Vágólapra másolva!
Bár a csapat nem erősítette meg, hogy leváltották Luca Marmorinit, egyre valószínűbb, hogy tényleg új vezetőt kell keresniük a motorrészlegnek. Állítólag nem más csapattól igazolnának szakembert, hanem házon belül oldanák meg Marmorini pótlását.

Egyre valószínűbb, hogy Luca Marmorini, a motor- és elektronikai részleg vezetője lesz a Ferrari újabb gyenge szezonjának következő áldozata. Az elmúlt napokban több forrás is tényként kezelte, hogy az 53 éves olasz szakember már nem dolgozik a csapatnál, amit a hivatalos szóvivők sem cáfoltak - csak annyit árultak el, hogy „átszervezések" zajlanak, és majd akkor fognak megszólalni, ha bejelentenivalójuk lesz.

A Ferrari az idén bevezetett turbómotorokkal sem tudta beverekedni magát a közvetlen élmezőnybe, az általuk használt erőforrások egyértelműen gyengébbek a Mercedesénél. Emiatt Stefano Domenicali csapatfőnök néhány verseny után lemondott a posztjáról, és úgy tűnik, a gyengélkedés következtében elveszíti, vagy már elveszítette az állását Marmorini is, aki először 1989 és 1999 között, majd 2009-től egész mostanáig dolgozott az istállónál.

A Ferrari nem tudta kihasználni az átfogó szabálymódosításokat Forrás: AFP

Sajtóértesülések szerint a Ferrari házon belül keresi az utódját - ugyanúgy, mint a Domenicalit váltó Marco Mattiacci esetében -, és nem másik csapattól próbálnak leigazolni valakit a helyére. A jelöltek között egyelőre Marmorini egyik helyettese, Mattia Mariz, illetve a motorrészleg egyik igazgatója, Lorenzo Sassi merült fel. Az Autosprint információi szerint a csapat közben mégis elcsábított három mérnököt a Mercedestől, miután fő kiszemeltjüket, Andy Cowellt nem sikerült megszerezniük.

A Caterham is vált

A Mercedes mérnökei hirtelen különösen kapóssá váltak a többi csapat körében, és sajtóértesülések szerint a Caterham is tőlük szerezte meg új technikai igazgatóját - igaz, Gerhard Ungar előzőleg nem az F1-es, hanem a DTM-es programnál dolgozott. Őt a Mercedes katasztrofális idénykezdete miatt menesztették a HWA-tól.

A Caterham korábbi technikai igazgatójának, Mark Smithnek májusban kellett távoznia posztjáról a gyenge eredmények miatt. Feladatait azóta egy háromtagú bizottság látta el. A mezőny leggyengébb istállóját július eleje óta új tulajdonosok irányítják: a csapat főnöke egy korábbi versenyző, Christijan Albers, tanácsadója pedig Colin Kolles.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!