meglepődtünk, hogy gondjaik akadtak, mert mi már 10 körrel a leintés előtt gondolkodtunk a kerékcserén”
– árulta el Horner. Wolff a német Sky Sports műsorában azt mondta, a pályán szétszóródott törmelék is szerepet játszhatott, kiemelte azt is, hogy Kimi Räikkönen autójának első szárnya is eltört, a csatorna brit adásában viszont hozzátette, a Pirellinek meg kell vizsgálnia a gumikat, mielőtt meg lehet állapítani a defektek okait.
„Keserédes a győzelem – mondta az osztrák üzletember. – Tökéletesek voltak számunkra a körülmények, ez a tökéletes pálya, ami passzol az autóhoz, növelhettük volna az előnyünket a konstruktőri pontversenyben, de ezt csak kis mértékben tettük meg, és Valtteri miatt nagyon csalódottak vagyunk.
Hét éve az megy már, hogy az egyik boldog, a másik meg nem. Nem egyszerű.”
Bottas a leintés után nem tagadta, hogy nagyon balszerencsésnek érzi a történteket, főleg azért, mert nagyon hosszú utat kellett megtennie a pályán a defektes abronccsal.
„Tudtuk, hogy hosszú etapot kell mennünk a kemény gumikkal. Próbáltam nyomást gyakorolni Lewisra, de a vége felé egyre nagyobb volt a vibráció. Jeleztem a rádión, és az járt a fejemben, hogy baj lehet, ezért még jobban odafigyeltem – emlékezett vissza. – Utána olyan gyorsan megtörtént, hogy nem tudtam felkészülni rá.”
Wolff a verseny utáni virtuális sajtóbeszélgetésén többször is elmondta, a csapatnál egyelőre nem tudják, hogy mi okozta a defekteket.
Bottas, Horner és Hamilton szerint a jövő heti versenyen nyilvánvaló, hogy legalább két kerékcserére lesz szükség, főleg azért, mert a Pirelli lágyabb gumikat szállít majd a 70. évforduló Nagydíjára.
A csapatfőnök azt is elárulta, hogy a hibák pont abban a fázisban bukkantak fel, amikor már arra készültek, hogy simán célba hozzák a két autót. Hamilton szemszögéből még drámaibb volt a helyzet, ezt részletesen fel is idézte az F1 levezető műsorában.