Vágólapra másolva!
Alaposan ki kell vizsgálni, mekkora terhelést bírnak ki az abroncsok, mielőtt véglegesítik az új aerodinamikai szabályokat. Az abu-dzabi gumiteszt zárt kapuk mögött zajlik majd.

A Mercedes a Stratégiai Munkacsoport legutóbbi ülésére készített egy tanulmányt, amelyben a 2017-re tervezett szabálymódosításokkal kapcsolatban fejtették ki az aggodalmaikat. A munkacsoport számos új szabályt tervez bevezetni annak érdekében, hogy újra vonzóvá tegyék a közönség számára a Forma-1-et. A konkrét szabályokat egyelőre nem dolgozták ki, de többször említették, hogy körönként 5-6 másodperccel gyorsabb autókat szeretnének az F1-ben látni, amelyek nehezebben vezethetőek a mostaniaknál.

A Mercedes szerint viszont az ilyen mértékű tempójavuláshoz akkora aerodinamikai változásokra lenne szükség, hogy kérdéses, a gumik bírnák-e a megnövekedett terhelést. Szerintük komoly biztonsági kockázatai vannak az új szabályoknak, ezért alaposan át kell gondolni a módosításokat. Arra is utaltak, hogy a többi csapat valószínűleg csak azért támogatja a javaslott módosításokat, mert úgy vélik, a radikális szabályváltozások mellett könnyebb lesz legyőzniük a mezőnyt jelenleg uraló Mercedest.

A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery a Mercedesnek ad igazat, szerinte a változások miatt „problémák lesznek a biztonsággal". Szerinte a gumik olyan megterhelést kaphatnak 2017-ben, „amelyben 10-20 éve nem volt részük", ezért óriási kihívást jelent majd megfelelő abroncsokat gyártani. „Fontos, hogy ne öntsük ki a gyereket a fürdővízzel – ne vállaljunk be olyan változtatásokat, amelyeket később megbánunk."

Hembery egyetért Toto Wolff-fal Forrás: Pirelli

Hembery szerint a Pirelli nem riad meg a változtatástól, de a biztonságos versenyzés érdekében mindenképpen jóval több tesztnapot szeretnének kiharcolni a mostaninál. Ennek módjáról azonban nehéz lesz megegyezniük a csapatokkal. „Valószínűleg egy jelenlegi autó módosított verzióján végeznénk a teszteket, hiszen a költségek miatt nem kérhetünk meg egy csapatot sem, hogy építsen nekünk egy új autót" – magyarázta.

„Egyáltalán ki fogja megépíteni azt az autót? Ki fogja üzemeltetni, és ebből milyen előnye származik majd? Ebből véget nem érő viták lehetnek. Valaminek azonban történnie kell, mert ilyen nagy változásnál nem tehetjük meg, hogy nem csinálunk semmit."

Zárt kapus teszt

A Pirelli azt már kiharcolta, hogy az idényzáró Abu-Dzabi Nagydíj után a pályán maradhassanak, hogy kedden egy gumitesztet hajtsanak végre az összes csapat részvételével. A Pirelli a megváltozott szerkezetű 2016-os slick gumijait szeretné kipróbálni, valamint a jövőre debütáló új keveréket, az ultralágy abroncsokat is tesztelik.

A teszt reggel 9-től este 9 óráig megszakítás nélkül zajlik majd, és minden csapat egy autóval vesz részt rajta. A gumiteszt eredményeit az adatok kivizsgálása után, néhány nappal később hozzák nyilvánosságra. A Pirelli úgy döntött, hogy a teszten sem nézők, sem a sajtó képviselői nem lehetnek jelen, de egy közleményt kiadnak majd a nap végén.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!