Értékes pontokkal kecsegtetett a Bahreini Nagydíj a Renault-nak, mégis roppant kellemetlen szájízzel távozik a csapat a sivatagi pályáról: néhány körrel a leintés előtt a két autójuk szinte egyszerre dobta be a kulcsot, Nico Hülkenberg és Daniel Ricciardo akár együtt is visszasétálhattak volna a garázshoz a kényszerű leparkolás után. Előbbi a 6., utóbbi a 10. helyről állt ki, a német a legjobb lett volna a három élcsapat mögötti "B-ligában".
Ricciardo megpróbáltatásai ráadásul nem értek véget, ugyanis beidézték a sportfelügyelők,
amiért az autóból kiszállva megszegte a régi protokollt és nem rakta vissza a kormánykereket a helyére.
A meghallgatáson azonban kiderült, hogy védhető okból, konkrétan saját épségét féltve cselekedett így: kigyulladt az áramütés veszélyére figyelmeztető piros lámpa az autón, ami a hibrid rendszer zavarára utalt, ezért nem merte visszacsatolni legfontosabb munkaeszközét a helyére.
A Renault szólt az ausztrál versenyzőnek, hogy ne a megszokott módon hagyja el a pilótafülkét, hanem álljon fel és ugorjon ki, ezzel csökkentve az áramütés kockázatát. A körülmények ismeretében Ricciardo nem kapott büntetést, aki az év második versenyén sem ért célba.
A márka korábbi ügyfelét, a Red Bullt vezető Christian Horner egyébként odabökött még egyet a Renault-nak annak apropóján, hogy a félreállt autók miatt beküldték a Safety Cart és a 4. Max Verstappen ezzel elvesztette az esélyt a problémákkal küszködő Charles Leclerc megelőzésére. "A Renault elromlott, nem segített nekünk a dobogó megszerzésében. Ironikus, nem? Mindig ez van, akár velünk vannak, akár nem..." – mondta Horner a futam utáni sajtótájékoztatóján, kacagást kiváltva az újságírókból.