Vágólapra másolva!
Az anyagi gondokkal küzdő, a Renault mentőövére váró enstone-i istálló technikai igazgatója, Nick Chester nem szeretné, ha az FIA olcsóbb egyenmotort engedélyezne az F1-ben.

Miután a Ferrari megvétózta az ügyfeleknek szállított motorok árának maximalizálását, az FIA tendert írna ki független gyártók számára, hogy a jelenlegi erőforrásoknál olcsóbb, attól műszakilag is eltérő motort kínáljanak. A szövetség ezzel szeretné az F1-ben saját istállóval vagy gyári partnerrel szereplő autógyárak befolyását csökkenteni.

Ez papíron kedvezhetne a hamarosan valószínűleg szintén egy autógyártó, a Renault kezébe kerülő Lotusnak, Nick Chester, a csapat technikai igazgatója mégsem lelkes a tervvel kapcsolatban. „Kiengednénk vele a szellemet a palackból” – mondta. „Egy kétféle szabályozással működő bajnokságot nagyon nehéz lenne működtetni. Sokféle kihívást támasztana a teljesítmény kiegyenlítése, az eltérő motorok esetén ez túl nehéznek bizonyulhatna.”

Jolyon Palmer teszteli a Lotus E23-at Belgiumban: jövőre ő lesz az istálló egyik versenyzője Forrás: AFP

A Lotus hónapok óta a csőd szélén egyensúlyoz, de a tavalyi katasztrofális évük után a Mercedes erőforrásainak köszönhetően úgy is sikerült előrébb lépniük, hogy a pénztelenség miatt jó ideje nem fejlesztenek, sőt olykor még a bérekre sem tellett nekik. Jövőre valószínűleg a Renault motorjaihoz térnek vissza, és Chester szerint az idei megszorításból a 2016-os autó tervezésénél akár még előnyt is kovácsolhatnak.

„Nagyon előrehaladott állapotban vagyunk a tervezési folyamatban, a munka jelentős részével már végeztünk. Rengeteget tanultunk az elmúlt két szezon során, és ezt a tudást beépítjük a jövő évi autónkba. Az idén nem igazán fejlesztettük az E23-at, de így a 2016-os autónkra jelentősen több emberi erőforrást tudtunk fordítani. Bizonyos alkatrészek gyártása meg is kezdődött, úgyhogy már csak az utolsó részletek tisztázása van hátra” – foglalta össze Chester.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!