Vágólapra másolva!
Katasztrofálisan alakult Sebastian Vettel első versenyhétvégéje az Aston Martin F1-es csapatánál, a négyszeres világbajnok hibáinak pedig hosszú távon is lehet következménye. A mezőny másik rutinos világbajnokának, a 39 évesen visszatérő Fernando Alonsónak a teljesítményére eközben nem lehetett panasz, de egy szendvicses papír miatt Vettelhez hasonlóan ő sem szerzett pontot.

Sem az új csapatnál bemutatkozó Sebastian Vettelnek, sem az F1-be két év kihagyás után visszatérő Fernando Alonsónak nem alakult jól az idei szezon első versenye. A tulajdonképpen egész hétvégén csak küszködő, az időmérő edzésen már a Q1-ben kieső, majd rajtbüntetést kapó négyszeres világbajnok hiába próbálkozott egykiállásos taktikával, nem sikerült életben tartania az abroncsokat, mindennek tetejébe pedig a futam után is kapott egy büntetést, amiért nekiment Esteban Oconnak. A kétszeres világbajnoknak eközben egy szendvicses papírral gyűlt meg a baja.

Vettel és Ocon még az ütközés előtt Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Bryn Lennon

Vettel versenyhétvégéjének mondhatni méltó zárása volt az Oconnal történt ütközés. Azok után, hogy az autójával továbbra is csak ismerkedő négyszeres világbajnok a balszerencsének is köszönhetően kiesett az időmérő edzés első szakaszában, majd rajtbüntetést kapott azért, mert nem hagyta félbe a körét Nyikita Mazepin megpördülése miatt és így csak az utolsó helyről indulhatott, a 15. helyen fejezte be a Bahreini Nagydíjat az időmérős kihágásért kapott három mellé újabb két büntetőpontot gyűjtve, mindezt megfejelve egy 10 másodperces időbüntetéssel.

Miután a 45. körben a célegyenes végi féktávon megtorpedózta Ocont, Vettel a rádióban érthetetlen módon azzal védekezett, hogy az Alpine francia versenyzője irányt változtatott előtte. A valóságban azonban nem ez történt, amit utólag már a négyszeres világbajnok is belátott és elismerte a hibáját.

Közvetlenül a futam után beszéltem vele, és szerintem egyetértettünk, úgyhogy nincs nagyon mit elemezni – nyilatkozta, majd kitért arra, hogy az utolsó helyről rajtolva megpróbáltak valami mást, mint a többiek, ez azonban végül nem jött be. – Egy kiállással mentünk, mivel valami mással kellett próbálkoznunk. Kezdetben úgy tűnt, hogy nem lesz rossz, de a verseny vége felé már eléggé szenvedtem a gumikkal, úgyhogy reálisan nézve nem hiszem, hogy [a baleset nélkül] pontokat szerezhettem volna."

Vettel és Ocon ütközése Forrás: F1 TV

Mivel ő sem szerzett pontokat, Ocon is elintézte annyival a történteket, hogy elfogadta Vettel bocsánatkérését.

Nem változtattam irányt, ő pedig úgy tűnik, hogy belekerült a légörvényembe, miközben balra, az ideális ív felé mozdult. Tulajdonképpen tapadást veszített, ettől blokkoltak a kerekei és nekem jött."

Vettel a szezon első hétvégéjén elkövetett két hibájával összesen 5 büntetőpontot gyűjtött, miközben tavaly a teljes szezon során egyet sem (tavalyelőtt hét pontot szorgoskodott össze a különböző incidensekkel).

Amennyiben a folytatásban is ilyen ütemben gyűjtené a pontokat, a szezon negyedik futamára el sem kellene elutaznia, 12 hónap leforgása alatt ugyanis 11 pontot lehet büntetlenül összeszedni, a 12.-ért már egy versenyes eltiltás jár.

Noha valószínűtlen, hogy Vettel minden hétvégén begyűjtsön öt pontot (bár itt az élő példa, hogy viszonylag gyorsan meg lehet oldani), így is oda kell majd figyelnie, hiszen az idei szezon rekordhosszúságú, és még hátra van belőle 22 futam, amelyeken a német nem kaphat 6-nál több büntetőpontot, különben egy futamot ki kell majd hagynia.

Ez a büntetőpont-rendszer bevezetése óta még senkivel nem fordult elő, de akadtak már, akik közel jártak hozzá.

Alonso jobban boldogult, de a szerencsével hadilábon állt

Teljesítmény szempontjából Vettelénél jobban alakult a mezőny másik rutinos világbajnokának, a Forma-1-be 39 évesen visszatérő Fernando Alonsónak az első 2021-es versenyhétvégéje. A kétszeres világbajnok az időmérőn bejuttatta a Q3-ba az Alpine-t, majd a versenyen is jól ment, egy eltévedt szendvicscsomagolás azonban megfosztotta a pontszerzéstől.

Alonso jól ment, de több probléma is hátráltatta Forrás: Getty Images/2021 Getty Images/Peter Fox

A verseny közben még csak annyit lehetett tudni, hogy a fékek túlmelegedése miatt hívta ki a csapat a bokszba és adatta fel vele a futamot, a későbbi vizsgálatok azonban kimutatták, hogy egy szendvicses papír eltömítette az egyik hátsó fékhűtőjét. Mindemellett akkumulátor-gondjai is voltak a spanyolnak, ami miatt menet közben lejjebb kellett tekerni az autó teljesítményét.

Alonso ezzel együtt örült, hogy ismét az F1-ben versenyezhetett.

Ugyanakkor csalódást keltő volt, hogy nem láthattam meg a kockás zászlót. A hátsó fékkel volt gond a második kerékcsere után, mivel törmelék került a fékhűtőbe, amitől túlhevültek a fékek. Maga a verseny nagyon szoros volt a középmezőnyben, mindössze néhány tizedmásodperc már jelentősen módosított a sorrenden. Szerintem nagyon izgalmas szezon lesz az idei, Imolában visszatérünk és ismét keményen fogunk küzdeni."