Sok szempontból különleges az idei szezon, többek között azért is, mert a csapatoknak egyensúlyozniuk kell az idei autó fejlesztése, illetve a 2022-es kocsi között. Utóbbi sok szempontból teljesen más alapokon nyugszik elődjéhez képest, így az istállók jövőre nem igazán építhetnek a mostani versenygépekre.
Éppen emiatt a legtöbb csapat már leállt az idei fejlesztésekkel, és teljes mértékben az új korszakra koncentrál. Mindez a Red Bull és a Mercedes szempontjából a legérdekesebb, hiszen ez a két alakulat küzd az egyéni és a konstruktőri világbajnoki címért. Utóbbi esetében eddig azt kommunikálták, hogy a silverstone-i volt az utolsó nagyobb csomag, a továbbiakban csupán kisebb újítások várhatók. Az energiaitalosok azonban nem veszik le a lábukat a gázról.
Versenycsapatként belénk van kódolva [az igyekezet], nem illik a kultúránkhoz, hogy bármelyik szezont feladjuk
– nyilatkozta Christian Horner csapatfőnök az Autosportnak. – Természetesen ott vannak a költségplafon jelentette korlátok, amelyek valamelyest megnehezítik az életünket, de ebben a sportágban az embereknek rövid a memóriájuk, szóval rá kell mennünk [az idei világbajnoki címre].”
A brit szakember hozzátette, minden verseny egy újabb lehetőséget jelent, és ha adott esetben a csapattagoknak többet, illetve keményebben kell dolgozniuk, akkor azt kérdés nélkül megteszik. Hornertől azt is megkérdezték, hogy mit gondol a Mercedes eltérő hozzáállásáról, ám ő úgy véli, a rivális istálló kicsit más helyzetben van.
Nem ismerem az ő korlátaikat. Nyilván a miénknél nagyobb szervezetről van szó, vagyis a költségplafon jelentősen befolyásolja a terveiket, illetve az is, ahogyan a koronavírus időszakát kezelték
– magyarázta. – Nekünk sikerült egyben tartani a csapat magját. Nem tudok megítélni más szervezeteket az összes tény ismeretének hiányában, szóval a legtöbb, amit tehetek, hogy a saját feladatunkra koncentrálok. A jelenlegi megközelítésünkkel pedig nagyon elégedettek vagyunk.”
Felmerül a kérdés, hogy ha a Red Bull továbbra is teljes erőbedobással fejleszti az idei autót, akkor az új korszakban nem kerülnek-e jelentős hátrányba. Bár kizárni nem tudja, Horner egyelőre nem tart ettől a forgatókönyvtől. „Nyilván csalódást keltő lesz, ha a következő év első futamán [körönként] két másodperccel előttünk lesznek, de úgy érzem, jelen pillanatban megvan a megfelelő egyensúly.”