Csak a hozzá legközelebb álló kiváltságosok tudhatják, hogy Binottót mi vezérelte, mindenesetre tény: a Marchionne halálát követő időszakban olyan pletykáktól volt hangos a paddock, hogy a javuló teljesítmény fő letéteményesének tartott szakember felkínálta a szolgálatait a Renault-nak és a Mercedesnek, amit akkoriban belső források és a vörösök ügyeit jól ismerők is egyértelműen annak tulajdonítottak, hogy ezzel próbálta meg sarokba szorítani az Elkann-Camilleri párost. Az új vezetőknek akkoriban szakadt a nyakába a hatalmas feladat, érdemi F1-es tapasztalatokkal nemigen rendelkeztek, így vélhetően megriadtak attól, hogy rögtön az irányításuk elején elveszíthetik azt, akitől nagyra becsült elődjük a dicsőséget és a sikereket várta. Némi hezitálás után engedtek neki és kinevezték Maurizio Arrivabene helyére, ahol szemmel láthatóan nem képes azt nyújtani, amit kellene.
Talán más lenne az összkép, ha az egyébként nagy motivátornak tartott Marchionnéval a háta mögött kellene irányítania, ezt már sosem tudhatjuk meg, annyi azonban bizonyos, hogy a jelenlegi felállás nemhogy működni nem akar, de egyre rosszabb a helyzet.
A közvélemény szempontjából kézenfekvő lenne borítani a bilit és lecserélni a csapatfőnököt, csakhogy azzal a márka jelenlegi felső vezetése is elismerné saját kudarcát: ennek fényében már nem is annyira meglepő, hogy ezzel a mostani látszatintézkedéssel port hintve futni hagyták Binottót. Azt egyébként a külsőségeken is jól lehet érzékelni, hogy a két vállalati vezér eddig mennyire nem hagyott semmilyen nyomot a sportban. Míg a korábbi főguruk, Luca di Montezemolo vagy Marchionne akármikor tettek látogatást a paddockban, a fotósok, újságírók és tévések gyűrűjében jóformán lépni is alig tudtak, rendre tömegnyomor alakult ki körülöttük. Ehhez képest a mostani főnökök szinte láthatatlanok: bár tavaly gyakran felbukkantak a nagydíjakon, jelenlétük senkit nem hozott lázba.
Megkérdeztük Binottót
Joggal merül fel a kérdés, hogy Binotto nem járt volna-e jobban, ha marad az eredeti helyén és nem áhítozik a csapatfőnöki székre? A Magyar Nagydíj hivatalos sajtótájékoztatóján eme sorok szerzője feltette a kérdést a szakvezetőnek, hogy kinevezésekor számított-e olyan mértékű nehézségekre, amilyenekkel mostanában szembesül? A válasz egy kényszeredett bazsalygás után érkezett, így sejteni lehetett, hogy vette a lapot, majd belekezdett a szokásosan sablonos válaszba:
Az biztos, hogy ez a munka nehéz. Az is biztos, hogy amikor nem mennek jól a dolgok, mint most nálunk, olyankor óriási a nyomás, főleg kívülről."
„Egyébként mi is óriási nyomást helyezünk magunkra, mert tudjuk, hogy mi a célunk, mik a Ferrari céljai. Immáron 25 éve dolgozom az F1-ben, szóval nem ez az első alkalom, hogy nehéz időszakot élünk át a Ferrarinál. Pontosan emlékszem arra, hogy milyen az, amikor igazán komoly nehézségekkel szembesülünk és amikor előléptettek csapatfőnökké, akkor is biztos voltam benne, hogy lesznek nehéz időszakok” – fogalmazott Binotto.