert hibájának köszönhetően pont ő volt az, akit nem büntettek, mégsem kapta meg a 7. helyért járó 3 egységet.
„Úgy gondolom, jutalmazni kell azokat, akik tegnap jó teljesítményt nyújtottak, hiszen nagyon sok kockázatot vállaltak – mondta. – Nagyon könnyű volt hibázni, ahogyan azt Lando is tette. Rengeteg rizikót vállaltunk, és jó, hogy ezért jár is valami.”