Vágólapra másolva!
A Williams technikai igazgatója szerint a Mercedes, a Ferrari és a Red Bull számára jövőre óriási lépéselőnyt fognak jelenteni az idén elvégzett gumitesztek, ezt azonban az olasz beszállítónál nem így látják. Azt mondják, nem is volt jobb megoldás.

Pat Symonds a napokban adott hangot az aggodalmának, hogy a Forma-1 három élcsapata jövőre, az új technikai szabályzat bevezetése után eleve előnyből fog indulni a Pirelli fejlesztési programjában való részvétele révén. Az olasz gyártó hosszas alkudozást követően végül a Ferrari, a Mercedes és a Red Bull régebbi autóival kezdte meg a 2017-re tervezett, a jelenleginél nagyobb méretű abroncsok prototípusainak tesztelését, és

a Williams technikai igazgatója szerint ezzel az érintett alakulatok már előre értékes adatokhoz jutnak.

A Pirelli sportprogramjának menedzsere, Mario Isola elismerte, hogy ezt nehéz egyértelműen megítélni, de azt mondta, ők mindent megtesznek az egyenlő feltételek biztosítása érdekében: a szerzett információkat megosztják az összes csapattal, a teszten résztvevő három istálló pedig nem tudja, épp milyen gumik vannak az autójukon.

Nem jutnak előnyhöz a nagy csapatok a Pirelli szerint Forrás: © FERRARI MEDIA/© Foto Studio Colombo

„Azok a csapatok, amelyek nem tesztelnek, részletes jelentést kapnak, beleértve a versenyzői visszajelzéseket, az elemzésünket, valamint a következő hónapok során kifejlesztett modelljeinket is" – állította Isola.

„És ne felejtsük el, hogy az istállók vakon tesztelnek. Csak annyit tudnak, hogy a munka a gumikkal kapcsolatos. Arról fogalmuk sem lehet, hogy egy alapváltozat vagy prototípus van az autójukon, és abból milyen keverékű illetve szerkezetű. Semmit nem tudnak. Vakon kapják meg a Pirelli által előkészített menetrendet. Mi tisztában vagyunk vele, hogy melyik gumiban mi van, ők viszont nem. Ugyanazt a jelentést kapják meg, mint a többiek."

Isola hozzátette, hogy mivel a Pirellinek a jövőre várható nagyobb erőhatások és sebességek miatt muszáj a pályán tesztelnie a gumik prototípusát, valamilyen megoldást még akkor is találni kellett, ha az nem mindegyik csapatnak egyformán jó.

„2009-ben egy Toyotával teszteltünk, ami kiváló megoldás volt, hiszen a Toyota pont kiszállt a világbajnokságból" – emlékeztetett. „Ez volt az ideális, de nem távoznak minden évben csapatok, úgyhogy ez az út nem mindig járható."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!