A Ferrari egyelőre beigazolta átütő előszezoni formáját, amikor az idénynyitó Ausztrál Nagydíj péntek délutáni szabadedzésén Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen megszerezte a 3-4. helyet a két Mercedes mögött.
Az élen végző Nico Rosberghez Vettel került a legközelebb, az ő hátránya 0,715 másodperc volt. Elégedetten nyilatkozott a nap folyamán elvégzett munkáról, és rámutatott, hogy közben semmilyen műszaki problémájuk nem merült fel, pedig a Ferrari tette meg a legtöbb (66) kört a csapatok közül. „Ma az volt a legfontosabb, hogy sok időt töltöttünk a pályán, és nem akadtak gondjaink" – mondta. „Az egész nagyon-nagyon simán ment. Nem emlékszem, mikor volt utoljára ilyen zökkenőmentes péntekem."
Räikkönen, aki 0,430 másodperccel kapott ki új csapattársától, viszont nem volt kibékülve a saját teljesítményével. „Ez nem volt ideális nap. Nem vezettem túl jól, nem sikerült rendesen összeraknom a körömet" – utalt a lágy gumikon elért eredményére. „A hosszú etapra változtattunk a beállításokon, és akkor jobb is lett a helyzet."
„Tudjuk, hogy hova várjuk magunkat, bár még csak péntek van. Sok dolgunk lesz. Csak rendesen össze kell raknom a körömet, és akkor minden a helyére kerül."
Räikkönen hozzátette, hogy "az egész csomagunk rengeteget fejlődött. A csapat szép munkát végzett a télen, de még bőven van dolgunk. Valahol el kellett kezdeni, és tavalyhoz képest máris nagyot léptünk előre."
A Ferrari hátránya a hosszú etapjain sokkal kisebb volt, mint az időmérő-szimuláció során: míg Vettel a közepes gumikon körözött, Räikkönen ugyanúgy a lágy gumikon készült a versenyre, ahogy a Mercedes párosa is, és a legjobb, 1:31.8-as ideje csupán 1 tizeddel maradt el Rosbergétől.
Ez felkeltette a délutánt vízszivárgás miatt a bokszban töltő Felipe Massa figyelmét is. „Láttam, hogy a Ferrari hihetetlen időket ment a hosszú etapokon. Oda kell figyelnünk rájuk" – ismerte el. „Most el kell végeznünk egy elemzést, hogy lássuk, hol vagyunk a többiekhez képest, de holnap, majd az időmérő után, már biztosak lehetünk benne. A Mercedes nincs lőtávolságban, a Ferrari pedig rengeteget fejlődött. Velük felvehetjük a harcot, míg a Red Bull nem tűnt olyan erősnek, mint tavaly, bár ez még változhat."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!