Vágólapra másolva!
Az Aston Martin elnöke, Lawrence Stroll szerint a márka visszatéréséből az autógyár és az F1-es közönség is profitálni fog. Minden téren befektetéseket terveznek.

Az idei F1-es szezon egyik érdekessége az Aston Martin visszatérése a világbajnokságba. A brit autógyártó korábban már próbálkozott a sportágban, de nem jöttek a sikerek, ezért inkább a sportautózás felé fordultak, de a márka most stratégiát vált, elsősorban Lawrence Stroll és üzlettársai miatt. A Racing Point idén már a híres márka színeit viseli, de Stroll szerint ennél többről van szó.

Nagy célokat tűztek ki az Aston Martinnál Forrás: Aston Martin F1 Team

„A Forma-1 a tökéletes kirakat az Aston Martin márka és az általunk gyártott csodálatos autók számára. Sok szó esett az elmúlt szezonok során arról, hogy a Forma-1 mennyire releváns az utcai autók szempontjából, de látni fogjuk, hogy a technológia és az innováció valóban átszivárog a pályáról a közutakra” – nyilatkozta a kanadai üzletember.

„A Forma-1 és az utcai autók közötti kapcsolatot be is fogjuk mutatni, különösen a középmotoros termékkínálattal, ami a jövőben fog megjelenni” – tette hozzá.

Ilyen autók jelenleg (eltekintve a Red Bull által fejlesztett Valkyrie-től és a szintén tervezett Valhallától) valóban nincsenek a márka palettáján, lényegében ez a hiányosság az, ami már az 1950-es évek vége óta távol tartotta a gyártót a Forma-1-től. A technológiai átállás azonban csak egy szempont Stroll terveiben, elárulta, hogy az esport és a marketing aktivitások terén is fejlődni akarnak. Számára nem kérdés, hogy az Aston Martinnak a Forma-1-ben van a helye.

„Ez a márka már eddig is hatalmas sikereket ért el csúcskategóriás nemzetközi motorsportokban, például a Le Mans-i 24 órás versenyen, és most lehetőségünk nyílik, hogy új oldalakat kezdjünk a történelemkönyvekben. Ez rendkívül izgalmas lehet az Aston Martin márka rajongóinak, a Forma-1 szurkolóinak és önmagában a sportágnak is.”

Stroll szerint „tapasztalt és szenvedélyes versenyzők” csapatát ötvözik egy nagyratörő életmódmárkával, szeretnék megszólítani a szurkolók keménymagját és újgenerációs rajongókat is. Ennek érdekében jelentős forrásokat mozgósítanak.

Strollnak komoly tervei vannak a csapattal és a márkával is Forrás: Motorsport Images/Glenn Dunbar

„Azt akarom, hogy tudják, a csapatunk és az utunk középpontjába akarom eljuttatni őket. Ez talán közhelyesnek hangzik, de biztosíthatom, hogy komoly céljaink vannak és ez az elmúlt 12 hónap során elvégzett, hatalmas mennyiségű munkánk fókuszában áll – utalt Stroll a közönség bevonására. – Mindenbe befektetünk, amivel foglalkozunk, különösen a közösségi médiába, hogy elmondhassuk ezt a csodálatos történetet. Azt akarjuk, hogy ez mindenki csapata lehessen, a sportágon túl is, de emlékezve az elkötelezett szurkolókra, akik eljuttattak minket oda, ahol most tartunk.”