MELBOURNE, AUSTRALIA - MARCH 23: Brendon Hartley of New Zealand driving the (28) Scuderia Toro Rosso STR13 Honda on track during practice for the Australian Formula One Grand Prix at Albert Park on March 23, 2018 in Melbourne, Australia. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool // AP-1V4U11S892111 // Usage for editorial use only // Please go to www.redbullcontentpool.com for further information. //
Vágólapra másolva!
Csalódást okozott a Toro Rosso-Honda Melbourne-ben. Gasly motorhiba miatt búcsúzott, míg Hartley gumiproblémák miatt a 15. helyen ért célba. A Honda Szakurába küldte a hibás erőforrást, hogy fény derüljön a probléma okára.
A két fiatal pilóta rutintalansága és műszaki hibák is közrejátszottak abban, hogy a Toro Rosso-Honda mélyen a várakozások alatt szerepelt az Ausztrál Nagydíjon.
Pierre Gasly nagyon akart bizonyítani a kvalifikáción, de elrontotta a legjobbnak indult körét, ezért csak a 20. helyről vághatott neki a versenynek.
A 15. körben a Honda hőenergia-visszavezető rendszerének (MGU-H) hibájából lelassult, majd a garázsban kiszállt az STR13-ból,
feladta a viadalt. Brendon Hartley szintén kiesett az időmérő edzés korai szakaszában, majd a rajt után „kockásra" fékezte az első gumikat, ami erős vibrációt okozott. Később egy defektet is beszedett, az új-zélandit így csak a 15. helyen – a befutók között utolsóként – intették le.
„Szokatlan adatokat láttunk a telemetriában, ami az MGU-H hibájára utalt. Ezért inkább kihívtuk az autót [Gaslyét] a boxba – árulta el a Honda F1 technikai igazgatója, Tanabe Tojoharu a RACER-nek.
A mérnökeink ezekben a napokban elemzik ki az adatokat, illetve magát a hibás egységet Szakurában [a Honda F1-es központjában],
hogy lássuk, mit tehetünk a következő versenyre. Még nem tudjuk, hogy maga az MGU-H sérült-e, de utánanézünk, hátha használható maradt."
A Honda MGU-H-ja tavaly számos alkalommal okozta a McLarenek kiesését, eddig azonban nem volt vele probléma a Toro Rosso autóiban. A japán szakember szerint Gasly kiállása előtt az erőforrás hibátlanul működött.
„Az előszezoni teszteken azért hajtottunk, hogy minél több kilométert fusson az erőforrás, amiből csak hármat használhatunk fel idén.
Az eddigi menetpróbák során semmilyen meghibásodást nem regisztráltunk,
pedig a motoroknak 5000 kilométert kell kibírniuk [meghibásodás nélkül]. Ezért lepődtünk meg, hogy az első versenyen előállt ez a hiba" – mondta Tanabe.
A Toro Rosso csapatfőnöke, Franz Tost is sokkal jobb szezonkezdésre számított. „Brendon [Hartley] állóra fékezte az első gumikat az első kanyarban, be kellett hívnunk kerékcserére, onnantól a mezőny hátsó részében ragadtunk. Csalódást okozott a [melbourne-i] hétvége, sok munka vár a csapatra a Bahreini Nagydíjig" – jelentette ki Tost.