Vágólapra másolva!
A renault-s Rémi Taffin szerint a Honda 2015-ben profitálhat abból, hogy az idei szezonra nem kellett motort fejleszteniük, a pályán szerzett tapasztalatok viszont hiányozni fognak nekik.

Az új turbókorszak első évében, 2014-ben csak három motorgyártó szállít erőforrásokat a csapatoknak, a McLaren partnereként visszatérő Honda ugyanis csak 2015-ben csatlakozik majd a Mercedeshez, a Ferrarihoz és a Renault-hoz. A Forma-1-ben legutóbb 2008-ban szereplő japán gyártó korábban úgy nyilatkozott, nem fognak hátrányba kerülni az idei év kihagyása miatt, a Renault motorprogramját irányító Rémi Taffin szerint azonban van némi okuk az aggodalomra.

Taffin szerint nehéz megítélni, hogy a Honda jól jár-e a 2015-ös visszatéréssel, hiszen a 2014-es idény kihagyásának előnyei és hátrányai is vannak. „Egy évvel tovább dolgozhatnak a motorjukon – lehet, hogy olyan erőforrással állnak elő 2015-ben, amely sokkal fejlettebb, mint a többieké” – mondta. „Ugyanakkor mi is fejlesztjük majd a 2015-ös motorunkat, sőt már dolgozunk is rajta.”

A Honda és a McLaren korábban sikeres párost alkotott Forrás: McLaren

Taffin úgy véli, a Honda legnagyobb előnye az lehet, hogy az „összes erőforrásukat, pénzüket és emberüket” a 2015-ös motor fejlesztésére tudják fordítani, miközben a többi gyártónak meg kell osztania a munkát az idei és a jövő évi motor között. A japánok azonban komoly hátrányba kerülhetnek amiatt, hogy a pályán nem tudnak tapasztalatokat gyűjteni 2014-ben.

„Nem lesz autójuk a mezőnyben – nem tudom elképzelni, hogy ez ne vesse vissza őket” – vélekedett. „Hiába vannak meg a legjobb eszközeik a gyárban, csak akkor derült ki, hogy mennyit ért a munkájuk a téli szünetben és az előző években, ha berakják az autóba a motort.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!