A Ferrari a Spanyol Nagydíjon két alkalommal is arra kérte valamelyik versenyzőjét, hogy engedje el a mögötte gyorsabb tempóra képes csapattársát, kívülről nézve pedig mindkét alkalommal igen sokáig halogatták a döntést, amivel a hátul haladó értékes időt vesztett. Mattia Binotto csapatfőnök ennek ellenére úgy vélte, hogy nem hibáztak az elengedéseknél, korábban ugyanis nem tudták volna kivitelezni a manővert. Sebastian Vettel a verseny után kissé odaszúrt az újságíróknak, mondván az sem segíti csapata dolgát, hogy minden hasonló eset után kérdések tömkelegével találják szemben magukat.
A vörösök kétszer cserélték meg a pozíciót Vettel és Charles Leclerc között a 66 körös versenyen, először előbbi engedte el utóbbit a 12. körben, majd a 36. körben fordított felállásban is megtörtént a csere. Az elsőnél Vettel rajt után elfékezett gumi miatt visszaesett tempója, a másodiknál az egykiállásos taktikán haladó, újabb kerékcserét nem tervező Leclerc lassúsága a még egy kiállást beiktató Vettellel szemben indokolta az elengedést. A Ferrari mindkétszer hosszú köröket várt az utasítással, amelyek során az aktuálisan hátul haladó időt veszített, a második elengedésnél Vettel ráadásul sokáig nem is volt tudatában annak, hogy eltérő stratégián vannak.
Mattia Binotto ezzel együtt úgy érzi, mindent jól csináltak.
„Az ilyesmi soha nem könnyű döntés, viszont a szezon eleje óta bizonyítjuk, hogy igyekszünk optimalizálni a csapat eredményét – nyilatkozta a csapatfőnök. – A múltban is volt, hogy megcseréltük a versenyzőinket, ahogyan a mostani versenyen is próbáltuk ezt tenni, mivel a két pilótánk más stratégián volt.
Hogy korábban kellett-e volna megtegyük? Szerintem amikor meglépünk ilyesmit, biztosra kell mennünk, hogy a hátul haladó jobb tempóra képes, különben a csere nem vezet eredményre.
Ennek megállapítása beletelhet néhány körbe."
Binotto a második helycseréről azt mondta, Leclerc-rel sem szerettek volna sok időt elbukni, ami az elengedő szerepébe kényszerülő pilótánál természetesen jóformán kivitelezhetetlen, hiszen el kell vennie a lábát a gázról, ahogyan azt a monacói is tette. „Charles a harmadik helyért harcolt Verstappennel, mert más stratégiát követett a kemény gumikkal, ezért neki is fontos volt, hogy a versenynek abban a szakaszában ne veszítsen időt.
Szerintem egyszerűen megvártuk a megfelelő pillanatot, nem vagyok biztos benne, hogy korábban kellett volna megcserélnünk őket."
Vettel a verseny után megerősítette, ami már korábban, a csapatrádióból is kiderült: először nem is tudta, hogy Leclerc más taktikán van, azért próbálta támadni a csapattársát, majd kifejtette, hogy
szerinte a média igen nagy feneket kerít annak, amikor a Ferrari csapatutasítást alkalmaz, aminek szerinte hatása van arra, hogy a csapat miként oldja meg ezeket a helyzeteket.
„Szerintem megpróbáltunk annyira összedolgozni, amennyire tudunk, azonban minden alkalommal, amikor megpróbálunk valamit, egyből egy csomóan elkezdenek róla beszélni utólag, ami talán nem segít abban, hogy kicsit jobban reagáljunk menet közben" – mondta a négyszeres világbajnok.