Vágólapra másolva!
A hosszabb tengelytávú autót el sem vitték a Belga Nagydíjra, ahol az első edzésnap részben esős időjárásából fakadó adathiány miatt valószínűleg úgy fognak dönteni, hogy a passzív DRS-t sem tartják meg a hétvége további részére. A Sauber viszont talán beveti az autó légellenállását csökkentő eszközt.

A Lotus azt tervezte, hogy a Belga Nagydíjon egy körülbelül húsz centivel megnövelt tengelytávú autóval vesz részt, de pénteken kiderült, hogy nem vetik be ezen a versenyen. A csapat azért döntött így, mert annak ellenére, hogy az autó átment az FIA kötelező töréstesztjein, aggódtak néhány elem anyagfáradása miatt, és nem akartak kockáztatni. A hosszabb tengelytávú modell a következő versenyen, Monzában debütálhat.

A csapat valószínűleg a légellenállást csökkentő passzív DRS-t sem hagyja rajta az E21-en a pénteki edzésnap után. "Nem tudtunk olyan sokat körözni száraz pályán az első edzésen, mint amennyit akartunk" - magyarázta Nick Chester technikai igazgató. A csapat hosszas kísérletezés után az idei Brit Nagydíjon vetette be először éles körülmények között az eszközt. A passzív DRS az egyenesekben csökkenti az autó légellenállását azáltal, hogy semlegesíti a hátsó szárnyat, de a bekalibrálása nem egyszerű, mert gondoskodni kell róla, hogy a kanyarokban se szűnjön meg a leszorítóerő.

A Lotus pilótái elöl zártak a rangsorban, a délutáni edzésen Romain Grosjean harmadik, Kimi Räikkönen hatodik lett. A többször látványosan csúszkáló Grosjean arra panaszkodott, hogy nehéz volt felmelegíteni a gumikat. "Nehéz volt munkára fogni őket, ezért nem volt annyira jó érzés vezetni az autót. Mindazonáltal a köridők szempontjából minden rendben volt" - mondta.

Räikkönennek az autó egyik kerékagyával, valamint a hűtővíz nyomásának csökkenésével is problémája volt a pénteki napon, és a finn a Red Bull meggyőző formájának sem örül. "Nehéz lesz legyőzni a Red Bullt ezen a hétvégén" - jelentette ki. "Ugyanakkor meg kell próbálnunk, ha utol akarjuk érni őket a bajnokságban."

A Lotus akcióban a pályán Forrás: AFP

Belgiumban a Sauber is tesztelte saját passzív DRS-ét. A csapat vezető versenymérnöke elégedett volt az eredményekkel. "A rendszer jobban működött, mint vártuk" - nyilatkozta Tom McCullough. "Több mérnök vizsgálja az adatokat, és ma este fogjuk meghozni a döntést (arról, hogy bevetjük-e)."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!