Mercedes: Annyi ok lenne kiszállni, mint a Bayern Münchennek a fociból

Forma-1, Ola Källenius, Mercedes-AMG, AMG logo
Ola Källenius, CEO der Mercedes-Benz AG, auf der virtuellen Investoren-und Analystenkonferenz »Mercedes-Benz Strategy Update« am 6. Oktober 2020. Ola Källenius, CEO of Mercedes-Benz AG, at a virtual on-line investor and analyst conference titled »Mercedes-Benz Strategy Update« on October 6, 2020.
Vágólapra másolva!
A Mercedes vezérigazgatója megerősítette, hogy a gyártó folytatja a versenyzést a Forma-1-ben, de agresszív költségcsökkentést terveznek. Az AMG nagyobb megjelenést kap, de nem nevezik át a csapatot.

Sokáig kétséges volt a Mercedes jövője a Forma-1-ben, de a gyártó aláírta a 2021-től 5 évre érvényes Concorde szerződést, és Ola Källenius, a Daimler AG vezérigazgatója is megerősítette, hogy folytatják a versenyzést, sőt, az AMG almárkával szorosabbra fűzik az istálló együttműködését is. A svéd cégvezető egy online sajtókonferencián is kiállt az F1-es szereplés mellett.

Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója Forrás: Daimler AG

„Olyan csekély okunk lenne kilépni a Forma-1-ből, mint a Bayern Münchennek, hogy kiszálljanak a fociból” – idézte Källeniust a Reuters. Azt viszont hozzátette, hogy a gyártó jelentősen kevesebbet akar költeni a sportágra: „A nettó pénzügyi hozzájárulás a következő három év során megfeleződik. A Forma-1-ben még agresszívabb költségcsökkentési terveink vannak, mint a vállalat más részein.”

Ez aligha meglepetés Toto Wolff, a Mercedes csapatfőnöke számára, aki ugyan továbbra sem köteleződött el jelenlegi megbízatásának meghosszabbítása mellett, de korábban arról beszélt, hogy

a csapat a közeljövőben már nyereségesen fog működni.

Ennek egyik pillére lehet, hogy alkalmazott mérnöki szolgáltatásokat nyújtó részleget alapítottak.

A részleg az istállót is szponzoráló Ineos kerékpáros csapatát és az Amerika Kupán is versenyző legénységet is segíti kutatás-fejlesztéssel, de a bemutatkozó videójukban felbukkan egy Toyota Yaris WRC, egy (egyébként szabványos karosszériájú) Formula E-autó szélcsatorna modellje, valamint egy Daytona-prototípus Mazda is.

Fejlett szélcsatornájuk révén a motorsportok, az autóipar, a repülőgépipar, a kerékpársport és a téli sportok terén bővítik az ügyfélkört mérnöki tanácsadás (szimuláció, tervanalízis és adatgyűjtés), precíziós tervezés, gyártási szolgáltatások, valamint fényezés és grafikai munkák terén.

Emellett, Källenius nemrég tett bejelentése nyomán szorosabbra fűzik az együttműködést a versenyistálló és a Mercedes házi sportautórészlege, az AMG között, de a Nürburgringen Wolff azt mondta, ez nem jelenti azt, hogy a csapat átnevezésére készülnek.

Nem változik a név Forrás: Daimler AG/Steve Etherington

„Azt a stratégiát követjük, hogy az almárkáknak jobb marketing platformot adjunk. Ide tartozik az AMG, az EQ és a Maybach is. Szerintem jó irány, hogy mindegyik márka sajátos jellegzetességeket kap – mondta. – Ettől függetlenül [a csapat] mindig is Mercedes lesz. A karosszéria és a csapat is mindig Mercedes marad, mi is a Mercedes emberei vagyunk.”