Vágólapra másolva!
Két Marussia még sosem jutott be időmérőn a Q2-be, most viszont egy merész húzás eredményeképp mindkét autójuk ott volt, akárcsak Giedo van der Garde Caterhamje.

A Q1 végén a fokozatosan száradó pályán a vesztenivaló nélküli kiscsapatok – Marussia és a Caterham – húztak egy merészet, és a versenyzőiket (kivéve Charles Pic-et, akinek egy hivatalos mérlegelés miatt nem maradt elég ideje) száraz pályára való slick gumikkal küldték ki az utolsó pár körre. Eleinte úgy tűnt, túl nedves még a pálya ahhoz, hogy ebből előnyt kovácsoljanak, de aztán az utolsó percekre mégis annyira felszáradt az aszfalt, hogy előrébb tudtak kerülni annál, mint ahol a papírforma szerint végezniük kellett volna.

A Q2-be került versenyzők közül talán a caterhames Giedo van der Garde öröme lehetett a legnagyobb, mivel a versenyző élete legjobb időmérős helyén, a 14. pozícióban végzett a belgiumi kvalifikáción. "Milyen fantasztikus nap! Elég bátor húzás volt elsőként kimenni slick gumin, és az első körben nem is tűnt úgy, mintha kifizetődne. De aztán az utolsó körben minden összejött, és elértem a valaha volt legjobb Q1-es eredményemet. Nem is hittem el, amikor a mérnököm, Juan mondta, hogyan állunk – ekkor épp az Eau Rouge tetején voltam, és azt hallottam, hogy a harmadik helyen vagyunk. Teljesen kihasználtuk a mai időjárási körülményeket, a 14. hely a jutalom azért, hogy bátrak mertünk lenni, és kihasználtuk az esélyünket" – nyilatkozta a holland újonc.

Később elárulta, hogy a nedves pályán csúszkálva először majdnem meggondolta magát, kis híján visszaváltott az intermediate keverékre.

Jules Bianchi és Max Chilton Spában Forrás: AFP

Még sosem fordult elő, hogy mindkét Marussia bekerüljön a Q2-be, idén Belgiumban azonban ez a pillanat is eljött. "Ez az első Q2-be jutásom karrierem során" – mondta az örömittas, 15. helyen végzett Jules Bianchi. "Ez az eredmény nem a szerencsének köszönhető, mivel mindenki ugyanazzal a dilemmával szembesült a Q1 végén: hogy túl nedves-e a pálya a slick gumiknak, vagy túl száraz-e az intermediate-eknek. Az utolsó etapom első körében nehéz volt eldönteni, mit tegyek; csak a versenyzők láthatják, hogy igazából milyen a pálya állapota, és az változott kanyarról kanyarra. De a kör végén úgy döntöttem, hogy fent hagyom a közepes keverékeket, és pont ez a hazárdjáték volt a tökéletes húzás."

Bianchi csapattársa, Max Chilton eggyel mögötte, a 16. helyen végzett. "Amikor száraz gumira váltottunk az utolsó etapnál, aggódtam, hogy rosszul döntöttünk, és vissza kéne térni az interekhez, de ugyanakkor azt is tudtam, hogy a pálya gyorsan szárad, és azzal is hibát követhetünk el, ha visszacseréljük a gumikat. A mérnökök a kezembe adták a döntést, az utolsó kanyarig nem döntöttem, aztán úgy ítéltem meg, hogy kint maradok. Igazán ígéretes, hogy a köridőmet úgy értem el, hogy két körre elegendő benzin volt az autóban" – nyilatkozta a brit újonc.