A Red Bull nem húzza ki rajtbüntetések nélkül a szezont

Forma-1, Pierre Gasly, Red Bull Racing, Monacói Nagydíj
MONTE-CARLO, MONACO - MAY 23: Pierre Gasly of France driving the (10) Aston Martin Red Bull Racing RB15 leaves the garage during practice for the F1 Grand Prix of Monaco at Circuit de Monaco on May 23, 2019 in Monte-Carlo, Monaco. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1ZDYXYXBN2511 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
A Honda szerint az erőforrásuk már kibír 7 versenyhétvégét, amivel elméletileg elkerülhető lenne a rajtbüntetés, de a fejlesztéseik ütemezése még mindig nem elég precíz.

Sokan aggodalommal fogadták, hogy a Red Bull az idén Honda-motorokra váltott, hiszen a japán gyártó a 2015-ös visszatérés óta nem tudott versenyképes erőforrásokat építeni, de Max Verstappen révén a Red Bull-Honda már az idénynyitón dobogóra jutott, és alapvetően azóta is várakozásokon felül teljesít.

A helyzetet viszont árnyalja, hogy már három versenyhétvége után, Azerbajdzsánban beszerelték a két Red Bullba és a két Toro Rossóba az idei 2-es specifikációjú motorváltozatot, ami azt jelenti, hogy csak akkor tudnák befejezni a szezont büntetések nélkül, ha a másik két erőforrás futásteljesítményét megnyújtanák. Ez az F1-ben irreális elvárás lenne.

Monzában várható áttörés? Forrás: Mark Thompson/Getty Images

A Honda technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu az Autosportnak elárulta, „reméli”, hogy a most használatban lévő erőforrás már kibírja a szükséges 7 versenyhétvégét, azonban elismerte, „sajnos valószínűleg nem” tudnak eljutni újabb motorcsere nélkül a nyári szünetig, így az idén legalább egy plusz erőforrásra szükségük lesz, és

az is kérdéses, hogy a nyáron milyen verziójú lesz az új erőforrás, mert egyelőre nem biztos, hogy a hármas specifikációt be lehet majd vetni, amikor esedékes lesz a csere.

Ez Tanabe szerint elsősorban attól függ, hogy ismét előre kell-e hozni a motorcsere időpontját például egy baleset vagy váratlan meghibásodás esetén. Példaként azt említette, hogy jelenleg 2-es specifikációra tudnának váltani, de Kínában ez még nem állt rendelkezésre, ezért a Toro Rossónál az 1-es változatot kellett használniuk.

Lewis Hamilton üldözése közben megengedték Max Verstappennek, hogy feltekerje a motorját Forrás: AFP/Boris Horvat

A japán szakember azt is elmondta, hogy a különböző üzemmódok is befolyásolják a csere várható időpontját, ezért próbálják kiegyensúlyozni a nagyteljesítményű üzemmódok és a kevésbé megterhelő üzemmódok használatát. „Azt próbáljuk elérni, hogy a futásteljesítmény 5-6000 kilométer között legyen. Ez nem egyszerű, igencsak bonyolult” – ismerte el.

A Red Bull közben már nyíltan egy rajtbüntetéssel járó monzai fejlesztési lépcsőről beszél.

„Alábecsültük az előrelépést, amit a Mercedes és a Ferrari tett a tél folyamán, de a szezon hosszú még, és mi is fejlődünk – ismerte el Helmut Marko a Motorsport-magazin.com-nak. – Ez a Monzában bemutatkozó negyedik erőforrással jön majd. A Hondától kapott számok alapján úgy tűnik, nagy lökést hoz majd.”